Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci - ciężko odpala po postoju, na ciepło pali "od strzała"


corrado

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Prezes napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Hmm czemu się denerwujesz ? Czy ja napisałem , że wiem lepiej niż wszyscy ? Odpisałem , w ostatnim poście , że to nie oringi na wale napędowym pompy . Byłoby to bardzo dziwne , że nagle terazprzez mniej więcej pół roku od zimy padły oringi, tym bardziej że ciśnienie trzyma przy wydatku największym ponad 40mg/str do końca i przy ciśnieniu 1600barów. Prędzej podejrzewam niedokręcenie lub przekręcenie na siłę nakrętek wtryskiwaczy jak rok temu były na sprawdzeniu - albo np źle dokręcone podkładki wtryskiwaczy.  

Zakładając wątek nie wiedziałem do końca jaki jest wątek, ale przez te dwa dni poczytałem już trochę wątków zarówno polskich i angielskich forów i punkt wspólny to złączki na filtrze paliwa na ogół - można przyjąć w dużej większości. Po za tym przypominam sobie teraz jednego gościa kiedyś który miał warsztat i pogadałem sobie z nim i miał clio 1.5dci i kangoo mówił że rozbierał u siebie m.in. bak jaki szlam tam jest to lepiej nie wiedzieć, więc wymiana filtra paliwa w dci co rok to żaden wymysł i mówił , że zaleca wszystkim wymianę . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, corrado napisał:

Byłoby to bardzo dziwne , że nagle terazprzez mniej więcej pół roku od zimy padły oringi, tym bardziej że ciśnienie trzyma przy wydatku największym ponad 40mg/str do końca i przy ciśnieniu 1600barów. 

Nie zgodzę się z Tobą. Wysokie ciśnienie i wydatek jest mierzone na trzecim obwodzie pompy. Pierwszy obwód jest obwodem zasysajacym paliwo z baku, czyli pracuje na podciśnieniu. Przepływ paliwa przez niego jest wielokrotnie większy niż na drugim, czy trzecim stopniu pompy. Pierwszy obwód  jest niemierzalny.

Ja temat ogarnąłem już dawno. Wielu skorzystało z mojej podpowiedzi i zrobiło regenerację pompy wtryskowej. Może Twój przypadek jest inny, ale u mnie zawiodły wszystkie podpowiedzi i zapłaciłem frycowe za wielokrotne wymiany sprawnych elementów. Nadal zapala w pół obrotu niezależnie od temperatury i nie ma żadnego powietrza w przewodach paliwowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2022 o 07:19, corrado napisał:

że rozbierał u siebie m.in. bak jaki szlam tam jest to lepiej nie wiedzieć

również wyjmowałem bak i go rozcinałem i nie było żadnego szlamu, jedynie opiłki z pompy. Do opowieści mechaników to z przymrużeniem oka.

Co do rozruchu, to jak już wskazano zapowietrza się układ. Przerabiałem to nieraz u siebie. Sprawdź po postoju przewód paliwowy idący do pompy paliwa oraz przewód powrotny z pompy do filtra. U mnie z przewodu powrotnego schodziło paliwo i przyczyną była nieszczelność wężyków przelewowych. Mimo że ropa była w przewodzie przed pompą, co w sumie jest najważniejsze, to i tak ona nie była w stanie pociągnąć ropy z powodu zapowietrzenia układu na powrocie.

Nabijanie gruszką tu na nic się zdawało. Jeżeli po postoju we wszystkich przewodach masz paliwo, to pozostaje sprawdzić przelewy wtrysków.

 

A wymiana filtra co roku, bez względu na przebieg to strata pieniędzy. Ale kto jak woli.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!