Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Proszę o pomoc. Megane sam naprawiam.

Autko jak jest zimne, to ma problemy z odpalaniem (Tylko zimne po zagrzaniu odpala bez problemu) Jak już odpali to obroty utrzymują się prawidłowe ale jak tylko dodam odrobinkę gazu to przygasa ,, zamula,, go mocno. Muszę odczekać kilka minut aż się zagrzeje i wtedy jedzie już normalnie. Nic jej nie ma jak ręką odjął. Silnik to 2.0 benzynka z LPG z 2008r.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mpzajas napisał:

Autko jak jest zimne, to ma problemy z odpalaniem (Tylko zimne po zagrzaniu odpala bez problemu)

Jak już odpali to obroty utrzymują się prawidłowe, ale jak tylko dodam odrobinkę gazu to przygasa ,, zamula,, go mocno.

Zakręć gaz na butli, jeździj na samej benzynie

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i to nie LPG. 

LPG zakręcony , powyłączane wszystko co od LPG.

I efekt taki sam. Proszę o dalsze sugestie. Jak tylko dodam odrobinę gazu na zimnym silniku żeby ruszyć to od razu przygasa , jak puszczę gaz to się stabilizuje i obroty są prawidłowe dla biegu jałowego. Po rozgrzaniu autka silnik pracuje bez zastrzeżeń na benzynie oraz na LPG.

Edytowane przez mpzajas
Edycja
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.10.2021 o 08:07, mpzajas napisał:

Jak już odpali to obroty utrzymują się prawidłowe ale jak tylko dodam odrobinkę gazu to przygasa ,, zamula,, go mocno. Muszę odczekać kilka minut aż się zagrzeje.

Nieszczelny układ dolotowy lub źle ustawiony rozrząd. Jak długo masz problem? Im zimniej tym gorzej odpalić?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, szwagier24a napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Dziś zrobione 30 km . To napewno nie wina LPG bo zmiany kompletnie żadnej. 

10 godzin temu, jabrze napisał:

Nieszczelny układ dolotowy lub źle ustawiony rozrząd. Jak długo masz problem? Im zimniej tym gorzej odpalić?

Rozrząd będę wymieniał w przyszłym tygodniu więc to również sprawdzę. Jest to możliwe.  A co do układu dolotowego to mogę to jakoś sprawdzić? Autko dopiero co zakupiłem.  Pierwsze dni po zakupie nie było problemów.  

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zimne i nie chce zapalić to wyjmij przewód podciśnienia od reduktora z kolektora na noc bo ja tu widzę problem z puszczaniem lpg przez reduktor lub wtryski gazowe jak zimny to przez kilka godzin ten gaz ci zalewa kolektor i wtedy nie możesz zapalić zanim nie przepalisz rozrusznikiem tej złej mieszanki jak ciepły pali od razu bo ten gaz nie dostaje się tak szybko i mieszanka jest optymalna .Robisz tak przed wyłączeniem silnika zakręcasz gaz czekasz aż go wypali z przewodów i samochód się przełączy na pb i niech pochodzi tak z 10 sek. i tyle gasisz a rano jak zapali bez problemu masz winowajcę reduktor lub puszczające wtryski lpg.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko możesz stwierdzić, czy mapsensor siedzi sztywno zamocowany i czy odprowadzenie z przepustnicy do elektrozaworu oparów paliwa nie podbiera powietrza z zewnątrz. Jaką wartość obrotów jałowych odczytujesz na gorącym silniku na wolnych obrotach?

Oczywiście najważniejszą rzeczą jest wyeliminowanie wpływu LPG na rozruch silnika sposobem jaki przed chwilą opisał @fullxda.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może byc też problem z pompą paliwa ale problem miałbyś i tez na cieplym silniku chyba że zimna pompa ma mniejsza wydajność przy rozruchu a jak już pochodzi trochę to się jakiś oring uszczelnia itp. Kup pożycz adapter obd i zwykłym darmowym Torque ze sklepu gogle  sprawdż jaką temp.pokazuje ci adapter chodzi o płyn chlodniczy i temp.powietrza dolotowego vel zasysanego bo tez moze być tak że ktoryś czyjnik temp fałszuje temp. Porownaj z temp.powietrza z domu czy z lusterka plus minus 2 stopnie może być roznicy , sonda do odpalania raczej nic nie ma tylko jeszcze akumulator i predkość rozrusznika przy starcie ale to już bardziej diesel wrazliwy, benzyniak powinień palić nawet przy słabszym akmulatorze i wolniejszej prędkości rozrusznika.

Edytowane przez fullxda
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi pompa dawała pierwsze objawy dłuższym kręcenie rozrusznika. Auto "normalnie" przyspieszało. Korekty były dodatnie. Na ciepłym palił normalnie. Miałem wrażenie że cofało się paliwo po długim postoju. Po demontażu pompy przypuszczenia się potwierdziły jak porównałem z nową pompą. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!