Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jako, że zakupiłem Megane III z 2012 r 1.6 benzyna (BZ1 Liftback )niedawno to postanowiłem wczoraj pojechać na taką diagnostykę/przegląd by wiedzieć co ew. trzeba zrobić. 

Tu ku mojemu nie małemu zaskoczeniu jest trochę do roboty ale nie jakieś skomplikowane, lecz kwotę jaką zawołali po wycenie trochę mnie położyła 

 

Tutaj wrzucam:

Tarcze przód ->338 (lewa i prawa strona)

Klocki przód-> 149 (lewa i prawa strona)

Koszt roboty -> 276zł

 

Tarcze tył->390(lewa i prawa strona)

Klocki tył-> 110(lewa i prawa)

koszt roboty ->276 zł

 

Tutaj pytanie o ile kojarzę tył hamulców jest z łożyskime ?czy tutaj juz na koszty próbują ugrać.

 

Sprężyny tył -> 350 (lewa i prawa strona )

koszt roboty 185z 

Tutaj widziałem sprężyny faktycznie pęknięte ale cena za sztukę 175zł to też chyba lekka przesada jak dla mnie gdzie jak kupowałem cały amortyzator lewy i prawy  do laguny II co  prawda używany lecz w stanie wizualnym jak i technicznym prawie ze nowy to płaciłem 300zł za komplet ( jakies 3 lata temu )

 

Chłodnica klimatyzacja nrf-> 450zł

Chłodnica wody ->540 zł

Koszt roboty 555zł

 

Sprawdzałem ceny takie +/- to nie wiem czy te części co znaleźli to z aso czy co bo trochę mocna  różnica ceny to jakoś o połowę 

 

Olej 5w30 5l -> 200zł  

Filtr  olej -> 32

Filtr powietrza -> 42

Filtr powietrza ->49 (Tutaj chyba chodziło o kabinowy)

Filtr paliwa Hengst ->47zł

Serwis olejowy->276zł

 

Nie wiem szczerze czy te ceny to jakiś żart czy cos bo 200zł za sam olej to chyba takiego nawet nie znalazłem na necie (Mowa tutaj raczej o zalecanym ELF jak myślę)

 

Tutaj jak dla mnie perełka cenowa

Rozrząd z pompą wody -> 445zł 

Koszt roboty 925zł 

 

Nie wiem  jak stoją tera ceny robocizny ale 1000zł za robociznę to trochę masakra . Nie wiem czy trafiłem na warsztat gdzie myśleli, że jelenia znaleźli i się od razu zgodzi albo co.

Jeszcze mi powiedziano, że nawet jak klient przychodzi z własnymi nowymi częściami to i tak oni kupują sami, żeby nie byłe , że to ich wina ze nie pasuję. Tutaj po części rozumiem. 

 

pasek alternatora 59zł 

koszt roboty juz nie mam zapisane ale nie przypuszczam ze cenowo sie nie różni od całej reszty za robotę 

 

Tak więc pytam Was forumowiczów co o tym myślicie jak się odniesiecie co do tych kosztów. Jak dobrze zliczyłem to jakoś 5,5k

Ze znajomym rozmawiałem, który siedzi w tym  to koszt roboty hamulców wyśmiał jak i cenę cześć tak samo w przypadku chłodnicy klimy i wody. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj wyliczyli ze stawke na godzine brutto w tym warsztacie to 184zł jakoś. to widzę, że ładnie. Pamiętam jak robiłem 4 lata temu rozrząd w lagunie II w serwiscie to łącznie koszt 1,2k zł ale to 4 lata temu ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalna stawka w zakładzie z tablicą to 80 zł. Zakres prac na 16 godz. 

Licząc  tylko rozrząd z napinaczami, paskami, pompą i kołem to 1300 - 1500. Stosując oryginalne części za całość wychodzi jeszcze drożej.

 

Jeszcze jest niedoszacowane o koszty napełnienia klimy i jej ozonowania.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm 16godziny robinia rozrządu dobrze zrozumiałem? stwierdzili ze 5-5,5h na rozrząd.

Co do kosztów napełnienia klimy to tutaj 100 czynniku było by już gratis. Ile ozonowanie  to nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 do 20 godzin za całość. Rozrząd z tego do 5 godzin. W dziesięciolatku jest sporo do czyszczenia przy zmianie tarcz hamulcowych. Dochodzi trochę pierdół których wstępnie się nie liczy. Koszty utrzymania Megane i Laguny są zbliżone, na korzyść tej pierwszej. Praktycznie są to pojazdy z różnych półek pod każdym względem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to plus, że na częściach nie tną. Tam gdzie robię to ogólnie są drodzy. Do tego doliczają sobie na częściach. Ale z kolei gwarantują kompleksowo na dwa lata.

Ciekawe jak tam. Ale ogólnie moim zdaniem to nie są jakieś wygórowane ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no to wiem ze dobry silnik i hamulce to podstawa. Dopiero wczoraj wyszło co i jak. Jeżeli chodzi o to podobno jest troche porozwarstwiana jak to nazwał mechanik. Ogolnie nic się nie grzeje termostat normalnie pokazuje nic się nie dzieję . Jeżeli chodzi o rozrząd to teorytycznie powinnien byc dobry bo auto z 2012 czyli musiało być 2 razy robione i z przebiegiem 153 tyś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ruszałbym chłodnicy jeśli nie ma objawów nieszczelnosci. To że wizualnie jest uszkodzona nie przesadza o jej sprawności, bardzo często dostają kamykiem ale do pewnego momentu nic to nie zmienia. 

Odnośnie rozrządu, dla porównania - w przyszły wtorek jestem umówiony na wymianę (firma pod Krakowem) kompletnego rozrządu z pompą wody, koła zf oraz płynu chłodniczego w układzie. Całość wycenili na 1700 zł (wszystkie części OEM) i prawdopodobnie dostanę jakiś rabacik przy deklaracji dalszej współpracy. Po Twoim wpisie @duzyzguznałem że to jednak dobra cena. 

Edytowane przez lukasz243243
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!