Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Za wysokie obroty i problem z pedałem gazu.


Arcz90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam auto Renault Megane 3, 1.6 benzyna, rocznik 2009.

Miałem problem z pedałem gazu, który po wciśnięciu czasem nie odbijał. Mechanik, jak sprawdzał pedał gazu wyczyścił przy okazji przepustnicę. Teraz kiedy jadę i puszczam pedał gazu samochód nie traci prędkości lub traci ją dużo wolniej, niż wcześniej. Dodatkowo przy uruchomieniu silnika lub stojąc na skrzyżowaniu wskakują obroty ok. 2500 i nie opadają póki nie ruszę samochodem.

Mam w związku z tym dwa pytania:

1. Czy pedał gazu jest do wymiany skoro czasami nie odbija i chodzi bardzo sztywno?

2. Czy zbyt wysokie obroty silnika mogą mieć związek z wcześniej czyszczoną przepustnicą i co mogło to spowodować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzał a co zrobił przy pedale, że się już nie zacina?  Może uszkodził potencjometr :rolleyes:

Sprawdziłbym przepustnicę, czy po czyszczeniu nie łapie lewego powietrza na składaniach.

Edytowane przez elf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Tak, jazda z takim pedałem gazu jest niebezpieczna. Sprawdzić sugestie Kol. @elf

Ad.2 tak. Wyłącz klimę to obroty spadną. Jak się przyuczy przepustnica to wszystko wróci do normy. Może to potrwać nawet 500 km. Ale realnie ze 100. Nie jeździj na luzie. Spowodowane ruszeniem tej ruchomej przegrody - nieuniknione podczas dokładnego czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, elf napisał:

Sprawdzał a co zrobił przy pedale, że się już nie zacina?  Może uszkodził potencjometr :rolleyes:

Sprawdziłbym przepustnicę, czy po czyszczeniu nie łapie lewego powietrza na składaniach.

Niestety nadal się zacina, pomimo czyszczenia.

Dlatego mechanik proponuje wymianę.

8 godzin temu, szwagier24a napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt. 5.9 :!: - Prezes 

Przejechałem już śmiało ponad 100km i nic. Dopóki nie było czyszczonej przepustnicy i mechanik nie wyjął pedału gazu to nie było tego problemu z obrotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wymienił pedał gazu i działa już dobrze. Jednak dalej występuje problem z obrotami po wyczyszczeniu przepustnicy. Po podłączeniu do komputera pojawił się błąd P0226 - czujnik położenia przepustnicy/pedału C. Czy przepustnica może być do wymiany? Ewentualnie może pomoć wymiana oringów lub adaptacja clipem?

Edytowane przez Arcz90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykasuj błąd i sprawdź, czy nie jest wynikiem samej wymiany pedału. Można zrobić kalibrację clipem, ale sama się powinna ułożyć w jeździe. Niekiedy trzeba zrobić trochę kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wykasujesz błąd, i będzie już czysto w programie, a nadal się będą obroty zacinać, to nie chce nic mówić, ale mechanik mógł spieprzyć przepustnice, złe ja wyczyścił. Mi się zawieszały obroty na 1500-2100 obrotów, wymieniłem przepustnice na używaną i po temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!