Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy ze sprzęgłem Megane III 2.0 TCe GT-Line


Riven

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry, 

Poszukuje pomocy w kwestii (najprawdopodobniej) sprzęgła. Samochód zakupiłem około 2 tygodnie temu. Po pewnym czasie przy rozgrzanym aucie pojawił się problem ze sprzęgłem. Sprzęgło nie szarpało, działało poprawnie, ale przy prawie całkowitym odpuszczeniu sprzęgła pojawiał się luz, który później przerodził się w nie odbijający się do końca pedał. Sprawa skończyła się do połowy wbitym pedałem i problemem z wbiciem biegu. Po chwili pompowania udało się wbić bieg i odprowadzić samochód do mechanika. Tam została wymieniona pompa sprzęgła. Samochód po wymianie działa poprawnie, jednak po dogrzaniu pusty luz powraca. Pedał wraca na swoją pozycje, a sprzęgło się nie ślizga i nie szarpie. Czy delikatny luz i mało stanowcze powracanie pedału sprzęgła pod koniec przy powolnym odpuszczaniu jest cechą charakterystyczną? Ze względu na krótki czas posiadania auta nie mam odniesienia. Czy opisana sprawa może sugerować inną awarie? Wg. mechanika 160 tys. km przebiegu to za wcześnie aby w tym aucie padło sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Riven napisał:

Wg. mechanika 160 tys. km przebiegu to za wcześnie aby w tym aucie padło sprzęgło.

To nie jest za wcześnie. Wszystko zależy od stylu jazdy. Nie wiemy też czy ten przebieg jest prawdziwy. 

U mnie było robione przy 190tyś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2021 o 10:16, CzechuXX napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: <czerwona> - Prezes 

A czy delikatny luz przy którym sprzęgło w ogóle nie łapie, a pedał jest jakby lekki to faktycznie charakterystyczna cecha tego samochodu? Występuje on już dosłownie na samym końcu przy odpuszczeniu pedału. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Riven napisał:

Czy delikatny luz i mało stanowcze powracanie pedału sprzęgła pod

   koniec przy powolnym odpuszczaniu jest cechą charakterystyczną?

Układ hydrauliczny sprzęgła zapowietrzony;

   - nieprawidłowe powracanie pedału ,

   - luz,

   - zgrzytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Riven napisał:

Występuje on już dosłownie na samym końcu przy odpuszczeniu pedału. 

Delikatny wyciek płynu hamulcowego z wysprzęglika (sączenie) powoduje powtórne zapowietrzenie pompy sprzęgła. Wtedy powstaje miękki skok pedału. Wymiana wysprzęglika tylko na oryginał. Zużycie tarczy i dwumasy oceniasz przy dokonywaniu wymiany tej części.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!