Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą, 1.6 SCE


anonymous999

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Zauważyłem niepokojące objawy w moim aucie. Przy dodawaniu gazu na biegu jałowym, z rury wydechowej leci ledwo widoczny biały dymek. Poziom cieczy chłodzącej jest na prawidłowym poziomie, aczkolwiek blisko minimum. Kolor... załączam zdjęcie... Czy ktoś może powiedzieć czy ten kolor jest prawidłowy ?

Poziom oleju, wyraźnie ponad maksimum. W marcu mechanik zmieniał olej i szczerze mówiąc nie sprawdzałem poziomu oleju po odbiorze auta, jednak wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby aż tak mocno przelał olej. Jak dla mnie, wygląda to na uszkodzenie uszczelki pod głowicą... tak jakby ciecz chłodząca dostawała się do oleju (stąd ten wysoki poziom) i przy okazji olej zabarwił chłodziwo na brązowo... ale może panikuje... ?

W sumie to było by chyba trochę za wcześnie... auto ma 50000, nie ma LPG i nie jest katowane. Uszczelka powinna wytrzymać trochę dłużej jak na mój gust.

IMG_20220616_194307008.jpg

Aha, może dodam ważna rzecz. Auto odpala na ciepło i na zimno bez problemu. Ma moc i trzyma temperaturę... tak więc na pierwszy rzut oka, wszystko jest ok. Tylko te powyższe objawy mnie niepokoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że wszystko OK. Płyn zmienia kolor z jasnożółtego na ciemno żółty - po prostu trzeba go co 5 lat wymienić.

Para z wydechu: mam 1.3 i też tak mam - jeździj na dłuższe odcinki.

Wysoki poziom: kiedy płyn jest gorący zwiększa swoją objętość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź Szwagier.

Co do koloru chłodziwa, mocno mnie uspokoiłeś, szczególnie dlatego, że ten płyn ma 4.5 roku i na kolejnym przeglądzie będzie do wymiany.

Co do pary białego dymku... wydaje mi się, że gdyby to była para wodna to nie powinno tego być przy nagrzanym silniku. Rozumiem, że to poprostu woda zgromadzona w wydechu. Jak silnik się nagrzeje, to ta wilgoć powinna zniknąć.

Co do poziomu oleju... być może mechanik dolał za dużo przy wymianie (to byłby dobry scenariusz). Czy jest jakaś metoda, żeby sprawdzić czy w tym oleju jest płyn chłodzący ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej będzie pływać po wierzchu płynu - tworzyły by się "osad" koloru beżowego. Widać byłoby osady na ściankach zbiornika wyrównawczego - kiedyś w MII, jak puszczała mi uszczelka na termostacie olej do płynu w 1.6 K4M.

Niestety wilgoć zbiera się w wydechu. Można się jej pozbyć mocniej wciskając gaz - stąd biały dymek. Aczkolwiek zalecam obserwację poziomu płynu w zbiorniczku - najlepiej na zimnym silniku aby mieć porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że wypadają zapłony, ale to może mi się wydaje.

Wydech należy dobrze wygrzać. Im sprawniej działający układa katalityczny tym więcej powstaje wody w spalinach, która wykrapla się w zimnym wydechu. Objawy uszczelki są też inne i to one by wcześniej się ujawniły: biały nalot na świecach, gotowanie płynu w zbiorniczku, ubywanie płynu, twardnienie węży układu chłodzenia, przegrzewanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor płynu jest dobry. Tak wygląda Glacerol stowoswany przez Renault, który z czasem ciemnieje. Nowy będzie trochę jaśniejszy.

Możesz zrobić test na obecność spalin w układzie chłodzenia. Kosztuje kilkanaście złotych.

Świece zapłonowe zmieniałeś już ? Jak wyglądały ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!