Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działająca klima, brak błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, da się go ściągnąć i niczego nie pourywać. Jak to zgrabnie zrobisz, to wszystko będzie pasować. Tylko tak, czujnik czujnikiem, ale obejrzyj jak ten skraplacz wygląda, jak jest zniszczony "życiem" to do wymiany, bo jak nie będzie schładzał jak przewidziano, to nie będzie poprawnie klima działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zamówiony. Sprawdziłem, po demontażu lampy nawet nie widać gdzie jest czujnik, więc trzeba zderzak zrzucić. Chłodnice dwa lata temu wymieniał poprzedni właściciel, mam nadzieje, że będzie jeszcze w dobrym stanie. Sprawdziłem też ile jest czynnika, było 250 gram. Chyba powinno być 480. Wydaje się że spory ubytek w dwa lata, ale za mały żeby czegoś szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 480, możesz dać 0,5kg bo jest lekka tolerancja. Nie powinno uciec w dwa lata, jak już ten zderzak ściągniesz, to się przyjrzyj co i jak on tam kombinował z tym skraplaczem. Jak coś nie tak, to się nawet nie zastanawiaj, bierz drugi, bo nieschłodzony czynnik daje mega głupawe odczyty i objawy. Sam to przerobiłem. Chłodnica klimy musi być na 100% sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega mógłbyś opisać swoje studium przypadku z glupowatymi odczytami?

 

Moja chłodnica jest trochę pogięta ale trzyma. Odkąd mam auto czyli od 2019 rok w rok brakuje 100gram. Ale ja układu jeszcze nie rozbierałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też trzymała. Natomiast nie chłodziła na postoju a tylko podczas jazdy. Jak skraplacz był owiewany strugą powietrza, to dawał radę, na postoju już nie. Na to zwróć uwagę, bo wtedy robią się aż gorące przewody, które powinny być zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Konczac temat klima dziala, czujnik wymieniony. Niestety byl maly przypal. Zamowilem czujnik 921361722R, a okazalo sie ze mam jeszcze "stary" 921703, taki jak wystepowal w starszych renowkach. Wiec zderzak zdejmowalem dwa razy ?

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 2.3, 5.6 :!: -- Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
9 godzin temu, CzechuXX napisał:

Czy jest na tyle niskie żeby kompresor się nie załączał?

Ciśnienie jest wystarczające. Masz problemy z klimatyzacją? Twoja sprężarka nie ma elektrosprzęgła tylko zawór regulujący wydajność i nie będzie słychać załączenia sprężarki. Zawór jest sprawny, prąd płynący przez niego wynosi 0,95 A.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyzacja nie włącza się. W poniedziałek był serwis klimatyzacji ponieważ myślałem, że czynnik uciekł. Było jeszcze 200gr. Wszystkie parametry wyglądają ok ale nie działa. Wentylator klimy też nie załącza. 

Dam jeszcze parametry z pyclip. Może w ECU tweaker coś jeszcze zobaczyć?Screenshot_2022-05-16-11-54-21-960_org.pyrenteam.pyclip_copy_540x1200.thumb.jpg.fd444075d09f265a8685e2ba2d761ba6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności sprawdź jakie masz sterowanie kompresorem. Ecutweaker w panelu klimatyzacji: Vehicle Configurator CAREG - CL_CompType. Sprawdzisz czy masz sprzęgło sztywne + zawór regulacyjny czy załączane + zawór reg. Jakby udało się jeszcze fizycznie dojrzeć czy do sprężarki dochodzi tylko jedną wiązkę z tyłu czy dwie wiązki przewodów byłaby pewność jaka jest sprężarka.

Wszystkie parametry pokazują, że nie ma przeszkód w działaniu klimatyzacji a po temperaturze parownika widać, że faktycznie nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj mam coś takiego...

Może dodam , że klima jeszcze 2 tygodnie temu chłodziła ale podczas pracy było słychać szum z parownika.

 

Mała aktualizacja: wiatrak od klimy włącza się. Wcześniej wprowadziłem w błąd pisząc, że się nie włącza.

Ewidentnie kompresor nie startuje.

 

 

 

 

Screenshot_2022-05-19-11-15-03-205_org.quark.dr.canapp.jpg

Edytowane przez CzechuXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz sztywne sprzęgło więc za całą regulację wydajności odpowiada tylko zawór sterujący w sprężarce. Moje pomysły się skończyły.?

Jeszcze jedno, po uruchomieniu silnika ciśnienie klimatyzacji wzrasta do tego co jest na zgaszonym? Bo może masz zerwane sztywne sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aniewa napisał:

Jeszcze jedno, po uruchomieniu silnika ciśnienie klimatyzacji wzrasta do tego co jest na zgaszonym?

W tym momencie na zapłonie (nie odpalany był przez kilka godzin) 6.8. Po odpaleniu 6.6.

Wiatrak  włączył się na pierwszym biegu.

 

No nic. Będzie trzeba kompresor na krótko podłączyć i zobaczyć czy zagada.

A jeszcze jedno... Jakiś przekaźnik, bezpiecznik może za to odpowiadać?

Edytowane przez CzechuXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!