Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od około 6 miesięcy mam problem z ubywającym płynem hamulcowym ze zbiorniczka. Ubytki są nieduże. Co 2 miesiące dolewam około 40ml płynu hamulcowego. Przejrzałem tematy na forum ale nie znalazłem takiego przypadku. (schowek pod fotelem kierowcy mam suchy).

 

Zaczęło się od awarii sprzęgła które po dolaniu płynu hamulcowego do zbiorniczka i odpowietrzeniu wysprzęglika zaczęło działać. Niestety żadna kontrolka nie sygnalizuje mi braku płynu więc muszę co jakiś czas zerkać na zbiorniczek. Wiem że nie mogę tak dłużej jeździć więc chciałbym zdiagnozować usterkę i ją naprawić.

 

Proszę o poradę co powinienem przejrzeć ? jakie miejsca ? gdzie może zbierać się ten płyn hamulcowy ?

 

Wstępnie obejrzałem zaciski, przewody pod samochodem oraz miejsce łączenia skrzyni z silnikiem i nigdzie nie widać wycieku. Zaprzyjaźniony mechanik zasugerował że może być to nieszczelność pompy hamulcowej która puszcza płyn do serwa jednak chciałbym to jakoś konkretnie zdiagnozować aby nie wymieniać to co faktycznie trzeba.

 

Mam wątpliwości czy przy moim przebiegu około 140 tys. km (jest prawdziwy) mogła już pójść pompa hamulcowa ?

 

z góry dzięki za poradę gdzie i jak szukać wycieku.

 

 

 

 

 

Edytowane przez bart241
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój nos masz nieszczelny wysprzęglik w skrzyni biegow i lekko pewnie się poci i ubywa delikatnie płyn.Jeśli zacznie ci ubywać coraz więcej plynu to pedał będzie wpadał ci w podlogę i  nie bedziesz mógł wbić biegu i samochód zostanie unieruchomiony , płyn też ubywa samoistnie przy zużyciu klocków hamulcowych czym są cieńsze tym poziom się obniża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprzęglik raczej wykluczam bo na łączeniu skrzyni nie widać wycieku. Jest sucho. 

 

Tarcze hamulcowe faktycznie są już zużyte ale nie widać żeby ciekło gdzieś przy zaciskach.

 

Dodam tylko że przez ostatnie 5 miesięcy łącznie dodałem już około 200ml płynu hamulcowego więc gdzieś ten wyciek powinien być widoczny.

Edytowane przez bart241
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2021 o 23:29, bart241 napisał:

Witam

 

Od około 6 miesięcy mam problem z ubywającym płynem hamulcowym ze zbiorniczka. Ubytki są nieduże. Co około 2 miesiące dolewam około 40ml płynu hamulcowego. Przejrzałem tematy na forum ale nie znalazłem takiego przypadku. (schowek pod fotelem kierowcy mam suchy).

 

Zaczęło się od awarii sprzęgła które po dolaniu płynu hamulcowego do zbiorniczka i odpowietrzeniu wysprzęglika zaczęło działać. Niestety żadna kontrolka nie sygnalizuje mi braku płynu więc muszę co jakiś czas zerkać na zbiorniczek. Wiem że nie mogę tak dłużej jeździć więc chciałbym zdiagnozować usterkę i ją naprawić.

 

Proszę o poradę co powinienem przejrzeć ? jakie miejsca ? gdzie może zbierać się ten płyn hamulcowy ?

 

Wstępnie obejrzałem zaciski, przewody pod samochodem oraz miejsce łączenia skrzyni z silnikiem i nigdzie nie widać wycieku. Zaprzyjaźniony mechanik zasugerował że może być to nieszczelność pompy hamulcowej która puszcza płyn do serwa jednak chciałbym to jakoś konkretnie zdiagnozować aby nie wymieniać części na darmo.

 

Mam wątpliwości czy moim przebiegu około 140 tys. km (jest prawdziwy) mogła pójść już pompa hamulcowa ?

 

z góry dzięki za poradę gdzie i jak szukać wycieku.

 

 

 

 

 

Generalnie to jak mało płynu w zbiorniku to zaświeci Ci się komunikat i pojawi się ikonka od ręcznego to musi działać , jak nie działa to cos nie tak z czujnikiem w zbiorniku od płynu hamulcowego.

Jak płyn leci do serva to w nim membrana póki trzyma to trzyma ale zaczną się wycieki do wewnątrz auta tzn przy pedale hamulca zobaczysz na ściance grodzi mokry osad, później zacznie się pompowanie hamulca tzn jak będziesz go kilka razy wciskał to będzie słychać jak taka pompka do materaca :) a później zniknie hamulec.

Zobacz czy cylinderki w zaciskach nie puszczają na gumie tak mała ilość znikająca może świadczyć , ze gumy nie trzymają i ucieka a pod wpływem tarcia obrotu kola nie zobaczysz śladu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki Refild za podpowiedź.

 

Kontrolka stanu płynu w zbiorniczku u mnie najwyraźniej nie działa.

Pół roku temu zaczęło się jak płyn w zbiorniczku opadł do poziomu ( zgrzewu - fabrycznego łączenie zbiorniczka) i padło mi sprzęgło bo się zapowietrzyło. Po dolaniu płynu i odpowietrzeniu sprzęgła.... sprzęgło nadal działa. Niestety kontrolka podczas tej awarii nie zadziałała. Zbiorniczek na płyn zasila dwa obiegi  - pierwszy górny to sprzęgło, drugi dolny to hamulce dlatego najpierw pada sprzęgło. Także faktycznie pływak w zbiorniczku / kontrolkę też muszę naprawić.

 

Zastanawiam się jeszcze czy mogę jakoś sprawdzić czy w tym serwie zbiera się płyn ? tak aby nie rozkręcać pompy i przewodów hamulcowych ?

 

Generalnie to obstawiam że albo padła mi ta pompa hamulcowa albo tak jak Refild sugerujesz nieszczelność jest gdzieś na tłoczkach zacisków hamulcowych.

 

Edytowane przez bart241
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapowietrzyło ci się sprzęgło, to padła ci pompa sprzęgła albo wysprzęglik. Jak by puszczała ci pompa hamulcowa to nawet jak by zszedł cały płyn ze zbiorniczka,to sprzęgło by się nie zapowietrzyło płyn byłby w rurkach. Miałem tak samo, i też nie było widać na łączeniu skrzyni plamy, a wysprzęglik puszczał. Po prostu tak niewiele podciekał,że jak spadła kropla, to na gorącej obudowie sprzęgła wyparowywał.Pompę sprzęgła sprawdzisz czy nie podcieka os strony pedałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2021 o 11:01, Refild napisał:

Jak płyn leci do serva to w nim membrana póki trzyma to trzyma ale zaczną się wycieki do wewnątrz auta tzn przy pedale hamulca zobaczysz na ściance grodzi mokry osad.

Jaki płyn używasz do serwo?.

Twój opis dotyczy pompki sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek65 za odpowiedź.

Mam jednak nadzieję że to nie wysprzęglik bo koszty są spore. Rozumiem że Ty miałeś podobne objawy i skończyło się na rozkręceniu skrzyni i wymianie wysprzęglika ?

Sam nie wiem co z tym zrobić bo ciężko zdiagnozować co jest zepsute. A wymieniać sprawne części bez sensu. Chyba będę musiał jednak pojechać do mechanika i mu zaufać bo pogoda nie rozpieszcza żeby grzebać "pod chmurką".

Ja leję płyn DOT4  firmy BOSCH. Obieg sprzęgła i hamulców korzysta z tego samego zbiorniczka i płynu więc wszędzie jest DOT4.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Skończyło się wyjęciem skrzyni i wymianą całego sprzęgła, bo samego wysprzęglika się nie opłaca, Od razu wymienione sprzęgło i simmering wału, żeby nie zaglądać tam już. Jest jeszcze jeden problem, że są trzy czy cztery rodzaje wysprzęglików które różnią się średnicą końcówki, i nawet ASO zaleca najpierw wyjąc stary, a potem kupować nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek65 za podpowiedz. Właśnie gdzieś już czytałem że są problemy z zakupem właściwego wysprzęglika. To co napisałeś że wycieku może nie widać bo przy tak małym ubytku szybko wyparowuje w moim przypadku może być wysoko prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mało ci ubywa, to kontrolować na bieżąco i jeździć. Będzie coraz więcej ubywało to i ślad będzie na łączeniu skrzyni i wtedy naprawiać. Ja tak jeździłem 8 miesięcy, kontrolowałem, dolewałem i do przodu.

Edytowane przez Tomek65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem ci w pierwszym poście o wysprzęgliku ale ty twierdziłeś że łączenie skrzyni nie jest mokre więc to nie to .Przecież płynu w układzie jest tylko 0.5 l więc w zbiorniczku będzie z góra 0,25 l musiał by ci cały płyn wyparować żebyś miał mokro to nie płyn chłodniczy którego jest 5 litrów i przeważnie widać wyciek chociaż znam przypadki że tak odparowywał po trochu nie zostawiając śladu a kierowca myślał że mu UPG poszło . Wymieniaj ten wysprzęglik bo staniesz na drodze z noga w podłodze bez możliwości zmiany wbicia biegu i wymień od razu sprzęgło za jedną robota bo wyciągnięcie skrzyni w M3 wiąże się z opuszczeniem sanek inaczej skrzyni nie wyjmiesz Ja wymieniałem wysprzęglik najtańszy bodajże za 118 zł to żadne cuda na kiju a te różnicę to są tylko wizualne wszystko pasuje różnią się tylko wyjściem na płyn hamulcowy w zależności od firmy raz rurka jest trochę krótsza raz dłuższa ale jakiej firmy byś nie kupił to będzie pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!