Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bład DF652 obwód czujnika temperatury przed turbiną


Radzix3009

Rekomendowane odpowiedzi

Skąd w takim razie u mnie wskazanie, 8,29V? Czy może to wskazywać na problem z instalacją? 

Czy jest możliwe, że samochód jeździ poprawnie nie przez odpięcie uszkodzonego czujnika, a przez Checka który w następstwie tego się swieci? Coś mi się kiedyś obiło o uszy, że komputer wtedy nie odczytuje danych z czujników, tylko ustala je szacunkowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, halas2 napisał:

U mnie jest to wartość 3,3v i spada wraz z wzrostem temperatury.

Zasilanie czujnika to co innego niż odczyt wartości pomiaru. Przy 5 V zasilania odczyt temperatury podany w woltach w zakresie 1-5 V jak najbardziej możliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Nie mniej jednak jest to czujnik dwuprzewodowy. Komputer mierzy napięcie nie rezystancję dlatego można to obliczać. Nie podłączony czujnik powinien oznaczać przerwę w obwodzie pomiarowym a ten nieobciążony powinien mieć wartość napięcia zasilania. Gdzieś robię błąd logiczny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej mierzy spadek napięcia na tym czujniku i w zależności od temperatury wzrasta/maleje jego rezystancja i spadek napięcia będzie różny. Czujnik temperatury pracuje praktycznie zawsze w dzielniku napięć. Jeden rezystor ma stały opór a czujnik zmienny i przez ten układ jest puszczany prąd o określonej wartości.

W SID 305 nie znalazłem napięcia zasilania tego czujnika ale np. SID 304 ma podaną wartość 5 V, podobnie EDC 16 dla 1,9 dci też ma 5 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem napięcie na odpiętym czujniku i wynosi ono 3,295 V, temperatura wiadomo 100 stopni. Przy uruchomionym silniku błąd układu wtrysku na desce. 

Po wpięciu czujnika nadal błąd na desce i brak pomiaru temperatury przy pracującym silniku czyli ciągle 100 stopni. Po skasowaniu błędu odczyt prawidłowy a napięcie spada wraz z wzrostem temperatury. 

@Radzix3009 problem ze zbyt wysokim napięciem nawet przy odpiętej wtyczce prawdopodobnie wynika z przebicia wiązki zasilającej czujnik do +12V. Może też być lekkie przebicie z innego obwodu w samej wtyczce sterownika. To wszystko do sprawdzenia.

Gorzej gdyby to była usterka komputera i zamiast napięcia 5 V podawał do tego obwodu np.12 V.

Posprawdzaj jeszcze napięcia zasilania czujników 1, 2 i 3, wszystkie mają mieć po 5 V. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawdzić to na odpalonym pojeździe, czy sam zapłon? 

Tak to wyglądało, nie wiem czy o te czujniki chodzi.

FE44ECCB-0753-42C4-BC41-F76DD2775F49.jpeg

27CCF848-7237-4B77-AF61-80BABFF95BCA.jpeg

Natomiast podczas jazdy, czujnik temperatury przed filtrem pokazuje 0V, nie wiem czy to normalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja podaje akceptowalne wartości napięć dla różnego rodzaju czujników od 0.3 V do 5V.

Moje pomysły się skończyły, podałem jakie powinny być prawidłowe odczyty, Twoje są o wiele za wysokie. Wiesz gdzie szukać problemu i albo znajdziesz elektryka który posprawdza wiązkę oraz wtyczki albo sam się tego podejmiesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dla zielonego i pomarańczowego czujnika nie było zmian w układzie pomiarowym. 3,3V na odpiętej wtyczce jest poprawny.

 Jakby kolega @Radzix3009 miał problemy z pomiarem to jakoś pomożemy chociaż z czasem zawsze krucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się że mam znajomego elektronika pracującego przy mercedesach. Sprawdził schematy i mamy się gdzieś zgadywać w przyszłym tyg. Akurat 1.5 też tam wkładane wiec ma dostęp. Ale dzięki za wszystkie porady i pomoc :) 

 

Witam kolegów. Mam jeszcze jedno pytanie. Zanim pojechałem do elektronika sprawdziłem napięcie na zaciskach kostki. Na jednym Pinie jest 0 na drugim 3,38V. Czy to nie są poprawne wyniki? Mam nowy czujnik, natomiast ma plombę na końcu, nie chciałbym jej bezcelowo zrywać a po podpięciu uszkodzić nowy czujnik. Ale chyba napięcie 3,38V jest jak najbardziej Ok? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!