Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie na zimnym, P0340 P0010


Trynithy

Rekomendowane odpowiedzi

Podpiąłem żarówkę 21w i do 4.5 tys nic się nie dzieje. Na wtyczce jest 12v ale jak widać brak sterowania, chyba masą? Czy mogę prosić o informację gdzie w sterowniku szukać problemu? Która to będzie kość i pin? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą żarówką to trzeba umieć wykonać test bo silnik bez obciążenia nie będzie przyspieszał otwarcia zaworów. Co nam daje że żarówka zaświeci czy zarzaży? Sprawdzić ciągłość przewodu można w inny sposób. Jak jest aktualny błąd to fazy są odłączone - to kolejny powód czemu nie zaświeci. 

Dopóki nie skasujesz błędu dobrym elmem (ver 1.5) oraz niw wymienisz zużytych błędów to silnik będzie gasł po odpaleniu.  Już widziałem taki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko raz się spotkałem, że uszkodzenie było we wtyczce sterownika ( grzebane). Zazwyczaj jest na odcinku do 10 cm od wtyczki elektrozaworu, a bardzo często w samej rozkładanej wtyczce.

Długo masz ten samochód? Od kiedy jest ten błąd? Mogę podejrzewać zatarte koło zf jako przyczynę gaśnięcia na zimnym, chociaż przyczyn może być znacznie więcej. Nie ruszaj wtyczki od strony sterownika bo jest delikatna i ma ograniczoną ilość łączeń. Był w okresie ostatniego półrocza pojazd z Twoim uszkodzeniem, który został naprawiony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może faktycznie źle robię ten test z żarówką, tylko jak mam to zrobić skoro po odpaleniu wyrzuca zaraz błędy. Do diagnostyki używam klona delphi, może on nie daje sobie rady. Sprawdziłem przejście między wtyczką elektrozaworu, a sterownikiem silnika tj. pin L3 i jest ok.

 

32 minuty temu, jabrze napisał:

Chyba tylko raz się spotkałem, że uszkodzenie było we wtyczce sterownika ( grzebane). Zazwyczaj jest na odcinku do 10 cm od wtyczki elektrozaworu, a bardzo często w samej rozkładanej wtyczce.

Długo masz ten samochód? Od kiedy jest ten błąd? Mogę podejrzewać zatarte koło zf jako przyczynę gaśnięcia na zimnym, chociaż przyczyn może być znacznie więcej. Nie ruszaj wtyczki od strony sterownika bo jest delikatna i ma ograniczoną ilość łączeń. Był w okresie ostatniego półrocza pojazd z Twoim uszkodzeniem, który został naprawiony. 

 

Samochód jest znajomego, problem jest od kilkunastu tygodni, jakiś czas temu uspokoiło się na 2 miesiące samo z siebie, ale teraz problem wrócił.

Kiedy podpinałem auto pierwszy raz były jeszcze błędy:

0335 Obwód czujnika prędkości silnika

0130 Sonda lambda przed katalizatorem

 

Póki co te dwa nie wracają, ale obawiam się, że mogą też mieć związek z usterką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Trynithy napisał:

 

Póki co te dwa nie wracają, ale obawiam się, że mogą też mieć związek z usterką.

Związek ma błąd sondy, ale po przejściu w stan awaryjny zostaje on wyeliminowany..

Nie dopisałem tego o czym wspomniał @szwagier24a i co jest podstawą przy sprawdzaniu sterowania elektrozaworem a to jest bardzo ważne.

W przedstawionym samochodzie można domniemać, że zacięło się koło zmiennych faz rozrządu, dlatego zimny gaśnie po paru sekundach. Oczywiście tu przyczyn może być wiele, ale Ty dysponujesz interfejsem i łatwo możesz potwierdzić moje podejrzenie. Rozgrzewacz samochód i kasujesz błędy. Zapalasz i sprawdzasz jakie masz wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach.. (Zakładam, że koło stoi między 8 a 12 stopni). Później gwałtownie na chwilę gaz i drugi odczyt. Nawet jeśli elektrozawór nie jest sterowany da nam obraz w jakim położeniu jest to koło. Te zacięcia to nagminny przypadek skrajnie wyeksploatowanego elementu tym bardziej, że elektrozawór był uszkodzony. Może się mylę w tej diagnozie, ale po wyjaśnieniu będziemy szukali dalej. Interesują mnie te dwa odczyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrze

Dziękuję za odpowiedź. Poleciałem szybko zrobić jak mówisz. Przy wolnych obrotach w granicach 690, oraz temperaturze płynu 85 stopni kąt wyprzedzenia zapłonu jest na poziomie -3 do 2 stopni. Po dodaniu gazu do oporu skacze do 46 stopni i spada do poziomu początkowego.

 

Mogę dodać jeszcze

Zmieniacz fazy walka rozrządu w trybie uszkodzenia status 1

Sygnał czujnika koła zamachowego na pracującym silniku wykryty

Wypadanie zaplonu brak

Regulacja przesunięcia wałka rozrządu Status 3

Napięcie sondy lambda za katalizatorem 78-730 milivolt

Napięcie sondy lambda przed katalizatorem 459 milivolt

Zmierzona pozycja defazera wału rozrządu 0

Punkt ustawienia defazera wału rozrządu 0

 

 

 

 

 

IMG_20220218_223136.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Trynithy napisał:

Napięcie sondy lambda za katalizatorem 78-730 milivolt

Napięcie sondy lambda przed katalizatorem 459 milivolt

Niektóre interfejsy odwrotnie w nazewnictwie określają za i przed. Tu jest wszystko dobrze. Zdrowy katalizator.

 

5 minut temu, Trynithy napisał:

kąt wyprzedzenia zapłonu jest na poziomie -3 do 2 stopni. Po dodaniu gazu do oporu skacze do 46 stopni i spada do poziomu początkowego.

Tu też jest prawie idealnie. Jak widzisz elektrozawór działa prawidłowo.

Z takich odczytów nawet obroty biegu jałowego są prawidłowe. Musi być idealnie ustawiona przepustnica.

Dalej pozostaje zrobić logi w jeździe, ale to na koniec.

Myliłem się z diagnozą - musimy szukać innej przyczyny,

Kolej na wyeliminowanie gaśnięcia. Należałoby sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa paliwa. Nie da się tego zrobić interfejsem, bo 1,6 nie ma czujnika. Tu wskazany byłby warsztat i pomiar manometrem.

(Praktycznie na szybko wystarczy odpiąć złączkę zasilania i w dwie osoby sprawdzić wysokość słupa paliwa skierowanego w górę- nie powinienem tego napisać)

Wiemy, że ilość wtryskiwanego paliwa jest największa przy zapłonie zimnego silnika. Pompa uszkadza się na dwa sposoby. Zużyty regulator zaczyna obniżać ciśnienie lub maleje prąd zasilania pompy. To możemy zmierzyć. Jeśli odczytana wartość będzie za mała szukamy utlenienia na drodze upc - pompa.

(Praktycznie wpiąć żarówkę mijania we wtyczkę zasilającą pompę i dodatkowo zmierzyć napięcie).

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Po wymianie elektrozaworu, czyszczeniu przepustnicy, podginaniu pinów w kostkach itd. Samochód nie gaśnie, aczkolwiek nadal widnieją błędy. Po skasowaniu i odpaleniu gaśnie po kilku sekundach i wyrzuca znowu błędy, po kolejnym odpaleniu bez kasowania już nie gaśnie. Póki co zostawiam jak jest. Szczerze to pierwsze auto w życiu, którego nie mogłem rozgryźć, ale zakładam że bez clipa, blokad, kupy czasu i i pieniędzy byłoby to trudne. Chociaż znając życie problemem jest jakaś pierdoła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz pewność, że dawka paliwa jest wystarczająca?. Przecież to jest powiązane. Twoim interfejsem podejrzysz parametry pracy silnika. Ja nie mam clipa a  używam launch 431 Pro i dodatkowo elm i daje radę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Trynithy napisał:

Po wymianie elektrozaworu, czyszczeniu przepustnicy, podginaniu pinów w kostkach itd.

Samochód nie gaśnie, aczkolwiek nadal widnieją błędy.

Po skasowaniu i odpaleniu gaśnie po kilku sekundach i wyrzuca znowu błędy, po kolejnym odpaleniu bez kasowania już nie gaśnie.

Do generalnego przeglądu;

   - czujnik położenia wałka rozrządu - dogorywa,

   - kontrola okablowania, złączy wałka rozrządu, luźnych styków, korozji, złych połączeń,

   - patrz uwagi kolegi szwagier24a 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!