Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pocenie się dolotu


gruupl

Rekomendowane odpowiedzi

hehe dokładnie tak, teraz najbardziej zainteresowani na placu boju zostaliśmy my. Powiem Ci kolego @aniewa, że dzięki Tobie zacząłem dbać  o czystość silnika, co prawda umyłem go jakoś latem w zeszłym roku, ale jak widać trzyma się nieźle. To dzięki Twojej fotce kiedyś, bo tak to silnika nigdy nie czyściłem. Merytorycznie zgadzam się, że po "stronie chłodnej" jest mgiełka oleju, ale nie zgadzam się, że wygląda to tak, jak wygląda przy teoretycznie takim przebiegu. Ty masz wiedzę olbrzymią, ale mamy trochę inne podejście do tematu... Preferuję jednak bardziej stanowcze metody i jak jest coś nie tak, nie daję szans na łatanie/czyszczenie itp. tylko idę w wymianę części. Co wcale nie musi być i nie jest drogie, bo rynek używek dla 1.5dCi kwitnie. Trzeba oczywiście samemu to ogarniać, ale to się da, czemu wszyscy na forum jesteśmy przykładem. A te silniki nam się odwdzięczają mega niskim zużyciem paliwa i mega trwałością, co zaczyna w dzisiejszych czasach nabierać znaczenia może nie życia i śmierci, ale znaczenia czy jeździć samochodem czy komunikacją (a już poznałem osobiście takich, co się przesiadają)

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma też może puszczać. Tam jest gumowa membrana pod tym okrągłym dekielkiem. W dwóch 2.0dci wymieniałem samą membranę bo się deformuje po czasie. Także to też możesz sprawdzić. Z resztą u Ciebie to zapocenie rozchodzi się od środka, przynajmniej tak wygląda na zdjęciu. Zobacz czy ta rura jest cała w miejscu gumowego łącznika.

Edytowane przez luxor1289
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.10.2021 o 19:48, omega napisał:

Turbosprężarkę masz do wymiany. Te silniki nie biorą oleju i mi starcza od wymiany do wymiany co 30k km. W zasadzie to spada dwie kropki. Czyli nic. Oleju nie biorą. Przy ok 400k km też miałem dokładnie Twój problem, i zaczął brać olej, choć też starczało go od wymiany do wymiany. Pewnie dobiegasz tego przebiegu (400k km) i  turbo zdycha. Jak dobrze poszukasz, to kupisz używkę w dobrym stanie.

wymieniasz olej co 30k km ? I ten silnik jeszcze dycha?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od nowości wymieniam co 30k km. Bez żadnego wyjątku. Myślę, że nawet dycha całkiem całkiem :)  Nawet nie z jakiegoś skąpstwa, tylko co ten okres wymieniam wszystkie filtry. Nie zastanawiam się, czy teraz to ten a teraz tamten, nie musze nic pamiętać, zapisywać etc.. Nie znam się na olejach i nie wchodzę w dyskusje na ten temat na zasadzie "szkoda życia", ale moja metoda to taka, że leję najdroższy dostępny na rynku spełniający normę. W moim przypadku to RN7020 i olej LIQUI MOLY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!