Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

STOP, możliwa awaria silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie, Brak czasu i brak garażu ogranicza moje możliwości w tą pogodę na grzebanie się przy reni.Ale mam clipa v203,Pierwsze próby z marnym wynikiem.Muszę się dużo nauczyć.Po uruchomieniu programu sonda działa prawidłowo(przynajmniej tak mi się wydaje) ale jest komunikat że niektóre kalkulatory nie odzywają się .I to właśnie min. sterownik silnika.Nie wiem co jest powodem takiej sytuacji,próby na zapłonie jak i na uruchomionym silniku.Jak już ostrożnie naklikałem żeby nic nie zepsuć dotarłem do informacji z błędami wtryskiwaczy ale nie widziałem tam nawet opcji skasowania błędów.Nie mówię tu na razie o faktycznej naprawie.

W sobotę będę miał garaż do dyspozycji z możliwością podpięcia prostownika do auta.Do soboty szukam uczę się jak najwięcej o clipie.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady.

IMG_20211123_202131.thumb.jpg.7060a21004d8860f15f5c19fd364cbfb.jpgIMG_20211124_201417.thumb.jpg.1365e5258ef4ff44336f552a8a05d8d4.jpgIMG_20211124_201857.thumb.jpg.712f7777f3462aeb4d379e14e8efbd76.jpgIMG_20211124_202402.thumb.jpg.5c502ef57ca0318336250e1ca89a672a.jpgIMG_20211123_203546.thumb.jpg.37cae8fceaadc159ef3fcf0fd3aa15b9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładasz kartę wrzucasz bieg i trzymasz start. Jak się zaświeci wyjmij kartę na zegarach to masz włączony tryb serwisowy i zasilone sterowniki. Sieć can-m to sieć multimediów. Nie musi zagadać by dotrzeć do sterownika silnika(numerek 120). Aby skasować błędy należy przejść z błędów do naprawa-czyszcenie-zakladka raz dtc lub dać obsługę końcowa i wyczyścić błędy z wszystkich sterowników. Przy błędzie wtryskiwaczy z def.4 u mnie Okazaly się przytarte wtryski prawdopodobnie przez powietrze w wężu do pompy wtryskowej.

 

 

Przeczytałem temat jeszcze raz i nie widzę wzmianki o kodowaniu wtrysków po wymianie. Kod jest na cewce lub jeżeli był regenerowany to na kartce która jak mówiłeś wyrzuciłeś:). Przy źle wpisanych kodach potrafi chodzic rowno ale ma błąd obwodu ale nie pamiętam z jakim def. I pamiętaj że 1 wryskiwacz to od strony skrzyni nie rozrządu.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po dłuższej przerwie. Trochę mi to zajęło czasu, praca, święta itd.

Po różnych perypetiach podłączyłem Clipa, okazało się że na trzecim wtrysku mechanik zrobił literówkę przy kodowaniu, poprawiłem zapisałem, błąd na trzecim zniknął.

Na czwartym kod był poprawnie wpisany tzn. taki jak na wtrysku ale błąd był dalej. Z firmy od której kupiłem regenerowane wtryski  dostałem tylko jeden kod i wklepałem go do czwartego wtrysku i błędy zniknęły. Podam go jak znajdę lub odczytam clipem.

No i tak sobie jeździłem szczęśliwy że wszystko w porządku, krótsze trasy , dłuższe przejazdy, wszystko było ok.

Dwa dni temu bumm.renia.thumb.jpg.bd90b0abc1a74c483c2ceb96827b6a4b.jpg

Ładuję teraz akumulator bo po chwili pracy z clipem buczał mi już że akumulator rozładowany.

Nie potrafiłem nawet skasować tego błędu. No i szukam teraz przyczyny.

Pozdrawiam Kolegów i życzę lepszego nowego roku wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych swoich kodów wtryskiwaczy nie musisz podawać. I tak pasują tylko do twoich wtrysków. Komunikat na desce rozładowany akumulator to nic nie normalnego. Błędu nie skasujesz bo jest obecny świeci się na czerwono. Pierwszy jest błędem który jest zawsze jak coś pójdzie nie tak. Natomiast drugi jest twoim problemem. "CO" oznacza obwód otwarty a błąd dotyczy 5 wtryskiwacza przy filtrze. A dokładniej znajduje się on za turbem i dostrzeżesz go od góry. Jak go nie zlokalizujesz to podążaj za dodatkowym wężem od ropy który wychodzi z pompy paliwa. Może była źle zapięta wtyczka. Może przetarło przewód. Na forum był chyba jeden przypadek dopiero uszkodzonego wtryskiwacza. To raczej długowieczny element 

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam po długiej nieobecności. Auto naprawiłem sam, znalazłem uszkodzony przewód przy samej kostce do sterownika. Byłem w Polsce, zrobiłem że 2 tys. km. Wszystko było ok. Dzisiaj pojechałem do Holandii na ryby, 150 km a w tym czasie dwa razy "STOP-możliwa awaria silnika". Mam przy sobie tylko prosty interfejs obd. Skasowałem i jest ok. Tylko pytanie czy wrócę jutro do domu?Tam ogarnę to clipem. Poniżej wynik obd. 

==
P242F
Raw code: 242F
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Diesel particulate filter (DPF) - blockage/ash accumulation

============2==============
P2002(92)
Raw code: 200292
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Particulate trap, bank 1 - efficiency below threshold

============3==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============4==============
P2002(92)
Raw code: 200292
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Particulate trap, bank 1 - efficiency below threshold

============5==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System
 

 

Udało mi się wrócić bez problemów do domu. Błąd się nie powtórzył. Deska rozdzielcza czysta. Pojechałem do pracy, z pracy, czysto.

Poszedłem podpiąć clipa i bum , kluczyk się zaświecił itd.

Clipem z czytałem kod DTC245A16 (Obwód By Pass EGR) 2.DEF

Dzięki Wam koledzy naprawiłem poprzednie usterki i znowu liczę na Waszą pomoc.

I jeszcze mam pytanie co to jest na zdjęciu, tam ciągle coś szumi, buzuje, bulgoce.

cos.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzałką zaznaczyłeś elektrozawór sterujący doładowaniem turbiny, czasem popiskuje i tym się nie przejmuj. 

Błąd dotyczy elektrozaworu sterującego chłodnicą spalin. Umieszczony jest za silnikiem w okolicy pompy próżniowej. Wychodzi z niego wężyk z podciśnieniem do gruszki sterującej klapką chłodnicy spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej elektryka, ten zawór nie ma kontroli czy klapka do chłodzenia spalin egr faktycznie się przestawiła. Jest tylko kontrola ciągłości obwodu cewki elektrozaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walka trwa.

Próbowałem się dostać do zaworu, ale to wymaga więcej czasu i miejsca. Z tego co zauważyłem to przede wszystkim trzeba ściągnąć plastik podszybia i nie wiem co jeszcze żeby tam się dostać. Myślałem że chociaż uda mi się spisać jakieś numery z EGR żeby ewentualnie zamówić nowy. Ale tam gdzie udało mi się dostać to przepsikałem styki wtyczek.

Użyłem CleanTEC 302 do czyszczenia EGR. Efekt taki że pojeździłem do pracy i z powrotem przez tydzień bez błędów. Pojechałem w dłuższą trasę 170 km ,brak błędów. Postawiłem auto, postało parę godzin i cyk odpalam jest błąd

.280673460_344209934288452_2430930615159157149_n.thumb.jpg.86d64e90f387e220a786d1496f1feade.jpg

Gaszę silnik, kasuję błąd. Wracam 170 km cisza. Dzisiaj do pracy i z powrotem ,cisza.

Nie oddam mojej Reni do tutejszych mechaników bo wymienią pół auta a problem nie zniknie ale z drugiej strony, nie lubię jeździć autem którego nie jestem pewien.

Koledzy chylę czoła przed waszą wiedzą praktyczną i liczę na jakieś konkretne wskazówki, co dalej mam z tym robić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dalszym ciągu masz zgłaszany błąd elektrozaworu klapki chłodnicy spalin. EGR z tym błędem nie ma nic wspólnego. Jak masz elm 327 to zainstaluj sobie darmowy pyclip i tym programem skanuj silnik. Pokaże błąd a po kliknięciu w niego wskaże kontekst wystąpienia błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór chłodnicy spalin jest prawie na wierzchu. Rano dodam zdiecie gdzie jest. Dla wygodniejszego dostępu warto wykręcić harmonijkę za przepływomierzem. Demontaż zaworu max 10 minut. Dla wprawionych 10 minut z przerwą na papierosa:)

 

Więc masz błąd sterowania klapki chłodnicy EGR która umieściłem na zdjęciu. Na zdjęciu z silnikiem po lewej masz klapkę po prawej zawór. Sam zawór również zaznaczony. Uwaga łatwo urwać króciec przy ściąganiu wężyków z niego.

 

IMG_20220517_083913.jpg

IMG_20220517_083916.jpg

IMG_20220517_083937.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za wskazówki. Przy tym zaworze już byłem, wyciągałem wtyczkę i czyściłem styki. Ale to nic nie zmieniło. Błędu w tej chwili nie ma więc muszę czekać aż będzie i nie kasować. Nowe OBD na ELM 327 będę miał na dniach. No ale co z tym elektrozaworem, jak go sprawdzić? CanClip jak pisałem wcześniej pokazał mi błąd DTC245A16 (Obwód By Pass EGR) 2.DEF. 

PyClip pokaże mi coś więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wejść w podgląd parametrów silnika dla powietrza. Tam są wartości zadane przez sterownik i odczytywane z czujników. Wyliczane są procenty błędów. Po obserwacji można wiele wnioskować co kuleje. Podejrzanego EGR można łatwo zweryfikować zanim zasygnalizuje błąd. Masz dane przy jakich wyskoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!