Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do 1.3 TCE


szwagier24a

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze byłem Fanem gazu. Miałem escorta w lpg. Potem R19 lpg. Potem L2 LPG. Teraz M3 w dci. z megane równolegle 206 lpg i po rozbiciu kupiłem 307 lpg. No i ojciec jeszcze wcześniej miał xanti 1.9XUD a teraz równolegle ze mną kupił C5 1.6hdi I szczerze zależność jest płynna. Od spalania i cen na stacji. M3 mi wychodzi jakieś 5,2 ropy. Ale gazu moje auta zawsze paliły od 8-12 zazwyczaj 9-10,5. Przy takich spalaniach różnica w jeździe pomiędzy LPG a ON na 100km w 2019 wynosiła prawie 5zł na korzyść LPG. W 2020-2021 przez jakieś czas różnica wynosiła tylko 20gr przez chwile około 2 zł i teraz znowu wróciło w okolice 5zł. Dodam że aktualnie obydwa auta jadą codziennie przez 80% jazdy tą sama trasą. Tyle że przesunięte w czasie o około godzinę.

 

Jak Miałem na testy megane rok temu gdzieś już to dopłata do diesla wynosiła 5tys zł. Przy mojej trasie i tamtych cenach wychodziło że muszę zrobić 80tys km dieslem żeby wyrównać cenę zakupu.

 

W okresie zimowym Wszystko więcej pali. i PB I on. W dci jak chodzą grzałki to chwilowe też pięknie idzie w górę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, halas2 napisał:

Zawsze byłem Fanem gazu.

Ja też. Przez ostatnie 25 lat - miałem tylko samochody na lpg - też głównie francuzy. Ale odkąd nastał wtrysk bezpośredni - ta epoka się dla mnie skończyła. Od prawie 4 lat pomykam pierwszym dieslem. Gdyby było coś sensownego nowego w pośrednim, to bym pomykał dalej na gazie.

2 godziny temu, halas2 napisał:

Jak Miałem na testy megane rok temu gdzieś już to dopłata do diesla wynosiła 5tys zł. Przy mojej trasie i tamtych cenach wychodziło że muszę zrobić 80tys km dieslem żeby wyrównać cenę zakupu.

A później już oszczędzasz. Jak założysz instalację za 6 tyś do 1.3 tce - to przewyższy cenę dopłaty do diesla.

2 godziny temu, halas2 napisał:

W okresie zimowym Wszystko więcej pali.

Ja mam 5.5l średniej z ostatnich 4 lat (wszystkie pory roku) w większym Kadjarze. Niestety w lpg w zimie pali więcej, tego droższego paliwa czyli pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 6tys przekroczy dopłatę do diesla to prawda. Myślę że wniosek z tej rozmowy jest taki że nie ma co się kłócić bo każdy jeździ tym co chce. Jednak warto przeliczyć prawdopodobny przebieg raz spalanie i dodać to tego koszt zakupu i przeliczyć koszty. Ja tak liczyłem kupno diesla. Benzynowe w polsce były dużo droższe niż mój ropniak z francji. Był nawet dużo tańszy niż ropniak w polsce i opłacało się kupić:). Ale co ja się osłuchałem że jestem głupi bo kupiłem diesla:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś sprawdził czy dopłata do diesla to tylko 6 tyś.?

Czy ktoś z eksploatujących 1.5 dci ma adblue? Czy eksploatacja jest przyjemna i tania? Po 18 roku to chyba nie opłaca się już kupować diesla.

W przyszłym roku wejdą ograniczenia wjazdu diesli do centrów miast.

Prostota silnika tce zaskoczy każdego znawcę motoryzacji: brak egr a nawet dwóch,  przepustnicy gaszącej, bąbelków powietrza w przewodzie paliwowym itp...

Kiedyś ludzie bali się nawet 16 zaworów.

Ja za to boję się kosztów wynikających z eksploatacji silników wielocylindrowych. Na wymianę rozrządu to chyba trzeba wziąć pożyczkę chwilówkę?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, szwagier24a napisał:

Czy ktoś sprawdził czy dopłata do diesla to tylko 6 tyś.?

Katalogowo była 5 tys i w Kadjarze i w Megane przy tej samej wersji wyposażenia.

Gdzieś nawet jest na forum wklejony cennik. Wytargowałem rabat i wziąłem w cenie benzyny.

27 minut temu, szwagier24a napisał:

Po 18 roku to chyba nie opłaca się już kupować diesla.

Za właśnie wziąłem z 2018 roku, bez ad-blu i z Euro6.

 

27 minut temu, szwagier24a napisał:

W przyszłym roku wejdą ograniczenia wjazdu diesli do centrów miast.

Diesli z normą Euro 4 i poniżej. Wszystkie nowe mają Euro 6. Tak samo, jak z LPG nie można wjeżdżać do garaży podziemnych.

3 godziny temu, halas2 napisał:

Jednak warto przeliczyć prawdopodobny przebieg raz spalanie i dodać to tego koszt zakupu i przeliczyć koszty.

Ja i zapewne @szwagier24aprzeliczył i mam nadzieję, że każdy z nas dokonał słusznego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie ma co liczyć. Jak ktoś dużo jeździ to albo diesel albo lpg. Nie ma innej drogi chyba że koszta paliwa nie grają roli wtedy fajnie mieć V8 i 500KM pod maską ?
Ja miałem auta z lpg ale wolę diesle, chodzi o zasięg - w obecnym A4 TDI mam zbiornik 55 litrow i przejeżdżam spokojnie 1000 km a niespokojnie ? 700 km i to dla mnie ważne.

Nowe diesle są jeszcze oszczędniejsze niż 5-6 lat wstecz, układy mild Hybrid itp pozwalają naprawdę jeździć tanio i szybko. 
Mój ostatni wypad do Włoch - 4000 km, średnia prędkość z całej trasy 125 km/h a spalanie 6,2 ? przy 200 km/h na 7 biegu ma zaledwie 2 tys obrotów i komputer pokazuje 8.

Moim zdaniem świat motoryzacji nie powiedział jeszcze ostatniego słowa dieslom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Sarna1 napisał:

w obecnym A4 TDI mam zbiornik 55 litrow i przejeżdżam spokojnie 1000 km a niespokojnie ? 700 km i to dla mnie ważne.

 

Mazda 3 Bp Skyactive-G którą jeżdżę robi średnio na baku 45L robię 50/50 miasto trasa 700km, jak cisnę po mieście to 550km a jak jeżdżę spokojnie to robię 900 autostradami do około 130km/h
Nowe benzyny są dużo lepsze od psujących się wiecznie diesli. Na trasy diesel jest ok, ale nic poza tym

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sarna1 ja jeżdżę 43km do pracy w jedną stronę diesle żona 53 w jedną stronę na LPG.

 I fakt zasięg w dieslu to dobra rzecz i nie zmniejsza się bagażnik:). Za to nienawidzę krótkiej 1:).

 

A co do psujących się wiecznie diesli to mam odmienne zdanie:) mój ojciec jeździ 80 procent 4 km do pracy po mieście 1.6hdi z filtrem i daje radę:). Nawet wolnossącą benzyna potrafi dać w palnik przy diagnozach. A nowoczesne benzyny moim zdaniem nie są dużo mniej skomplikowane od diesli. Przykład właśnie silnika 1.3 który jest bardzo podobny w zasilaniu paliwem do diesla. Nie mniej jednak trzeba przyznać że pracuje na niższych ciśnieniach. Jest mniej sadzy z spalania i inna temperatura spalin więc łatwiej wypalić filtr.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, czik3n napisał:

Mazda 3 Bp Skyactive-G którą jeżdżę robi średnio na baku 45L robię 50/50 miasto trasa 700km, jak cisnę po mieście to 550km a jak jeżdżę spokojnie to robię 900 autostradami do około 130km/h
Nowe benzyny są dużo lepsze od psujących się wiecznie diesli. Na trasy diesel jest ok, ale nic poza tym


ostatnie diesle czyli tdi od nowości do 250 tys nie wymagały ode mnie żadnych inwestycji. Mam nadzieję że tak samo będzie z nowym A4 tdi - od listopada nalegałem już 50 tyś ?
Co się dzieje później to już nie mój kłopot. 
Przy moich przebiegach ~ 70-80 tys rocznie i moim stylu jazdy to do tej mazdy wydałabym 3x więcej na paliwo niż do tdi :), co więcej jazda taką mazda w automacie (bo to u mnie wymóg) to męka z powodu braku Nm i wycia silnika. 
Na trasy tylko nowoczesny diesel - szczególnie do szybkiego przemieszczania się.

Żony S3 ma 310 KM i 400 Nm i to fajny pocisk ale na trasy to lipa. Przy prędkościach TDI trzeba go tankować co 250 km :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też trudno się zgodzić jeśli chodzi o zasięg. Na pełnym zbiorniki LPG zrobię na trasie z 800-900 km. Na pełnym zbiorniki LPG + benzyna mam 1500 km.

Nie mam ubytku w bagażniku bo butle mam pod autem. Moc w automacie mi wystarcza.

Dlatego uważam, że stwierdzenie że na trasę tylko diesel jest chybione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LTar Jak nie masz koła zapasowego to ubytku nie widzisz. A czy butla pod autem czy w środku w wnęce to obojętne. Potem gdzieś koło trzeba schować a ja nie ufam zestawom naprawczym. Piszesz że plus benzyna masz 1500km ale po to masz LPG żeby nie jeździć na benzynie:) Ale 800km na lpg to bardzo dobry wynik. Nieosiągalny w starszych autach z butlami w kole. Mój peugeot robi teraz 540 na butli to i tak jest szał bo wychodzi tankowanie raz w tygodniu. w wcześniejszym raz na 2 dni jak byłeś oszczędny to dał rade 3 dni:)

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, CzechuXX napisał:

A możesz coś więcej powiedzieć o tym samochodzie?

Rocznik, silnik ....

Tradycyjnie, 2.0 tdi dsg mild Hybrid, 2021 rok. Świetny wóz. Bardzo cichy w środku i mega oszczędny. A jeżdżę bardzo dynamicznie. 
Na razie - od listopada - zrobiłem nim 50 tys km i nie zauważyłem żadnej wady, poważnie. Może dlatego że skonfigurowałem go typowo pod siebie ( matrixy, sportowe zawieszenie i siedzenia, dobre nagłośnienie. Naprawdę fajny wóz w super pieniądzach.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@J3drula - jak brałeś jakieś allroad albo mocne quattro to rozumiem ale

 

moja kosztowała 210 brutto minus 31% rabatu - nie wiem czego mam się wstydzić - przecież to cena Skody czy Talismana :) 

(A4 2.0 TDI DSG, matrixy, s-line w środku, bang do grania, sportowy zawias, asystent pasa ruchu . Felgi dokupiłem sam - 19 bo żadne audi mi się nie podobały

Na S3 dostałem w czerwcu 15%  i też wyszła poniżej 200 brutto - lakier szara perła, aktywny tempomat, bang, kamera cofania, virtual cocpit plus i carplay - więcej mi nie potrzebne bo samochód kupiłem dla żony i zależało mi na mocnym silniku i quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!