Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II Electronic Fault, dwa pikania po zapłonie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, piszę pierwszy post, więc bez hejtu.

Mam pacjenta rok 2004 1.6 jak w profilu.

Problem jest taki, że auto przestało z godziny na godzinę odpalać. Przy wciśnięciu start auto przechodzi na zapłon ale nie kręci, pika dwa razy i po wciśnięciu prawej manetki widzę Electronic Fault. odpala się również wiatrak na pełną moc. Z tego co doczytałem wiatrak może wskazywać na problem z czujnikiem cieczy przy termostacie, ale nie było nigdy problemów z odpalaniem na ciepłym silniku, odpięcie nie przyniosło żadnych zmian. Przed tą usterką walczyłem z błędem braku wykrywania karty (mam tylko jedną) ale jak się okazało zimne luty za cewce i problem rozwiązany. 

Z rzeczy które udało mi się sprawdzić:

-akumulator nówka 2miesięczny, auto odpalało zawsze w sekundę

-rozrusznik sprawny bo jeszcze rano normalnie odpalił

-skrzynka bezpieczników obok akumulatora sprawdzona, sprawdzone wszystkie wtyczki, wszystkie bezpieczniki, brak śladów korozji czy wilgoci - jednym słowem nówka

-sprawdziłem tyle ile się dało widoczne wiązki w kierunku przetarć

-sprawdzone 4 grubasy bezpieczniki pod upc, lekko zakurzone wiec wszystko wyczyscilem, bezpieczniki wszystkie wyciągnięte i sprawdzone

-sprawdzone połączenie masy MAS i MAH, wszystko oczyszczone (o to)

-sprawdzone UCH pod kierownicą w kierunku śladów wilgoci, w tym bezpieczniki - sucho, wszystko pozornie sprawne

-sprawdzone bezpieczniki na klemie +, (można je pominąć?)

-jeżeli to ma jakieś znaczenie to brak śladów wilgoci pod nogami kierowcy przy wtyczce R2

 

Ktoś gdzieś napisał, że bład electronic fault oznaczać może brak połączenia między upc a uch, i że to nie może być tylko jeden kabel bo z jednym przerwanym sieć CAN sobie poradzi więc zakłada się przerwane conajmniej 2.

 

I teraz co dalej sam mogę z tym zrobić.

Czy jest możliwość, że na karcie jest jakiś układ który uniemożliwia odpalenie auta?

Czy mogę w jakiś sposób podać bezpośrednio napięcie pod rozrusznik, żeby go wykluczyć?

I czy jest ktoś z okolic trójmiasta kto za czteropak lub dwa podłączyłby się z CLIPem?

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze istnieje klontqa pomarańczowego przewodu - w zaizolowanej wiazce pomiędzy pasem przednim a akumulatorem, przewód kolory pomarańczowego potrafi w izolacji ugnić. Miałem tak w polifcie. Nie widziałem dokładnie naprawy bo robił mi to elektryk. Również nie pamiętam czy załączał się wentylatora ale po naciśnięciu start rozrusznik nie kręcił.

Wciskasz oba pedały sprzęgło i hamulec, luz i przycisk start?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Datowl857 napisał:

Czy mogę w jakiś sposób podać bezpośrednio napięcie pod rozrusznik, żeby go wykluczyć?

Podaj bezpośrednio z akumulatora napięcie na pin 3 czarnego czteroprzewodowego złącza PPM1 w module UPC. Do pomarańczowego przewodu. Rozrusznik zacznie obracać wałem korbowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem pod izolacja środkowej wtyczki od ecu przegnity kabel, pomarańczowy. Kabel naprawiony, polaczenie przywrócone. Rozrusznik na krótko sprawdzony, kreci. Pojawil sie za to komunikat CHECK INJECTION. Reszta kabli przy wtyczkach komputera jest cała. Jest jeszcze jakieś miejsce gdzie kable lubią się przecierać? 

Błąd check injection widzę pierwszy raz w tym aucie. Pompę paliwa słychać jak cos. Brak błędów o blokadzie kierownicy. Bezpieczniki nadal cale

4A91B202-402B-4BD1-A009-B2E08638EEA5.jpeg

A i najważniejsze, komputer nie wchodzi w tryb awaryjny bo wiatrak już nie odpala się na pełne obroty.

Dodatkowo sprawdziłem czy czujnik położenia wału korbowego i walków rozrządu nie są przypadkiem zaolejone. Szukam dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dwukrotne piknięcie sygnału dźwiękowego to może być "błąd" blokady działania szyb i klamki wewnętrznej tylnych drzwi. Mi po włączeniu blokady bezpieczeństwa dzieci, za każdym razem kiedy uruchamiałem zapłon to z licznika wydobywało się podwójny sygnał dźwiękowy. Dioda na przycisku blokady nie świeciła, ale działała pomimo błędu. Gdzieś wyczytałem, że powodem jest niesprawność jednego z zamków tylnych drzwi. Maxiecu nie widziało błędu. Odłączenie akumulatora powodowało, że sygnał się nie pojawiał dopóki nie użyłem włącznika blokady szyb i drzwi.

Co do szukania przyczyn awarii: pisałem o pomarańczowym przewodzie biegnącego w zaizolowanej wiązce wzdłuż akumulatora. U mnie ugnił.

Nie wiemy nic o sprawności czujników na sprzęgle i pedale hamulca. O skrzyni biegów już nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Mi po włączeniu blokady bezpieczeństwa dzieci, za każdym razem kiedy uruchamiałem zapłon to z licznika wydobywało się podwójny sygnał dźwiękowy.

Tak się robi jak ktoś pod rząd włączy kilka razy blokadę dzieci. To wyczytałem na tym forum, oczywiści może być inna przyczyna.

3 godziny temu, Datowl857 napisał:

A i najważniejsze, komputer nie wchodzi w tryb awaryjny bo wiatrak już nie odpala się na pełne obroty.

Czyli komputer wtrysku ma prawidłowe połączenie z UPC.

Teraz wystarczy podłączyć cokolwiek by dowiedzieć się czego dotyczy "check injection", może to wynik odłączenia sterownika wtrysku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Nie wiemy nic o sprawności czujników na sprzęgle i pedale hamulca. O skrzyni biegów już nie wspomnę.

Czujniki przy sprzęgle i hamulcu sprawne. Jeżeli chodzi o skrzynie to też bez zastrzeżeń.

Wspomniałeś o pomarańczowym przewodzie wzdłuż akumulatora. U mnie ta część wiązki była już przez kogoś naruszona i pozbawiona izolacji, ale kabel sprawdziłem. 

Oprócz kabla, który opisałem wyżej znalazłem później drugi, po rozwinięciu całej izolacji wiązki wzdłuż akumulatora, też lekko przetarty więc go wyciąłem i dorobiłem nowy. Swoją drogą izolacja była już tak stara i sparciała, że pękała w palcach, więc na całym odcinku położyłem nową. Z braku pomysłu złożyłem wszystko do kupy i ku mojemu zdziwieniu wszystko działa jak należy. Auto odpala na strzała, brak jakichkolwiek błędów, nie traci obrotów na zimnym, nie ma problemów z odpaleniem na ciepłym, test wodny na myjni też przeszedł. 

Dzięki szwagier za tip z pomarańczowym kablem bo w pewnym momencie sprawdzałem wszystkie pomarańczowe jakie zobaczyłem. :D

4 minuty temu, aniewa napisał:

Czyli komputer wtrysku ma prawidłowe połączenie z UPC.

Jednak nie miał przez jeden kabelek, ale już po problemie.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Datowl857 napisał:

A i najważniejsze, komputer nie wchodzi w tryb awaryjny bo wiatrak już nie odpala się na pełne obroty

To właśnie oznacza prawidłowe połączenie UPC z komputerem wtrysku. Dla potomnych ważna informacja, że należy sprawdzić połączenia UPC - Sterownik silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!