Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 2006 1.4 16v Pobór prądu na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Chciałbym zapytać o prawidłowy pobór prądu kiedy auto jest zaparkowane. Nasza megi w trakcie braku jazdy potrafiła rozładować aku w 2-3 dni . Jako ,że tym razem wyciągnąłem akumulator aby naładować go porządnie w domu, postanowiłem zrobić pomiary i o z grozo wyszło po zamknięciu auta i odczekaniu kilku minut pobór ustabilizował się na 1.69 mA. Jako ,że nie działają mi dwie szyby, na krzyż ,z czego prawy tył sam silnik ma ok (wczoraj przy próbie odpalenia auta silnik "ożył" i ruszył kilka razy góra dół bez mojej ingerencji) ,wyjąłem jeden bezpiecznik 25a odpowiedzialny za elektryczne szyby. Jaki był tego efekt? 0.14mA . Czy to jest już akceptowalny pobór czy mam szukać dalej? Auto nie ma LPG. To 0.14mA wacha się plus minus 0.02mA.

 

Jeszcze pytanko, z czystej ciekawości. Czy taki silnik może zrobić jakieś zwarcie i ciągnąć prąd bez przerwy? Przecież auto wygasza się całe...

 

 

 

286309663_765202647951726_478974676920329650_n.jpg

286511337_5595319887145363_269449226350179721_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę źle mierzysz bo kabelki w mierniku włożone na pomiar prądu do 10 A a pokrętło przełącznika jest na mA. To fałszuje odczyty. Gdyby było faktycznie 1,6 mA to byłoby super. Albo ustaw przełącznik na 10 A albo zmień położenie czerwonego  kabelka pomiarowego w mierniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda pomiaru jest błędna.

Wpinasz Amperomierz między dodatnią klemę i zacisk. Od tej pory nie wolno przerwać obwodu. Zamykasz samochód z pilota i czekasz na ostateczny pomiar 10 min. W tym czasie wyłączaja się systemy zależnie od wyposażenia.

Jeśli przerwiesz obwód zawsze od razu spada do tak niskiej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schodziło etapami. Na otwartym aucie mam mniej więcej 0.235 (bez otwartych drzwi),następnie po zamknięciu z karty powoli schodzi  0.044 aż po tych 10 minutach stabilizuje się na 0.013. Z wpiętym bezpiecznikiem 25a od szyb na otwartym aucie mam prawie 0.500 ,i potem nie zejdzie niżej niż 0.169 po 10 minutach, więc myślę ,że winowajca odnaleźiony.Teraz tylko obserwować,a że auto ostatnio mało jeździ bo używamy głównie scenica to szybko wyjdzie czy diagnoza jest poprawna.Tak czy siak ,na mój chłopski rozum pobór spadł 10krotnie.

 

Po co są aż dwa bezpieczniki do szyb? One działaja jakoś na krzyż? Prawy przód i lewy tył jak działał tak działa nadal,nawet po wyjęciu jednego z nich

Edytowane przez Krauziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie całe auto wygasza sie prawidłowo.Siedziałem nie raz i obserwowałem.Ta szyba przyszła mi na myśl kiedy wczoraj silnik sam ruszył góra dół kilka razy(nigdy wcześniej nie reagował).Jako że akumulator jest mały bo ma tylko 44ah to nie jeżdząc po 5-6 dniach  po dłuższej trasie miała już problem żeby zapalić .Przy jeździe w okoł komina po max 5km dziennie 2-3 dni i koniec.Ładowanie jest poprawne ,14.4v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Krauziak napisał:

Po co są aż dwa bezpieczniki do szyb

Dokładnie to masz trzy bezpieczniki szyb, po jednym 25 A dla szyb kierowcy i pasażera oraz wspólny 40 A dla obu szyb tylnych. Szyby przednie są większe i dlatego są dwa niezależne bezpieczniki by podołać zapotrzebowaniu na prąd, szyby tylne są mniejsze i wystarcza jeden 40 A dla obu. Moduł którejś  przedniej szyby zabezpieczonej bezpiecznikiem nie pracuje prawidłowo i dopuszcza minimalny przepływ prądu przez uzwojenia silnika. Pokaż który bezpiecznik wyjmujesz to się dowiesz o którą szybę chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy przód tylko klika kiedy bezpiecznik jest wsadzony więc już wszystko jasne i wiemy który silnik ciągnie prąd :)40amp zostawiłem w spokoju bo myślałem ze jest to jakiś bezpiecznik główny. Wyciągnąłem 25a "dolny". 

 

BTW, jakiś talent przede mną miał tam umieszczony bezpiecznik 10a 

 

PXL_20220608_200054041.jpg

Edytowane przez Krauziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik zabezpiecza tylko sam silnik szyby, moduł sterujący zasilany jest z innego obwodu. W sumie to teraz nie do końca wiadomo czy to uszkodzenie modułu powoduje nieznaczne popuszczanie prądu do silnika czy sam silnik ma gdzieś delikatne przebicie i powoduje upływ prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik nie działa .Możliwe że po prostu jest uszkodzony. Tak jak wyżej pisałem,słychać reakcje kiedy wciskam przycisk od tej szyby,ale nic pozatym .To auto kosztowało smieszne pieniądze i robi za drugie w domu,w razie kiedy trzeba gdzieś podjechać. Jeżeli w ten sposób uporałem się z uciekającym prądem to jestem zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik w drzwiach? Jak dobrze rozumiem jest on zintegrowany z silnikiem szyby. Czy to może być spowodowane tym że ktoś umieścił tam bezpiecznik 10a zamiast 25? Z 10lat temu miałem L2Ph1 i tam też był wieczny problem z szybami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!