Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Do tej pory, że żaden producent nie wymyślił takich uszczelek zamiennych to podziwiam. Kupę wygłuszenia mam a jedna głupia uszczelka psuje cały efekt. Ogólnie to najlepiej wyrzuciłbym silnik bo jadąc na obrotach równych 4tyś mam wrażenie jakbym przekraczał barierę dźwięku ? emocje jak podczas zbierania grzybów. Coś się dzieje ale nie do końca ? ogólnie to zależy mi na tym aby przy prędkości 120km/h można było normalnie rozmawiać. Jadąc 130-140km/h po 30min mam dosłownie zatkane uszy od hałasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci, że ja byłem w stanie kupić używane uszczelki i wyciąć te "języki" i w ich miejsce wkleić coś innego, ale odpuściłem temat bo jednak poradziłem sobie z tym tymi sznurkami. 

Wczoraj robiłem trasę 300 km w jedną stronę autostradą prędkości 130-160/h i nie było dla mnie to uciążliwe i spokojnie można było pogadać mimo, że również mam wyczulony słuch. Najgorzej jest między 124 a 126 km/h bo faktycznie wtedy silnik 1.6 16v wydaje dźwięki jakby chciał wyskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 5.01.2023 o 01:11, Renia08 napisał:

Do tej pory, że żaden producent nie wymyślił takich uszczelek zamiennych to podziwiam. Kupę wygłuszenia mam a jedna głupia uszczelka psuje cały efekt. Ogólnie to najlepiej wyrzuciłbym silnik bo jadąc na obrotach równych 4tyś mam wrażenie jakbym przekraczał barierę dźwięku ? emocje jak podczas zbierania grzybów. Coś się dzieje ale nie do końca ? ogólnie to zależy mi na tym aby przy prędkości 120km/h można było normalnie rozmawiać. Jadąc 130-140km/h po 30min mam dosłownie zatkane uszy od hałasu.

Gdzieś spotkałem, że matami bitumicznymi wygłuszał ktoś podszybie i dało zauważalną poprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo słyszałem że wytłumienie i wyciszenie maski (oczywiście nie tym oryginalnym co dają do diesli) niby sporo daje ale u mnie kompletnie nic to nie dało, może dlatego że mam szybę akustyczną. Chociaż jak okleiłem pianką k6s sam plastik od podszybia to na początku było słychać różnice.

Edytowane przez Dziamar3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj zmotywowałem się, aby coś podziałać w temacie uszczelek, bo parę ich kupiłem. Zastosowałem 10mm rurkę jak powyżej kolega pisał (choć ta raczej nic nie dała, ale przynajmniej tak nie będą od środka śmieci wpadać - a o dziwo pod czarną zewnętrzną sporo potrafi wpaść nawet larwa a niby ledwo co tam cokolwiek wsadzisz...).

 

U mnie rozwiązaniem okazało się być uszczelka w kształcie okejki/ptaszka/V-ki jak zwał. Przykleiłem ją na drzwi pogrubiając tą, która dochodzi do karoserii, ale też ją podwyższa. Z zewnątrz widać, że minimalnie odstaje to od obrysu auta, ale wewnątrz wyeliminowałem w końcu uporczywy szum. Źródło tak naprawdę jest w okolicy lusterka - tam po pierwsze uszczelka nie wygląda najpiękniej, po drugie faktycznie jest szpara, którą może zaciągać. Minus rozwiązania to trzeba nieco mocniej trzasnąć drzwiami (przy lekkich niby domknie, ale monit o drzwiach się potrafi zapalić). Efekt moim zdaniem spory - drzwi wygłuszałem. Ogólnie z plusów - charakterystyka domyku z tego powodu jest ująłbym 0-1 jakby w nowszym samochodzie niż t takim co producent przyciął na wygłuszeniu..I przede wszystkim - łatwy montaż, bez ingerencję w okolice szyby.

Taką akurat kupiłem (miałem mocować u góry szyby, ale bardzo ciężko jakkolwiek wkleić więc dałem tam) więc myślę, że nieco cieńsza płaska też wystarczy i da ten sam efekt, szczególnie, że w tym miejscu zbiera się pył i deszczówka.

 

Z elementów, które jeszcze dodałem i testuję to taka niby uszczelka - taśma piankowa EVA uszczelniająca (w którymś temacie było polecane, drugi obrazek z oferty), ale przy uszczelce szyby od zewnątrz. Trochę mniej wpada paprochów, a akurat pod krzakiem zostawiłem i dziś widzę mniej tam wpadło a irytowało to (żeby wjechać czy wyjechać do pracy trzeba otworzyć całkiem szybę). Te nowe uszczelki mają dobre taśmy i kleje, bo kilka lat temu kupowałem uszczelkę i po kilku dniach odpadła wiec majfrendy zrobiły postęp, obecna nawet na filcu się trzyma. Zobaczymy po zimie  i deszczu co będzie :)

obraz_2023-06-11_122243217.png

obraz_2023-06-11_123622728.png

Edytowane przez SilverGTA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2023 o 12:53, Dziamar3 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Od jednego do drugiego końca + ok 2,5 cm wypuszczone w tym miejscu. Na drugim zdjęciu lepiej widać pas nad filcową uszczelką (ta pobielona), naklejona jest od drugiej strony. Właśnie w miejscu, gdzie fabrycznej uszczelki nie ma pojawia się problem - jak się przyjrzeć, bo nieco niechlujnie blacha zgięta i brak dobrego doszczelnienia tych okolic (realnie producent mógł dać dalej i schować ją przed zawiasem to by wystarczyło).

Po wczorajszym słońcu jednak z filca piankowa taśma odpadła, ale na pozostałych się trzyma w tym i ta najważniejsza V-ka. Od strony pasażera tylko ją przykleiłem stąd potwierdzenie, że to poprawiło wyciszenie.

IMG20230612162433_20230612170436.jpg

IMG20230612162437_20230612170436.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Wziąłem się na nowo za drzwi. Szum mam z górnej części szyby czyli lewy górny rógi oczywiście od strony słupka. Jakoś mam manię ciszy w aucie a odkąd mam calutkie auto wygłuszone to do 130-140 i powyżej 150 jest nawet komfortowo. Lecz przy 120 jak nie słychać silnika tak słyszę szum. Jak znajdę patent to się tym podzielę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spróbuje pokombinować z uszczelkami (miałem po obu stronach za krótkie uszczelki więc je przeciąłem a w miejscu przerwy 1-2cm tymczasowo wkleiłem piankę wygłuszającą). Podobno z czasem te uszczelki tracą swoją sprężystość i słyszalne są szumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, majk2085 napisał(a):

Podobno z czasem te uszczelki tracą swoją sprężystość i słyszalne są szumy

Konserwując je wazeliną bezkwasową przynajmniej raz w roku są sprężyste i gładko przylegają przez wiele lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W moim przypadku zakupiłem uszczelkę zamiennik z allegro, faktycznie drzwi trzeba mocniej pacnąć żeby zamknąć, ale nie wiem czy dało to coś więcej bo szum jest wciąż słyszalny. A wszystko z okolic krawędzi szyby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do trójkąta - ja grzałem plastik hotairem żeby odgiąć go w przeciwnym kierunku bo wystawal poza obrys samochodu. Dodatkowo wewnątrz trójkąta jest mata butylowa oraz pianka tłumiąca K6s wycięta tak żeby nie wychodził ze spinki. Trójkąt nie był problemem tylko właśnie cala część listwy od zewnętrznej strony bo mam wrażenie, że ona puszcza od cholery szumu.

 

Denerwujace bo jadąc powyżej 100 na godzinę idzie stwierdzić jak mocno wieje na zewnątrz dostając w międzyczasie ataku paniki z przebodźcowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też będę próbował, bo u mnie słychać szum z okolic słupka a napis na szybie od strony kierowcy i już mnie to do szału doprowadza. Zauważyłem 2 rzeczy - jest szpara między tapicerką drzwi a szybą oraz jak opuszczę szybę o 10 cm to rusza się w prawo i lewo jakby coś puściło. Znalazłem w necie te uszczelki, może któraś z tych dwóch akurat pomoże

uszczelka 1.jpg

uszczelka 2.jpg

Edytowane przez kzb3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!