Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

STOP, możliwa awaria silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wiem że były podobne tematy ale mam wątpliwości które chciałbym rozwiać.

Auto Renault Megane 3 Grandtour 2009 r.silnik 1.5 dci rocznik 2009.

Jakiś czas temu podczas jazdy ,poczułem  że auto nie pali na jeden cylinder i oczywiście komunikaty, stop, skontroluj ESP, skontroluj układ wtryskiwaczy.

Po zatrzymaniu auta ,wyłączeniu ,odczekaniu wszystko wróciło do normy.

Potem sytuacja się powtarzała doszły komunikaty ,sprawdzić układ wydechowy.

Aż w końcu całkowicie przestał działać jeden wtryskiwacz.

Wymiana filtra paliwa a właściwie dwa razy, drugi przy wymianie wtryskiwaczy wszystkich na regenerowane.

Po wymianie wtryskiwaczy silnik pracował równo a nawet zauważyłem spadek zużycia paliwa.

Niestety błędy zostały ,mechanik nie mógł sobie z nimi poradzić.

Kody błędów to P1203 i P1204 oraz DTC 1525F3 , DTC 00871C , DTC 020341 i DTC 020441 

I tak jeździłem z tymi błędami ,zrobiłem może ze 2 tyś. kilometrów, w tym czasie kilka razy wyczułem chwilowy jakby brak paliwa na wtrysku.

Aż do wczoraj, znowu stop itd. silnik nie palił równo brak mocy.

Wklejam wynik z mojego OBD.

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Renault
VIN: VF1KZ1W0642462418

============1==============
P1203
Raw code: 1203
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Potwierdzona
OBDII: Injector Circuit Open / Shorted - Cylinder #3

============2==============
P1204
Raw code: 1204
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Potwierdzona
OBDII: Injector Circuit Open / Shorted - Cylinder #4

============3==============
P0203
Raw code: 0203
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Injector 3 - circuit malfunction

============4==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============5==============
P0203(41)
Raw code: 020341
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Injector 3 - circuit malfunction

============6==============
P0204(41)
Raw code: 020441
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Injector 4 - circuit malfunction

============7==============
P0203(29)
Raw code: 020329
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 3 - circuit malfunction

============8==============
P0203(25)
Raw code: 020325
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Injector 3 - circuit malfunction

============9==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============10==============
P0203(41)
Raw code: 020341
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Injector 3 - circuit malfunction

============11==============
P0204(41)
Raw code: 020441
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Injector 4 - circuit malfunction

============12==============
P0203(29)
Raw code: 020329
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 3 - circuit malfunction

============13==============
P0203(25)
Raw code: 020325
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Injector 3 - circuit malfunction

============14==============
C0074(81)
Raw code: 407481
ECU: Jednostka sterująca ABS
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Requested Driving Torque

 Wiem że muszę znaleźć inny warsztat, ale teraz moje pytania .jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc.

1.Czy jeżeli to problem z ECU ,to czy może on powodować że wtryskiwacz nie poda paliwa?  ( hmm chyba tak)

2.Mechanik sprawdzał przepływ paliwa i było ok, więc czy może to być wina pompy?

3.Usterka czujnika  ciśnienia paliwa?

Chciałbym ograniczyć koszty naprawy więc zależy mi na w miarę możliwości określenie konkretnej przyczyny awari.

Pozdrawiam .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, qva69 napisał:

1.Czy jeżeli to problem z ECU ,to czy może on powodować że wtryskiwacz nie poda paliwa?  ( hmm chyba tak)

Tak wielokrotny przypadek dla tego silnika. Jest zauważalny problem z tymi sterownikami. Poczytaj tematy w których brał udział @omega

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Jabrze pamięta :) Sterowniki to moja specjalność. Podmień go. Brzmi groźnie, bo sterownik-elektronika, oczywiście jest to skomplikowane technologicznie, ale mega proste od strony użytkownika. Kupujesz na Allegro, za 200-300zł robisz klona za ok 200zł i pozamiatane. Jak jesteś z okolic Radomia to jest tu mocno ogarnięty gość w tych sprawach: http://dskelectronic.pl/index.html 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za szybkie podpowiedzi. @Omega ,jestem w De ,tutaj chcieliby wszystko na nowe wymieniać, ceny kosmiczne a nie zarabiam kroci .

Z elektroniką coś ogarniam , ale muszę poszukać informacji jak zrobić klona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dwie stówy mogę Ci sprzedać używany, ale starannie wybrany sterownik, bo kupiłem sobie tyle jak mi się zepsuł. Jest po klonie i sprawdzony, ale z moim softem. Nie zrobisz sam tego klona, bo potrzeba do tego K-TAGa a on kosztuje kilkaset złotych, więc nikt nie kupi sobie tego do domowego użytku. Łatwo się go wyjmuje, więc możesz pojechać z drugim i to robią na miejscu. Także ja nie musiałem zostawiać samochodu ani nic, zrobiliśmy to w Radomiu, mogłem się na pracę elektronika przyglądać, trwało to z dwie godzinki czasu a zaprogramowaliśmy trzy sterowniki.

ps. eee to jak kolega pracuje w Niemczech to aby patrzeć jak przesiądzie się do Mercedesa albo BMW. Tam Francuski samochód nie jest trendy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, omega napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: <czerwona> - Prezes 

:)

Dzięki za propozycję i wyjaśnienie . zobaczę jeszcze czy coś znajdę na miejscu i dam znać.

Co do przesiadki ,to nieee. Lubię moją megankę zrobiłem nią 130 tyś. świetna na ryby ,średnia spalania to tak 5,4 do 5,7 przy szybszej jeździe . Mamy jeszcze nowego Captura ale ja wolę jeździć meganką.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, qva69 napisał:

1.Czy jeżeli to problem z ECU ,to czy może on powodować że wtryskiwacz nie poda paliwa?  ( hmm chyba tak)

 

Tak, nie poda paliwa, 

Podane kody to ;

   - w większości niesprawne połączenie, zaśniedziałe styki, pogięte piny;

1/ Sprawdzić /wyczyścić ( Kontakt 60 );

     a/ czy nie ma słabych/chwiejnych połączeń elektrycznych na wtryskach,

     b/ zaśniedziałych styków na wtyczkach wtryskiwaczy ,

     c/ we wtyku ECU,

     d/ na sterowniku ECU,

     e/ sprawdzić przewody / przebicia, między wtryskiwaczami a wtyczką komputera,

     f/ porównać oporności cewek pomiędzy wtryskiwaczami ( były regenerowane ),

2/ zlikwidować obecność pęcherzy powietrza w paliwie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

3/ ostatecznie podpiąć clipa ;

    - który oprócz kodów, podaje co i w jakiej kolejności zmierzyć / sprawdzić /wymienić

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@qva69 w sumie to masz tylko dwa kody błędu dotyczące obwodu wtryskiwacza numer 2 i 3. Pozostałe to są pochodne tych dwóch błędów i nimi nie należy się przejmować. Gdy zginie błąd obwodu wtryskiwaczy same znikną. Tak jak kilku piszących również podejrzewam sterownik silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ECU sklonowane i podmienione ,styki posprawdzane poczyszczone, niestety problem pozostał.

Muszę poszukać kogoś z Clipem w okolicy.

Dodam tylko jeszcze że przed wymianą wtryskiwaczy ,błędy wskazywały wtryskiwacz 1 i 2. 

Po wymianie na regenerowane , wskazują 3 i 4 .

Czy to może coś sugerować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem już sam kolego... aż śmierdzi sterownik, ale jak podmieniony... Nic z tego nie kumam, tych wtryskiwaczy się nie regeneruje podobno, ale Ty jednak jakoś zregenerowałeś... Nowe nie są jakoś kosmicznie drogie, to już w takich przypadkach bierze się nowe z półki. Rozumiem, że błędy nie dają się skasować teraz? Nawet dobrze do diagnozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ja je regenerowałem tylko firma która się tym zajmuje. Zamawiasz wtryskiwacze po regeneracji a po wymianie odsyłasz swoje i wtedy zwracają kaucje po 50 euro za sztukę.Czyli są to inne wtryskiwacze. Wszystkie przychodzą z atestem, wrzuciłbym scan ale chyba wyrzuciłem je. Błędy daje się skasować i znikają ale po zgaszeniu auta i po ponownym uruchomieniu są od nowa te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, omega napisał:

Nic z tego nie kumam, tych wtryskiwaczy się nie regeneruje podobno, ale Ty jednak jakoś zregenerowałeś...

Są obecnie możliwości ich regeneracji;

  Najnowocześniejszy stół diesla na świecie

W Krakowie posiadają stół o możliwościach testowania i regeneracji wtryskiwaczy VDO-Siemens-Continental

1 godzinę temu, qva69 napisał:

Dodam tylko jeszcze że przed wymianą wtryskiwaczy ,błędy wskazywały wtryskiwacz 1 i 2. 

Po wymianie na regenerowane , wskazują 3 i 4 .

Podmień na sterownik oryginał i analizuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik kupiłem w Polsce na aukcji (w opisie 100% sprawny),klona robili mi tutaj w DE ,

Z opisu wynika że sprawdzają urządzenie czy jest sprawne ale w jaki sposób to nie wiem. Wszystko wysyłkowo bo nie znalazłem w pobliżu takiej usługi.

Co jeszcze mogę dodać że ECU był otwierany, widać ślady jakiegoś uszczelniacza czy kleju.

Co do kupna nowych wtryskiwaczy to brałem to pod uwagę ale koszt to około 4k PLN, a w tej cenie widziałem silnik kompletny z osprzętem 54 tyś, km przebieg, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!