Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci - ciężko odpala po postoju, na ciepło pali "od strzała"


corrado

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Prezes napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Hmm czemu się denerwujesz ? Czy ja napisałem , że wiem lepiej niż wszyscy ? Odpisałem , w ostatnim poście , że to nie oringi na wale napędowym pompy . Byłoby to bardzo dziwne , że nagle terazprzez mniej więcej pół roku od zimy padły oringi, tym bardziej że ciśnienie trzyma przy wydatku największym ponad 40mg/str do końca i przy ciśnieniu 1600barów. Prędzej podejrzewam niedokręcenie lub przekręcenie na siłę nakrętek wtryskiwaczy jak rok temu były na sprawdzeniu - albo np źle dokręcone podkładki wtryskiwaczy.  

Zakładając wątek nie wiedziałem do końca jaki jest wątek, ale przez te dwa dni poczytałem już trochę wątków zarówno polskich i angielskich forów i punkt wspólny to złączki na filtrze paliwa na ogół - można przyjąć w dużej większości. Po za tym przypominam sobie teraz jednego gościa kiedyś który miał warsztat i pogadałem sobie z nim i miał clio 1.5dci i kangoo mówił że rozbierał u siebie m.in. bak jaki szlam tam jest to lepiej nie wiedzieć, więc wymiana filtra paliwa w dci co rok to żaden wymysł i mówił , że zaleca wszystkim wymianę . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, corrado napisał:

Byłoby to bardzo dziwne , że nagle terazprzez mniej więcej pół roku od zimy padły oringi, tym bardziej że ciśnienie trzyma przy wydatku największym ponad 40mg/str do końca i przy ciśnieniu 1600barów. 

Nie zgodzę się z Tobą. Wysokie ciśnienie i wydatek jest mierzone na trzecim obwodzie pompy. Pierwszy obwód jest obwodem zasysajacym paliwo z baku, czyli pracuje na podciśnieniu. Przepływ paliwa przez niego jest wielokrotnie większy niż na drugim, czy trzecim stopniu pompy. Pierwszy obwód  jest niemierzalny.

Ja temat ogarnąłem już dawno. Wielu skorzystało z mojej podpowiedzi i zrobiło regenerację pompy wtryskowej. Może Twój przypadek jest inny, ale u mnie zawiodły wszystkie podpowiedzi i zapłaciłem frycowe za wielokrotne wymiany sprawnych elementów. Nadal zapala w pół obrotu niezależnie od temperatury i nie ma żadnego powietrza w przewodach paliwowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2022 o 07:19, corrado napisał:

że rozbierał u siebie m.in. bak jaki szlam tam jest to lepiej nie wiedzieć

również wyjmowałem bak i go rozcinałem i nie było żadnego szlamu, jedynie opiłki z pompy. Do opowieści mechaników to z przymrużeniem oka.

Co do rozruchu, to jak już wskazano zapowietrza się układ. Przerabiałem to nieraz u siebie. Sprawdź po postoju przewód paliwowy idący do pompy paliwa oraz przewód powrotny z pompy do filtra. U mnie z przewodu powrotnego schodziło paliwo i przyczyną była nieszczelność wężyków przelewowych. Mimo że ropa była w przewodzie przed pompą, co w sumie jest najważniejsze, to i tak ona nie była w stanie pociągnąć ropy z powodu zapowietrzenia układu na powrocie.

Nabijanie gruszką tu na nic się zdawało. Jeżeli po postoju we wszystkich przewodach masz paliwo, to pozostaje sprawdzić przelewy wtrysków.

 

A wymiana filtra co roku, bez względu na przebieg to strata pieniędzy. Ale kto jak woli.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!