Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do 1.3 TCE


szwagier24a

Rekomendowane odpowiedzi

Czy znane są Wam przeciwskazania do montażu instalacji gazu do silnika 1.3?

Planuję montaż KME Sky direct, reduktor FOX i wtryski Hawk że względu na ich prędkość. Co myślicie?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, szwagier24a napisał:

Czy znane są Wam przeciwskazania do montażu instalacji gazu do silnika 1.3?

Tylko kumaty gazownik

 

Przed montażem instalacji LPG, silnik powinien być w nienagannym stanie;

      - prawidłowy stan rozrządu, łańcuch nie wypracowany,

     - poprawna kompresja na wszystkich cylindrach,

    -  poprawne luzy na zaworach, ( silnik 1,3 TCe bez hydraulicznej regulacji luzów zaworowych ),

    -  ze sprawnymi cewkami, świecami zapłonowymi, wtryskami,

    - do nawiertów, kolektor ssący zdemontowany

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2022 o 15:49, szwagier24a napisał:

1.3 ma hydraulikę.

Faktycznie/potwierdziłem;

   - ten silnik ma hydrauliczne regulatory luzów zaworowych,

   - w przeciwieństwie do innych konstrukcji Nisana,

Strojenia instalacji w trasie z sondą szerokopasmowej po AFR,

  - z laptopem na kolanach,

  - trasa rzędu 2 x 20 km,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

 - w przeciwieństwie do innych konstrukcji Nisana,

To nie jest konstrukcja Nissana.

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

  - z laptopem na kolanach,

każdą instalację powinno się tak stroić.

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

- trasa rzędu 2 x 20 km,

- w strojeniu nie ma sztywnych granic przejechanych km. Stroi się do skutku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, sylwekdm napisał:

To nie jest konstrukcja Nissana.

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy  koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler

  Silnik 1.3 16V TCe 140KM GPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie to może z 5 tyś. Teraz do pracy dojeżdżam rowerem.  To jest inwestycja z mojej strony. Jeszcze 2 lata do tyłu nie myślałem o lpg bo: Pb była poniżej 5 pln a lpg po 2,80. Ale teraz (tu przyznaje się do błędu) gdy benzyna jest po 8 to ma jak najbardziej sens zwłaszcza że gaz jest po 3,30. Myliłem siw myslac, że benzyna będzie na koniec roku po 8 bo jest teraz. Spekuluje że będzie na koniec roku po 10 co przeniesie się na koszty m.in usług i zamiast teraz 6 zapłacę 7 tyś.  i również byłbym zadowolony. Gdybym założyłem gaz pół roku temu zapłaciłbym okół 4,5-5 tyś.

Do merytoryki: nikt nie pisze,  że są gniazda ceramiczne. Sonda szerokopasmowa zainstalowana jest w aucie przez producenta.

Na szczęście nissan nie wiele maczał palce w tym silniku to jest nadzieja że trochę pojeździ na tym gazie.

Z kalkulacji wynika że oszczędność na 100 km będzie rzędu 16 zł przy obecnych cenach to inwestycja szybko się zwróci. Stojąc przed perspektywą kolejnej zmiany pracy być może będę musiał dojeżdżać autem więc zwrot nie będzie się ciągnął latami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szwagier24a no ale jak masz różnicy 16pln/100km - to prawie żadnej nie masz.

Na 1000 masz 160pln - no to jak cena instalki 6000 - to zwrot po pokonaniu  37,5 tyś. km.

Przy Twoich przebiegach obecnych to 7 lat - tyle to ten samochód nie wyżyje.?

 

Ja rozumiem jak ja zakładałem do swojej 5,7 HEMI - bo tam instalacja zwróciła mi się w 2017/2018 (instalka zakładana w listopadzie 2017) po 6 m-cach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy  koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler

Co nie zmienia faktu, że nie jest to konstrukcja nissana. A zastosowanie hydropopychaczy wręcz sugeruje bardziej europejskie niż azjatyckie pochodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Gaz założony.  Na razie wszystko ok. Spalanie gazu: 400 km autostrady 110-130 km/h wyszło 6,93 przy średniej licznikowej 6,5L; 200 km dróg powiatowych 50-90 wyszło 5,5L przy średniej na liczniku 5,3.

Brak błędów,  również kasownik nie kasuje żadnych błędów.

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!