Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik uderzenia drzwi


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Dziś po wyjeździe z pracy wyskoczył błąd na desce skontroluj poduszki. Przez całą drogę auto co około dwie minuty próbowało się otworzyć(strzelało zamkami). Po podpięciu do Clipa błąd jak poniżej. na zdjęciu. W Visu znalazłem pod numerem 1029 satelita boczny to będzie to?

 

Na catcar.info są niby dwa detale w drzwiach czego nie widać w visu.

 

Ktoś podpowie którego numera rzeczywiście dotyczy błąd?

 

http://www.catcar.info/renault/?lang=en&l=c3Q9PTUwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJNb2RlbCIsIjIwIjoiTVx1MDBlOWdhbmUgSUlJIiwiMzAiOiJCWjFHIiwiNDAiOiJVcGhvbHN0ZXJ5IC0gRWxlY3RyaWNpdHkiLCI1MCI6IjU5IENhcnJ5aW5nIGVxdWlwbWVudCBzYWZldHkgc3RyYXBzIFwvIEFpcmJhZ3MifXx8bm9wcnM9PTE0OTV8fGJyYW5kPT1SZW5hdWx0fHxub3ByPT0xNDk1fHx0eXBlPT1CWjFHfHxjYXRfaWQ9PUl8fGltZz09MDEwMjU1MTh8fGdycF9pZD09NTl8fHN1YkdycF9pZD09NTdDfHxjcm50Tm9wcj09MTQ5NXx8cmVmYWNjZXM9PU41OTYwMTU%3D

 

IMG_20220127_172802.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa czujniki, jeden w słupku środkowym drugi w drzwiach. Ten w drzwiach ma numer 988330002R. Wisu pokazuje, że jest umieszczony u dołu z przodu drzwi a faktycznie powinien być pod zamkiem na wsporniku. Trzeba odkręcić dwie śruby poniżej tych trzech mocujących zamek i dwie pod tapicerką drzwi poniżej styropianu.

Pewnie czujnik zamókł i utleniło styki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to że tak powiem niedobrze bo to ten droższy z tych czujników. 

Dziś śnieg pada u mnie poziomo to nie robota ale może jutro uda mi się do niego dobrać. Odpia bym sama wtyczkę na początek to błąd by wisiał ale  może zamki w trakcie jazdy by się uspokoiły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz włączone automatyczne blokowanie zamków? Samo odpięcie wtyczki chyba nic nie da, należałoby wpiąć rezystor 50 kΩ. Można też sprawdzić czujnik wypinając wtyczkę w drzwiach i sprawdzić rezystancję czujnika na pinach B8-C8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączyłem automatyczne ryglowanie. Ale co około dwie minuty strzeli wszystkimi zamkami. Jak zamknę w trakcie jazdy przyciskiem na desce to się otworzy. Po włączeniu zapłonu chwilę nie ma błędu i jak wyskoczy skontrolu poduszki to zamki robią pyk. Zobaczmy co jutro uda mi się zrobić. Rezystor znajdę mam tego trochę zapasów drobnicy elektronicznej. Myślałem o chwilowym odłączeniu wtyczki żeby błąd z 4.def przeszedł w CO wtedy domniemywam że zamki powinny się uspokoić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem dziś rano drzwi. Swoją drogą świetna zabawa przy deszczu i wietrze :)

Więc tak pomiędzy wtyczką od czujnika a kostką drzwi połączenie ok. Wsadziłem rezystor 52kohm i na kostce w drzwiach odczyt rezystancji ten sam więc wiązka wygląda ok.

Bez podłączonego czujnika jak i z wsadzonym rekwizytorem błąd dalej jest nic to nie zmienia. Różnica jedynie taka że w trakcie jazdy nie próbuje otwierać zamków a to już coś:). Przed wyciągnięciem czujnika dziś rano jak odwoziłem dziecko to na trasie 4km zamki oryglowywały się 10 razy.

Czujnik jak mierzyłem ma rezystancję 54kohm ale powoli narasta do tej wartości.

Dodam jeszcze że z tym błędem nie blokuje się kierownica po wyłączeniu zapłonu. A odpięcie czujnika nie zmienia w Clipie błędu na CO tylko dalej zostaje 4.def opisany jako błąd komunikacji

Tak więc wygląda na czujnik. I nie kojarzę na forum żeby komuś ten czujnik się uszkodził. Nawet nie widać go w używkach a mój sklep mówi że mi nie pomoże. Tak że został internet albo aso.

Podpięcie rezystora zamiast czujnika zmienia błąd z 4.def na zwarcie z masą. 

Czujnik założony nowy błędy zniknęły. Zamki nie strzelają a kierownica się blokuje:)

Temat zamknięty.

Straty to 215zl za czujnik oraz spinka osłony lusterka. Będę musiał taka poszukać bo jest inna jak do drzwi.

Dzięki za zaangażowanie:)

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!