Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 2006 1.4 16v hałasujący rozrząd,znikający płyn chłodniczy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Moje Megane ostatnio trapią dziwne problemy . Pierwszym z nich jest hałasujący rozrząd,który notabene ma 10 tysięcy kilometrów . Brzmi tak jakby się coś zacierało. Mechanik twierdzi ,że puszcza któraś z rolek,mówi żeby lepiej nie jeździć autem bo pasek może się zsunąć. Czy w przypadku wymiany samej rolki jest konieczna zmiana całego rozrządu? Poniżej załączam krótki filmik . Wczesniej silnika nie było w ogóle slychać. 

 

Drugi problem to znikający płyn chłodniczy. Na przestrzeni trzech miesięcy zbiornik ze stanu max zrobił się pusty. Pod korkiem brak masła,olej nie smierdzi wodą. W kabinie czuć zagotowaną wode,na postoju jest duszno i z nawiewu leci gorące powietrze. W trakcie jazdy temperatura jest ok . Auto pluje wodą z wydechu,wiem ,że w benzyniakach to niby jest ok,ale chyba nie na taką skale jak w przypadku mojego auta. Pozatym na zewnątrz jest ponad 20 stopni .W piątek uzupełniłem płyn do poziomu max,auto zrobiło może 300km i już zeszło z 2cm poniżej maksymalnego poziomu. Czy to może być uszczelka pod głowicą? Pod maską nie widać żadnych wycieków,silnik jest suchy jak pieprz. Temperatura płynu ok na desce jak i pod komputerem. Wentylator załącza się w korkach. 

 

Doradźcie mi coś proszę ,bo zastanawiam się czy tego po prostu nie zezłomować 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"W kabinie czuć zagotowaną wode,na postoju jest duszno i z nawiewu leci gorące powietrze. W trakcie jazdy temperatura jest ok" - może jest wyciek z nagrzewnicy? To nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą.

Odnośnie rolek - dotyczą paska osprzętu - jeśli pęknie lub się niefortunnie zsunie  pasek osprzętu może wkręcić się pod rozrząd i po silniku. Z tym nie można zwlekać - dobrze radzi mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał wyciek z nagrzewnicy, która znajduję się w kabinie to nie powinno być mokro gdzieś pod deską? 

 

Czyli to nie pasek rozrządu tak halasuje? Myślałem ze pod tą obudową wszystko jest napędzane tylko nim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod nagrzewnicą jest wanienka i odpływ pod samochód. Pod paskiem osprzętu jest pasek rozrządu napędzany z jednego wału, ale z koła zębatego i koła pasowego.

Trzymaj wysoki stan oleju, bo głośno słychać klawiaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto już u mechanika. Udało się wcisnąć na jutro. Co do tego hałasującego paska to na zimnym silniku w ogóle nie jest to słyszalne. 

 

Natomiast co do oleju nie robiłem jeszcze serwisu, jutro idzie pełen pakiet wraz ze świecami . Samochód zrobił może z 12tys przez rok jest drugim autem w domu.Miał być tylko na chwilę i pójść dalej, ale przy obecnych cenach wszystkiego podjęliśmy z żoną decyzję że jeszcze rok przekula. Dlatego porobiłem te szyby, teraz odgruzuje silnik i bedzie ok

 

 

Aktualizacja :

Auto odebrane. Mechanik sprawdzal wszystko dwa dni. Zero luzów czy uszkodzeń na pasku rozrządu, osprzetu czy pompie wody. Rozpinał pasek alternatora, auto brzmiało tak samo. Jeździł nią do domu przez ten czas, nic sie nie dzieje. 

 

Co do płynu chlodniczego to coś jest nie tak. Zalałem do maxa, po tygodniu stan był poniżej minimum. Dolałem, znow to samo. Mechanik nie mógł zlokalizować żadnego wycieku, auto jest suche. Postanowiłem zalać uszczelniacz (moze gdzieś pojawiło się jakieś mikro pęknięcie). Dodałem płynu do max. Po okolo 100km wywalilo z litr cieczy przez korek,poleciałem szybko do sklepu po coś żeby odpompować nadmiar i po powrocie stan był na minimum. 

Możliwe ze uszczelniło układ i on sie zapowietrzył? Dałem silnikowi popracować przez 15 minut. Stan nie zmienił się, termostat otworzył obieg i załączył wentylator . Węże w dotyku ok, zero masła  pod korkiem, zero kopcenia, auto ma moc. 

 

Znalazłem przyczynę, pęknięty zbiornik wyrównawczy przy zgrzewie u góry... 

Edytowane przez Krauziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!