Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak masy... Gdzie?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.  Wczoraj pojawiła się dziwna usterka w mojej megane. Po odpaleniu auta i włączeniu lewego kierunkowskazu całe tylne światło zaczęło migać lecz nie kierunkowskaz. Oczywiście pomyślałem że coś z masą i sprawdziłem połączenie pod lampą i wszystko było ok. Potem sprawdziłem wszystkie przewody od tylnego swiatla aż do UCH oraz wszystkie wtyki i połączenia. Wszystko wygląda ok. Po podłączeniu masy od żarówek do nadwozia wszystko wraca do normy obawiam się jednak czy to nie problem w samym UCH... Może ktoś z was miał taki problem? Gdzie szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sam znalazłeś rozwiązanie problemu. Brak masy. UCH podaje tylko napięcie do poszczególnych lamp, masa jest na stałe podłączona do nadwozia. Czarny przewód z wtyczki lampy musi mieć dobre przejście do masy w nadwoziu.

Obudowa żarówki kierunkowskazu również musi mieć dobre przejście metalowymi ścieżkami lampy do gniazda czarnego przewodu wyprowadzonego z lampy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem lecz wtyk lampy wygląda jak nowy choć i tak go wyczyściłem oraz wszystkie styki żarówek. Czarny przewód idzie w wiązkę która idzie gdzieś w kierunku UCH i nawet prawdopodobnie ydalo mi się go znaleźć przy samym UCH lecz mierząc miernikiem przejście nie jest tak dobre jak przy samej lampie więc być może traci gdzieś pomiędzy UCH a lampą..? Pod lampą jest punkt masy do którego są podłączone przewody lecz nie idą one do lampy lecz również w wiazce do przodu auta. Zastanawia mnie tylko gdzie i dlaczego lampa straciła masę i dlaczego tak nagle. Tak jak wyżej pisałem po podłączeniu przewodu od masy do właśnie tego czarnego dochodzącego do lampy wszystko wraca do normy tylko czy to dobre rozwiązanie i czy byc moze podłączającw ten sposob nie uszkodzi sie cos więcej np. W UCH? Interesuje mnie jeszcze czy gdzieś pomiędzy lampą a UCH jest jeszcze może jakiś punkt masy lub jakiś wtyk jak np. w megane II pod siedzeniem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, pawlo7721 napisał:

Czarny przewód idzie w wiązkę która idzie gdzieś w kierunku UCH

Ten czarny przewód z tej wiązki powinien dochodzić do śruby z masą pod lampą w bagażniku. Na pewno nie prowadzi do UCH.  Zawsze możesz zdublować ten przewód, podłączając drugi do masy. Nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Kolega rozwiązał sprawę?

U mnie ta sama sytuacja. Brak masy w lampie. Po podłączeniu na krótko z innego źródła wszystko działa. 

Ma może ktoś schemat?

W dniu 15.12.2021 o 13:35, aniewa napisał:

Ten czarny przewód z tej wiązki powinien dochodzić do śruby z masą pod lampą w bagażniku. 

 

Nie mogę zlokalizować tego punktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!