Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do 1.3 TCE


szwagier24a

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że ten wynik jest niedoskonałością dystrybutora, który napełniał zbiornik i następne tankowanie wyjdzie z 8 L.

Zamierzam zatankować benzynę do pełna, przejechać z 1000 km i zobaczyć ile spalił benzyny.

Kompurt benzynowy zawsze zaniżał spalanie o około 0,4-0,6L - tak sobie pomyślałem,  że był przygotowany pod wskazania spalania LPG. Także spalania te zdają się być bardzo realne. Te 5,3 na komputerze dałoby 5,7-5,9 samej benzyny. Jeżeli spali 5,5 gazu i 1 L benzyny to mamy raczej za bogato niż odrobinę za ubogo.

Ja potrafiłem nim mieć przy stosunkowo sprzyjających warunkach atmosferycznych i drogowych spalania bliskie 5,2 L benzyny.

Także o gaz suw nie martwię. KME wydaje mi się dobrze dobrało algorytm zbierania MSP i nie spodziewam się wyższego spalania niż 1,5 L benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, szwagier24a napisał:

Te 5,3 na komputerze dałoby 5,7-5,9 samej benzyny. Jeżeli spali 5,5 gazu i 1 L benzyny to mamy raczej za bogato niż odrobinę za ubogo.

Wg tych danych dalej będę się upierał, że jednak za ubogo. Jednak już akceptowalnie. Wcześniej założyłem mniejszy dotrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cyklu autostradowym wyszło spalanie benzyny na poziomie 0,8 L. Gaz na autostradzie 6,71 przy średniej z komputera 6,5L. 200 km dróg krajowych: 6,4 przy średniej z licznika 5,4. To ta sama trasa co wcześniej licznik 5,3 a gaz 5,52 L.

Napiszę, jak w cyklu miejskim wyjdzie zużycie benzyny ale to trochę później.

Z ciekawostek: zniknęła nutka benzyny z oleju oraz zmniejszył się stan oleju w porównaniu do stanu z przed instalacji gazu i jest taki sam jaki został wlany po wymianie oleju czyli max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że użyłeś słowa: inwestycja - 6000 PLN na koncie oszczędnościowym jest oprocentowane na około 5 % w skali roku minus podatek Belki to da kwotę 200-250 zysku. Po przejechaniu 1200 km zaoszczędziłem na paliwie 270 PLN. Opłacało się?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szwagier24a oczywiście że się opłaca - po to się zakłada LPG.

Tylko dlatego piszę - przelicz ile musisz zrobić km żeby wyjść na 0. Instalacja swoje kosztuje - ja wiem, że jak się założy LPG to nagle więcej się jeździ (tylko do czasu) - potem się nudzi.

 

Ja napisałem - jak zakładałem do mojego 5,7 LPG to mi się zwróciło po 6 m-cach. Tylko, że ja tłukłem km - bo miałem cykl szkoleń wyjazdowych itp. i robiłem po 3 tyś. miesięcznie.

Ale np. w tej chwili jak siedzę na tyłku w domu (prowadzę firmę z branży IT i pracuję w domu) i nie mam akurat żadnych szkoleń to już tak szybko by nie było zwrotu.

W ciągu ostatniego m-ca zrobiłem np. jakieś max 1 tyś. km.

 

Przy takich oszczędnościach jak podałeś to wychodzi 27 tyś.km - i to jest całkiem dobry kilometraż zwrotu - tylko wszystko jeszcze zależy od tego ile km się robi.

A co do lokat - to znam lepsze sposoby na inwestycje niż lokaty w bankach (bo ja np. inwestując w towar w żony firmie jestem w stanie te 6 tyś. w miesiąc zamienić w 20 tyś. - tak że ten tego ?)

 

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LTar ale ty masz normalny silnik ? - więc o zwrot w takim przypadku się nie ma co spierać - ja nie wiem czy nawet szybciej Ci się nie zwróci.

A no chwila - tylko że teraz instalacje zdrożały.

Jak ja zakładałem to do swojej V8 zapłaciłem 4500 - Stag jakiś tam - już nie pamiętam bo to dawno było.

Obecnie pewnie by kosztowało z 7000, albo i lepiej.?

A w MIV 1,3TCe - to już silnik cudak - wtrysk bezpośredni, GAP, turbo, zmienne fazy itp. hocki-klocki - i tu już nie jest tak fajnie. Bo to dotrysk, zarządzanie ciepłem i takie tam "sranie w banie". Więc silnik przy jeździe pali i LPG i dodatkowo Pb - więc i oszczędności są mniejsze niż w przypadku normalnych silników. 

A tak naprawdę to to "unowocześnianie" komplikuję silnik, gówno daje (odnośnie oszczędności w spalaniu) i powoduje, że te silniki wytrzymają 200, no może 250 tyś. km i na przetop. Bo naprawa będzie nieopłacalna/niemożliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.3 został przewidziany na min. 350 tyś w przeciwieństwie do wynalazków Nissana 200-250 tyś. km.

Zmienne fazy, filtr nie są żadnym utrudnieniem tak samo jak bezpośredni wtrysk. Zużycie benzyny na poziomie 1L wcale aż tak nie psuje ekonomiki. To unowocześnienie jednak przynosi oszczędności w spalaniu: miałem K4M na lpg kombi i choćbym nie wiem jak się starał oszczędnie jechać to poniżej 7.9 L nie schodził. Normalnie zawsze było równo 8,6L. Jedynie przy prędkościach 140 palił więcej. Teraz H5H spala 6,5 -7 gazu i 1L noPb.

Jedynie zarządzanie ciepłem czyli dwa termostaty ma wpływ na czas przełączenia się na lpg bo pomimo ustawienia 45 stopni przełączenia to czujnik temperatury silnika pokazuje już 60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie na offtop.

 

Kocham te rozmowy teraz te małe silniki to nie silniki to kosiarki zaraz padnie to tylko karton mleka pojemności :). Ale nikt z tych rozmówców nie chce wracać do świetnych starych silników gaźnikowych z poloneza czy malucha czy o zgrozo syreny:). 15 lat wstecz się słyszało. bo te wtryski to sam nic nie zrobisz tylko gaźnik. A dziś nie ma chętnego do ciągnięcia ssania a połowa społeczeństwa by nie umiała odpalić zimnego;D potem wchodziły małe Diesle było to samo. A gdzie tam takie małe tylko 1.9 w górę najlepiej na zwykłej pompie bo to opał można lać;D a życie pokazało co CR jest dobre i małe dieselki wcale nie kończą się przy 200.

@szwagier24a pewnie nie kupie sobie auta z tym silnikiem bynajmniej nie narazie. ale jak miałem megane na testy przy mojej stałej trasie wskazały spalanie wyższe o niecały litr co mnie mocno zaskoczyło i moi zainteresowanie ta jednostką nie spada. Już na samym PB dopłata do diesla w salonie była mocno dyskusyjna a jak da się już lpg założyć to chyba nie ma co się zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, halas2 napisał:

Już na samym PB dopłata do diesla w salonie

 

1 godzinę temu, halas2 napisał:

da się już lpg założyć

Założysz lpg i wyjdzie Ciebie drożej niż dopłata do diesla, a koszty paliwa będą porównywalne, chyba że w Twoim dci masz średnie spalanie większe niż 4,5l/100km - każda wartość powyżej tego spalania wyjdzie na korzyść 1.3 Tce. Więc jak masz spalanie 5l/100km w dci, jesteś do przodu jakieś 3,5 tyś/100 tyś, w porównaiu z 1.3 Tce w gazie. Takie założenia są gdy cena ON jest dwukrotnością ceny lpg ( zazwyczaj 1l on wychodzi trochę taniej niż 2l lpg). 

Nie wliczam oczywiście kosztów związanych z serwisem i przeglądem instalacji lpg i wszystkich niedogodności z tym związanych - (zasięg, zapas w bagażniku, dodatkowy czas na serwis instalacji, zaniepokojenie czy wszystko jest ok, czy dotrysk jest prawidłowy itd.). Należy wsiąść pod uwagę, że udział pb przy instalacji lpg w okresie zimowym znacznie wzrośnie - jak również niekoniecznie mogące wystąpić usterki w tym dodatkowym zasilaniu.

Nie mniej ciekawy temat - czekam na dalsze pomiary i relację z użytkowania od @szwagier24a.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sam z ciekawością będę obserwował dane dotyczące użytkowania u @szwagier24a.

To teraz mam pytanie - 1,3 to jest całkiem nowy silnik stworzony przez Renault (bez udziału pomocników)??

 

Miałem MIV z 1,2TCe i po jego marnym końcu (samochodu nie silnika) nie wnikałem bardzo jak to dalej wygląda.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!