Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bujanie silnika na wolnych obrotach


Michu1107

Rekomendowane odpowiedzi

Miałeś podpowiedź ze strony Andrzeja o szczelinie świecy 0,7 mm. Ty masz Bosch do silnika 2,0. Tak dobrał Ci mechanik. Szukacie przyczyny wypadającego zapłonu przy niskiej energii iskry dla tych obrotów. Zbić kowadełko świecy do 0,7 mm i powinno być lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jabrze napisał:

Miałeś podpowiedź ze strony Andrzeja o szczelinie świecy 0,7 mm. Ty masz Bosch do silnika 2,0. 

Tak, tylko z tym że Andrzej podał do silników 1.2/1.4 Tce. Ja mam 1.6 16v 112km wolnossacy K4M. Świece dobierałem sam na allegro i tam było że do 1.6 pasuje. Wszędzie pojawia się odstęp 0.9mm lub rzeczywiście 0.7mm ale to w przypadku lpg. Sprawdzałem jeszcze z numerami boscha i z oznaczeniem silnika K4M 766 i wszystko się zgadzało - do tego silnika. Ale sprawdzę to jeszcze raz. Druga sprawa to pogrzebałem trochę jeszcze na internecie i z moich wyliczeń wynika że 11 bar to nie tak tragicznie w silniku który powinien mieć (chyba) jakieś 12.5 - 13 bar przy stopniu sprężania 10:1. Mogę się mylić oczywiście ?

Edytowane przez Michu1107
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak do końca. Dopasowana energia wytworzona w cewce przy niskich obrotach   (znamionowych) do pełnego wyładowania iskrowego w komorze silnika  

Czwarty cylinder ze względu na napęd szarpiącym kołem pracuje w najgorszych warunkach i jako pierwszy stwarza problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki tylko huthinsona. Tylna również jest pewnie zużyta- ma być w srebrnej obudowie, nie czarna.

Odstępu świec: denso fabrycznie mają 0.9. Przy 1.3 mm pojawia się charakterystyczny szarpnięcie silnikiem dla nie spalonej mieszanki.

Wiem, że przy tych silnikach lubi uszkodzić się wtyczka cewki - są dostępne jako naprawcze. Cewki Beru nie są najlepsze.

Ta olejowa jest zużyta - ma w środku sprężynę i jeżeli pękła to przestrzeń nad guma a blachą robi się natyka dużą że włożysz tam palca. W nowej nie włożysz kartki papieru.

Bez pomiarów parametrów rozgrzanego silnika tak jak sugerował Andrzej-2010 nic nie wiemy o jego pracy. Faktycznie kompresja 4 cylindra do sprawdzenia.

Jak Denso ma 1.1 mm to w silniku budzi się "turbo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam problem chyba nie do rozwiązania. Sam nic nie zdziałam a żaden mechanik nie chce się już nic więcej podjąć bo to rzeczywiście może być dużo rzeczy a w najgorszym przypadku ściąganie góry silnika. 

Ale teraz przyszła mi do głowy jedna rzecz. Czy zawsze w renówkach i w każdym silniku jak clip pokaże 4 cylinder to liczymy od strony skrzyni biegów pierwszy? Bo tak naprawdę wszystko co było sprawdzane, wtryskiwać, zamieniane miejscami świece cewki to było robione wokół te cylindra kolo rozrządu. A może trzeba zająć się tym przy skrzyni? ?

Edytowane przez Michu1107
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zebrania parametrów wystarczy EL327 i jakiś programik na telefon choćby Torque.

To solidne silniki. Nie odpowiedni olej i interwał olejowy może uszczuplić kompresji.

Odczytać temperatury, korekty długo i krótko okresie, wyprzedzenie zapłonu,  podciśnienie w kolektorze,  przebiegi sond lambda na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, szwagier24a napisał:

Nie odpowiedni olej i interwał olejowy może uszczuplić kompresji.

Od początku wymieniany co ok 10-12 tys km i zawsze był elf 5w30. No a z tym cylindrem to jak jest liczone? 

Edytowane przez Michu1107
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, szwagier24a napisał:

Elf ale jaki: 900 NF czy 900 SXR.

900sxr. Ostatnia wymiana była na 900nf. To co w tym silniku się dzieje to jest jakieś anormalne. A podejrzewam że gdybym teraz wymienił poduszkę na jakaś starą, zużyta, to silnikiem by nie bujało, pewnie by drżał mocno ale check engine by się nie zapalił. Przejeździłem 2 miesiące na starej poduszce i nic sie nie działo oprócz wibracji. To mnie właśnie skłoniło by wymienic poduszkę i od tego czasu się zaczęło. Gdybym zostawił stara poduszkę i nie wymieniał to podejrzewam że nie było by tematu...

Edytowane przez Michu1107
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szwagier24a napisał:

 

No trzeba, tylko że gdybym nie zabrał się za wymianę poduszki to pewnie bym przejeździł tydzien, miesiąc, rok i nie wiedział ze cos jest nie tak, check engine by się nie palił i bym się przynajmniej nie stresował i nie myślał o tym. Trochę żałuję że to wogole ruszałem ale skąd człowiek wiedział ze to się tak potoczy. Tym bardziej że przy zakupie było wszystko ok. Całe wakacje przejeździłem, zrobiłem nim 5 tys km. Przecież jak by wypadał zapłon to po tych 5 tys km już by katalizator nie żył. Zawsze odpala, odrazu, nie ma żadnych zawahań. Jak w końcu wziąłem się za tą cholerną poduszkę to teraz mam zmartwienie.... 

Edytowane przez Michu1107
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!