Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Losowo pojawiający się "Electronic Fault" oraz błąd P0420


eustachy87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Sporo czytałem forum w kontekście problemów które opisze ale na razie nie znalazłem jednoznacznego rozwiązania/odpowiedzi.

Mam dwa powracające problemy które nie wiem czy są powiązane czy nie.

 

Problem nr 1. Ciągle powtarzający się błąd P0420 - wyskakuje tylko podczas jazdy w trasie(autostrada itp), potrafi samoczynnie zgasnąć. Praktycznie nie występuje w momencie gdy jeżdżę w trybie miejskim na krótkich odcinkach (do 15-20km max). Jeżeli wyskoczy w trasie, następnie przez dłuższy czas jeżdżę tylko po mieście to samoczynnie gaśnie po kilku/kilkunastu dniach. Mechanik jakiś czas temu ocenił że prawdopodobnie sonda za katalizatorem. Sonda więc została wymieniona na polecana na forum(unikam zamienników jak ognia) ale problem dalej istnieje(stara sonda i tak była padnięta)

 

Problem nr 2 - Czasami podczas jazdy na ekranie przy zegarach wyskoczy mi "Electronic Fault" wraz z kontrolka "SERVICE" i znika jak TYLKO nacisnę pedał hamulca. Za pierwszym razem jak zauwarzyłęm ten błąd chciałem zjechać i zczytać błąd przez ELM ale jak tylko nacisnąłem pedał hamulca to błąd zniknął i nie został odnotowany w komputerze. Dzieje się to o tyle losowo że ciężko mi powiedzieć czym może być spowodowane. Jedyna prawidłowość to że podczas równomiernej jazdy - prędkość nie gra roli bo wyskoczyło już przy 50-70km/h i powyżej.

 

CLIPA nie mam, dostępu do niego też nie więc utrudnia to cała operacje.
Mam ELM i go używam jeżeli jest pomocny do czegoś.

 

Sporo rzeczy było robione lub wymienione w aucie ostatnimi czasy także nie wiem czy jest sens je wszystkie wymieniać.
Jak się pojawia jakieś konkretne pytanie do się do nich odniosę.

 

Prośba o nakierowanie co można sprawdzić, od czego zacząć, co może być winne itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd elektroniki - podejrzany czujnik pedału hamulca.

P0420 - mechanik się nie myli - jest to problem z katalizatorem, który wyłapuje sonda. 

Tu potrzebna analiza. Masz Elma to zainstaluj torque i pokaż nam na wykresach pracę pierwszej i drugiej sondy do warunków w których błąd występuje (obroty silnika). Zakładam, że jest to od 3,5 tys obr. w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.08.2022 o 16:20, jabrze napisał:

Błąd elektroniki - podejrzany czujnik pedału hamulca.

Jak go sprawdzić? O tym czujniku piszesz: Renault OE 8200168238

Widzę że to dość tani czujnik, nawet za oryginał - czy jego wymiana to po prostu demontaż i montaż nowego czy na coś warto zwrócić uwagę żeby nie wygenerowaćwiekszego problemu?

 

W dniu 31.08.2022 o 16:20, jabrze napisał:

Tu potrzebna analiza. Masz Elma to zainstaluj torque i pokaż nam na wykresach pracę pierwszej i drugiej sondy do warunków w których błąd występuje (obroty silnika). Zakładam, że jest to od 3,5 tys obr. w górę.

W załączniku wykres z trasy po autostradzie o odległośći ok 50km. Wykres w jego środku to jazda autostrada z prędkością ok 90-100km/h Początek i koniec wykresu to dojazd/zjazd z autostrady i jazda po mieście.

dodatkowo załączam plik .csv z danymi z torque bo może tam będzie lepiej widać niż na wykresie.

 

22 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Da się to ocenić samemu? Przez mechanika nigdy nie był sprawdzany, Czy wyszło by to przy okazji czegoś innego np. przeglądu technicznego i badania spalin

wykres.png

Arkusz kalkulacyjny bez tytułu - Arkusz2.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, eustachy87 napisał:

Czy wyszło by to przy okazji czegoś innego np. przeglądu technicznego i badania spalin

Tak-przegląd techniczny,

Błąd P0420 może sugerować ;

- uszkodzenie wkładu katalitycznego,

- nieszczelności układu wydechowego tzw; łącznika elastycznego przed katalizatorem,

- awarię sond lambda;

      - producenci sond zalecają wymianę po 100.000 do 160.000 km przebiegu analogicznie jak świec,

- niedomaganie wtryskiwaczy paliwa,

- zużyte świece zapłonowe, cewki;

     - muszą być suche i czyste,

- niedomaganie modułu sterującego silnika ( ECM ),

- brudny filtr powietrza, syfiaste paliwo,

- spalanie oleju silnikowego,

- czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika - nie pracuje poprawnie,

- zespół kzfr niedomaga,

- łącznik elastyczny przed katem tzw. " plecionka " uległ uszkodzeniu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Tak-przegląd techniczny

Auto przeszło przegląd techniczny 2 tyg temu(błąd już wtedy występował) - badanie spalin wyszło chyba OK bo nie dostałem żadnej informacji na ten temat ale nie widziałem też wyniku. Nie mieszkam w Polsce i przeglądy tutaj są bardziej rygorystyczne niż polskie, tutaj potrafią się doczepić do dużo bardziej prozaicznych rzeczy więc czuje żę został bym poinformowany że coś tutaj jest nie tak.

 

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

- uszkodzenie wkładu katalitycznego,

Czy jest jakiś sposób na ocenę czy to może być problem? Czytałem ze ktoś np słyszał ze coś mu w katalizatorze brzęczy itp i to oznaczało jego koniec - u mnie nie występuje.

 

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

- nieszczelności układu wydechowego tzw; łącznika elastycznego przed katalizatorem,

To jest do sprawdzenia.

 

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

- awarię sond lambda;

      - producenci sond zalecają wymianę po 100.000 do 160.000 km przebiegu analogicznie jak świec,

Sonda przed katalizatorem jest nie wiadomego stanu - Jak ją sprawdzić w domowych warunkach?

Sonda za katalizatorem jest nowa(ma kilka miesięcy i jest sprawna).

 

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

- zużyte świece zapłonowe, cewki;

     - muszą być suche i czyste,

Świece były wymieniane profilaktycznie - były suche i wszystkie w dobrym stanie.

Cewki sprawdzałem nie tak dawno temu, mam 3x beru które były czyste/suche i jeden zamiennik - tez czysta i będzie wymieniona na beru dla świętego spokoju.

 

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

niedomaganie modułu sterującego silnika ( ECM ),

Gdzie to się znajduje i jak sprawdzić?

 

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

brudny filtr powietrza, syfiaste paliwo,

Filtr powietrza wymieniany regularnie - aktualnie w kwietniu był nowy. Paliwo tankuje raczej na dobrych stacjach.

 

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

- spalanie oleju silnikowego,

oleju nie bierze i nie spala - wniosek po ocenie wizualnej świec i tym ze nie ubywa oleju.

 

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

- czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika - nie pracuje poprawnie,

Mógłbyś coś więcej napisać? Czujnik był wymieniany kilka lat temu, od tamtej pory auto nie ma żadnych problemów z temp silnika.

 

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

- zespół kzfr niedomaga,

koło było wymieniane wraz z rozrządem ok 50k km temu - jakiś czas później czujnik kzfr bo stary padł. Teraz nie mam żadnych objawów które sugerowały by ze coś jest nie tak z kzfr.

 

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

łącznik elastyczny przed katem tzw. " plecionka " uległ uszkodzeniu

Wizualnie da się to sprawdzić - jak to zrobić? To jest w ogóle naprawialny element czy trzeba wymieniać całą plecionkę?

 

 

3 godziny temu, CzechuXX napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

To jest chyba tylko maskowanie problemu a nie o to mi chodzi. Dobrze wiedzieć że istnieje taka ewentualność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eustachy87 napisał:

To jest chyba tylko maskowanie problemu a nie o to mi chodzi. Dobrze wiedzieć że istnieje taka ewentualność.

To już konieczność i najtańsze rozwiazanie  Wkład katalizatora został częściowo wypalony. @CzechuXXOne od 300 kkm kończą swój żywot. U Ciebie nie jest tragicznie. On jeszcze funkcjonuje, ale przy wyższym przepływie spalin podniesie temperaturę na drugiej sondzie. Jeśli tak jest w zasilaniu na benzynie, to nie szukałbym dziury w całym, bo z pewnością dla normy tego silnika nie trujesz środowiska.

Wymiana czujnika hamulca, czy sprzęgła to najprostsze czynności ( jest tylko nie wygodnie ). Wyjąć wtyczkę z czujnika hamulca umieszczonego nad pedałem, przekręcić czujnikiem o kąt 45 stopni i wyjąć do góry. Zakładając nowy należy przy mocowaniu mieć wciśnięty pedał hamulca. Nic więcej nie trzeba robić. 

Masz Elma więc przed zakupem sprawdź, czy błąd elektroniki powstaje na tym czujniku ( wskazałem go jako Twoją podpowiedź, że przy hamowaniu ). Robiąc hamowanie używamy również sprzęgła, które ma dwa czujniki. Bierze w nim udział ten górnego położenia (wspólny do wyłączenia tempomatu). Przed zakupem czujnika jest ten błąd do weryfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, eustachy87 napisał:

To jest chyba tylko maskowanie problemu a nie o to mi chodzi. Dobrze wiedzieć że istnieje taka ewentualność

Podobne maskowanie problemu co wymiana na zamiennik za 500-1000zł. Żeby było dobrze to trzeba wstawić oryginał. A to pewnie z 5000zł. Czy jest to warte aby poprawić niewiele spaliny do tych co masz teraz? Twój wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jabrze napisał:

Robiąc hamowanie używamy również sprzęgła, które ma dwa czujniki.

U mnie to ewidentnie tylko hamulec. noga daleko od sprzęgła i wystarczy ze musnę/lekko nacisnę hamulec ze nawet nie zaczynam hamować i błąd od ręki znika.

 

2 godziny temu, CzechuXX napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

To takie są chore ceny oryginalnych katalizatorów? ?  Tego się nie spodziewałem...

Czy to rozwiązanie sprawia ze druga sonda pracuje "lepiej" dzięki czemu nie wywala błędu. Wpływa to jakoś negatywnie/pozytywnie na prace silnika? Pierwsza sonda steruje i na jej podstawie jest ustalana mieszanka, druga tylko kontroluje?

 

Pytanie dodatkowe co do sond, czy one obie są takie same ?To ten sam model/numer katalogowy i można je zamienić miejscami i powinno to działać ?

 

5 godzin temu, jabrze napisał:

Masz Elma więc przed zakupem sprawdź, czy błąd elektroniki powstaje na tym czujniku

Jak to zrobić? Nawet w czasie jazdy jak wyskoczy błąd na zegarach to w momencie jak wcisnę hamulec to znika oraz ELM go już nie czyta, używam Torque. Są jakieś inne aplikacje/narzędzia nie koniecznie na androida?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwie sondy są takie same. Po co chcesz zmieniać miejscami - obydwie sprawne. Mapa określa parametry wtrysku. Pierwsza sonda wprowadza dla nich korekty, ale błąd z drugiej nie jest obojętny na te korekty po przekroczeniu wartości maksymalnej, lub nie osiąganiu minimalnej wartości napięcia.

Dobry program dedykowany do analizy Renault to pyclip 3,5. Ten zczytuje błędy historyczne. Jest bezpieczny w użytkowaniu. Są programy jeszcze bardziej zaawansowane, ale tu potrzebna jest przejściówka z konfiguracją do Renault.

49 minut temu, eustachy87 napisał:

To takie są chore ceny oryginalnych katalizatorów? ?

W nowych samochodach z Azji katalizatory są bardzo delikatne. Lekkie przekroczenie wysokiej normy to zapchany lub wypalony. Ich ceny zaczynają się od 10 klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, eustachy87 napisał:

Pierwsza sonda steruje i na jej podstawie jest ustalana mieszanka, druga tylko kontroluje?

W skrócie tak to wygląda. Jednak może też być tak, że jednak coś z mieszanką się dzieje nieprawidłowego ale mieści się w tolerancji +/-25% więc nie ma błędu mieszanki ale jednak jest bogato za katem. Próba z tulejką że względu na niską cenę jest warta próby. 

 

10 godzin temu, eustachy87 napisał:

Wpływa to jakoś negatywnie/pozytywnie na prace silnika?

W wielu markach samochodów nie wpływa to negatywnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jabrze napisał:

Po co chcesz zmieniać miejscami - obydwie sprawne.

Mój pomysł był taki że wiem że jedną mam nowa i sprawna a druga nawet jak działa(jak bardzo dobrze?) to jest niewiadomego stanu tj. od ostatnich 10lat - taka historie auta znam to nie była wymieniana i na niej na pewno było przejechane ok 150k km. Stąd skoro ta jest nazwijmy to istotniejsza w procesie ustalania mieszanki itd. pomyślałem ze lepiej tutaj dać nowa która jest sprawna. Czy to ma sens?

 

Z rzeczy które dla mnie na chwile obecną mogą być jakimś problemem to nieszczelność na plecionce przed katalizatorem ale nie wiem jak się do tego zabrać i jak to sprawdzić samemu - czy się w ogóle da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, eustachy87 napisał:

Sonda przed katalizatorem jest nie wiadomego stanu - Jak ją sprawdzić w domowych warunkach?

Silnik rozgrzany do ok;90 C , obroty biegu jałowego;

  - pomiar napięcia sondy I,

  - pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu,

  - pomiar podciśnienia w układzie dolotowym,

17 godzin temu, eustachy87 napisał:

Wizualnie da się to sprawdzić - jak to zrobić? To jest w ogóle naprawialny element czy trzeba wymieniać całą plecionkę?

 

Wchodzisz pod auto i obserwujesz, słuchasz ;

   - czy nie ma nieszczelności,

   - plecionkę się wymienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!