Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 1.6 16v gaśnie na biegu jałowym


bartelezo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na forum jest trochę o tym ale nie znalazłem rozwiązania, a mianowicie.

Miałem problem z Aku. Pewnego dnia wsiadam do auta naciskam start a tu choinka na desce, wycieraczki się włączają a rozrusznik nie kreci, słychać tylko dziwne dźwięki ze skrzynki obok Aku.

Szybko się okazało że to właśnie Aku padł, podczas rozruchu napięcie spadało do 7v.

 

Wymiana na nowy, kasowanie błędów jakie złapał i autko odpala bez problemu ale gaśnie. Chodzi tylko przy lekko wciśniętym gazie. Jeździ normalnie ale nie trzyma wolnych obrotów. Nie ważne czy zimny czy ciepły odpala i odrazy gaśnie.

 

Co udało mi się ustalić. Ładowanie 14.4V

Żadnych błędów nie wyświetla, przepustnica wyczyszczona, ale zauważyłem że jak odpalam auto to się szczelnie zamyka i dlatego samochód gaśnie. Kiedy odpiołem przewód odpowietrzający zbiornik paliwa dostawał w tym momencie lewe powietrze ale autko chodziło jak zegarek, pracował równo i ładnie schodził z obrotów.

Nasuwa się wniosek że coś źle steruje przepustnicą bo zamyka ją do końca.

Dodatkowo odpinalem czujnik położenia wałka, czujnik zmiennych faz i problem jest ten sam, znaczy auto chodzi ale tylko z odpiętym przewodem odpowietrzającym bak.

 

Czy ktoś ma jakieś sugestie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No to pomogłeś, sam szukałeś pomocy ale wiedzą nad rozwiązaniem problemu już się nie podzielisz. Dziwisz się, że nikt Tobie nie pomógł ale sam postępujesz tak samo.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnych nie ma żeby coś podpowiedzieć ale odpowiedzi wszyscy ciekawi.

Nie będę się rozpisywał co sprawdzałem i jak do tego doszedłem ale podpowiem  wam że odpięcie akumulatora nie kasuje ustawień przepustnicy, trzeba użyć komputera i skasować ustawienia i auto dostroi się od nowa i chodzi jak trzeba.

Warto zajrzeć jeszcze do odmy bo nieszczelności powodują że olej się do kolektora dostaję i dosłownie pływa w nim, czyszczenie i uszczelnienie poprawia pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, bartelezo napisał:

Chętnych nie ma żeby coś podpowiedzieć ale odpowiedzi wszyscy ciekawi.

No wiesz na tym forum są setki osób co podpowiadają bezinteresownie w różnych tematach poświęcając nie raz sporo czasu by rozwiązać czyjś problem. Nikt nie podpowiedział bo nie skojarzył wymiany akumulatora z ustawieniami przepustnicy. Twoja odpowiedź dużo wnosi dla użytkowników silnka 1,6. Bądź aktywnym użytkownikem tego forum i udzielaj się swoją wiedzą z innymi<ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się co to znaczy uszczelnić odmy. Konstrukcja odmy tego silnika jest niepodobna do żadnego innego silnika. Nieszczelność objawia się wyciekami oleju na silniku, zbieraniem oleju w gniazdach świec.

Gaśnięcie może mieć wiele przyczyn: czujnik położenia wału, zmienne fazy i pewnie inne o których nie wiem. Solidne wykasowanie błędów mogło spowodować usunięcie tej niesprawności.

Nigdy nie sprawdzałem jak zachowuje się przepustnica podczas rozruchu. Jak miałem ją w dłoniach to wyglądała na zamkniętą, niemniej dało się ją palcem domknąć. 

Q kwestii kasowania nastaw przepustnicy: co wydarzyło się że spowodowało że sterownik silnika zapamiętał błędne nastawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie napisałeś, nieszczelny dekiel odmy powoduje zalewanie silnika ale nie tylko. Pod deklem jest układ kanalików, taki labirynt przepływu powietrza, jeśli ścianki tym kanałów są nieszczelne olej przelewa się przez nie i kolektor zaciąga sobie olej.

U mnie to wyglądało tak jak by stare uszczelnienie poprostu się przez lata rozpuściło dlatego warto tam zajrzeć i dać nową pastę na wszystkie ścianki.

Wpisz sobie w wyszukiwarce uszczelka pokrywy odmy laguna 2.0 i zrozumiesz o co chodzi. Do 1.6 uszczelek nie ma, trzeba pastę zastosować.

 

Ustawienia przepustnicy komputer zgubił przez Aku, pisałem na początku co się działo.

A co masz na myśli solidne wykasowanie błędów???

Ja odpinalem wszystkie czujniki które wymieniłeś podczas pracy silnika i chodził dalej a błędów miał od cholery. Wiadomo jazda już inna ale chodził. Zgasł tylko przy odpięciu mapsensora ale po ponownych odpaleniu chodził bez tego czujnika.

Ale pomijając pisałem że wszystko sprawdzone błędy wykasowane więc nie wiem po co takie domysły że wykasowanie błędów pomogło ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!