Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działająca klima, brak błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to Megane 3 2.0 tce z 2010 roku, kombi. W zeszłym sezonie kilima działa bez problemowo. W tym nie chce się włączyć. poniżej screeny z pyclipa. Sprawdziłem na manometrach, czynnik jest, pokazało ok 4 bary. Proszę o podpowiedz gdzie szukać problemu, od czego zacząć. 

Screenshot_20220412-143648_PyClip.jpg

Screenshot_20220412-143733_PyClip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na NIE żądanie włączenia klimatyzacji, próbowałeś czy po włączeniu obiegu wewnętrznego zmienia się na TAK lub po ustawieniu na minimalną temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie natomiast zastanawia że jest zablokowana przez wtrysk oraz pr046 napięcie zasilania 0V.

 

Nie widzę w tych parametrach ciśnienia czynnika chłodzącego. Czynnik fizycznie mówisz jest ale może czujnik się uszkodził.4 bary to w jakiej temperaturze było? 17 stopni jak w parametrach?

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, halas2 napisał:

Mnie natomiast zastanawia że jest zablokowana przez wtrysk oraz pr046 napięcie zasilania 0V.

Dopóki nie zmieni się stan żądanie klimatyzacji na TAK to będzie stan zablokowane przez wtrysk. Natomiast do parametru PR46 nie przywiązywałbym większej wagi bo u mnie pokazuje cały czas 25 V. Warto by odczytać jakie ciśnienie widzi sterownik silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zdążyłem się zdoktoryzować to nie wszystkie megany maja podgląd na ciśnienie w układzie klimy. Parametr można podejrzeć w starszych układach, ze sprężarką ze sprzęgłem. Prawda?? Ja ciśnienie w układzie sprawdzałem na rozgrzanym silniku, jak auto trochę postało. Więc takie ciśnienie wg mnie jest realne. Przed chwilą porównywałem z megana kumpla, Jedyne różnice w pyclipie to wilgotność oraz pr046 jest większe niż 0V.  

Robi się coraz cieplej, a ja bez klimy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz klimatronik więc wchodzisz w "climate control" następnie wybierasz "X95CAREG V3". W kolejnej zakładce "Screns CAREG" klikasz na "CAN Data CAREG". Po otwarciu okna przesuwasz ekran by odczytać jego prawą stronę i tam znajdziesz w niebieskiej tabelce parametr D_JH_ACHighPressureSensor.

Równie dobrze ciśnienie przeczytasz w Pyclipie w sterowniku silnika czyli w pierwszej zakładce "WTRYSK". Wystarczy sprawdzać po kolei parametry i natrafisz na parametr "PR-037 Ciśnienie płynu chłodzącego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za zwłokę, ale trochę mi zeszło ogarnięcie tematu. Maiłem jakiś okrojony ecu.zip i nie miałem tych opcji. Dopiero po przerzuceniu pliku z ddt4all zobaczyłem wszystkie opcje. 

Wracając do tematu, screen chyba coś już wyjaśni.

Screenshot_20220421-010030_Ecu Tweaker.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sterownik widzi 0,4 bara. Nie ma mowy o załączeniu klimatyzacji. Normalnie w chłodne dni powinno być około 4 bar. Klimatyzacja załączy się gdy czujnik ciśnienia przekaże do sterownika silnika minimum 2 bary. By wymienić czujnik ciśnienia warto spuścić czynnik bo w M III nie zawsze jest zaworek zwrotny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!