Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane 3, PH1] Adaptacja przepustnicy i jej czyszczenie


Sadam49

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Będę przymierzał się do wyczyszczenia przepustnicy w 1.4 Tce, Megane 3. Chciałbym się dowiedzieć czy po jej odłączeniu i demontażu oraz czyszczeniu, a następnie ponownym montażu jest wymagana adaptacja? Czy ewentualną adaptacje można wykonać programem ddt4all/ecutweaker lub pyren, pyclip i gdzie wtedy tego szukać. Chciałbym też wiedzieć czy potrzebuje jakieś uszczelki które warto wymienić przed ponownym zamontowaniem przepustnicy i na co ogólnie jeszcze zwrócić uwagę. Pozdrawiam

Edytowane przez Sadam49
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Sadam49 zmienił(a) tytuł na [Megane 3, PH1] Adaptacja przepustnicy i jej czyszczenie
59 minut temu, elf napisał:

Owszem czytałem go jednak jest tam opisana adaptacja clipem do którego Ja nie mam dostępu lub też adaptacja poprzez jazdę autem i MOŻE po kilkuset lub kilkudziesięciu km będzie ok. Ja po wyczyszczenia chciałbym zrobić to programem aby od razu było wszystko jak należy. Opcja z wkładaniem i wyjmowaniem karty też nie koniecznie musi zadziałać. Dowiedziałem się że można to zrobić poprzez PyClip w opcji Wtrysk>Resets I tutaj niby ma być opcja Położenia Krańcowe Przepustnicy jednak Ja takiej opcji tu nie mam, sprawdziłem wszystkie 3 wersje PyClip. Screeny poniżej to co mam Ja, może się orientujesz która mogłaby to być opcja.

Screenshot_20220315-204522_PyClip.jpg

Screenshot_20220315-204531_PyClip.jpg

Screenshot_20220315-204538_PyClip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w pyclip 3,5.

W M2 i w M3 nie trzeba robić adaptacji, jeśli otworzymy maskę i zamkniemy samochód z pilota. ( Blokujemy ewentualny alarm). Po wyczekaniu 10 do 15 minut możemy odpiąć przepustnicę. Po czyszczeniu zmieniamy uszczelkę od strony kolektora. Podpinamy przepustnicę i otwieramy samochód. Nie powinno być żadnych problemów. Jeśli samochód ma HF kartę oddalamy jak tylko jest to możliwe, bo pobudzenie bez otwarcia może nam zepsuć "stan uśpienia" uch. W każdym innym przypadku przerwanie połączenia prowadzi do adaptacji. Czas 17 minut trzeba odczekać w Lagunie i Espace.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, jabrze napisał:

Jest w pyclip 3,5.

W M2 i w M3 nie trzeba robić adaptacji, jeśli otworzymy maskę i zamkniemy samochód z pilota. ( Blokujemy ewentualny alarm). Po wyczekaniu 10 do 15 minut możemy odpiąć przepustnicę. Po czyszczeniu zmieniamy uszczelkę od strony kolektora.

Czy potrafisz podać dokładną ścieżkę w PyClip gdzie jest ta opcja oraz czy masz namiar na tą uszczelkę? Jeśli nie to poszukam uszczelki w schemacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sadam49 napisał:

Screeny poniżej to co mam Ja, może się orientujesz która mogłaby to być opcja.

To są screny z silnika diesla. 2,0 dci lub 1,6 dci.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jabrze napisał:

Przypomnij mi na PW - wieczorem znajdę na RLKP i wkopuje ścieżkę. 

Połączyłem się właśnie z autem poprzez PyClip aby sprawdzić czy jest ta opcja i faktycznie mi się ukazała (Przystosowanie położeń krańcowych przepustnicy) to zapewne będzie to ale przypomnę Ci się na PW i może jak podeślesz instrukcje dokładną to również mi pomoże dodatkowo.

Screenshot_20220316-155032_PyClip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to na końcu języka, ale nie byłem pewien dokładnie tego określenia. Dalej już tylko executive i powinno być ok. Done 0 i tak jest. Wychodzisz poziom wyżej i zapalasz silnik. Ja to zrobiłem dla sprawdzenia funkcjonalności i po odczycie obrotów stwierdziłem, że zeszły o ok 30 w samochodzie, który dłuższy czas jeździł dobrze.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!