Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV 1.2 TCe vs. 1.6 TCe GT EDC


Marek202

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

chodzi o trwałość

To przeczytaj tytuł tematu.

Gdyby brał pod uwagę Megane 3 to sam bym mu polecił 2.0. 

Choć znalezienie nie bitej meganki z tym motorem graniczy z cudem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, elf napisał:

Mogę potwierdzić, że świece irydowe są nie do zdarcia.

Nie wiem ile @Sarna1 1.6 palił, mój na obecny czas pali 6.4 / 6.5  tak sobie skacze i w ruchu miejskim w dodatku są to krótkie jazdy i nic się nie dzieje jak to niektórzy tu pisali, że tak się nie jeździ. Olej wymieniony w maju, w międzyczasie jazda nad morze ok. 1400km w obie strony i oleju tak na oko ile było tyle jest. To tak pokrótce.

 

Dzięki za info, każda opinia posiadacza RM IV GT, jest na wagę złota. hehe :D  Swoją drogą, jak stoisz w korku zdarza Ci się, że EDC szarpie jakoś mocniej, czy ew. jakieś problemy ze skrzynią kiedyś się pojawiły? Btw. ile już km na liczniku stuknęło? ?

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Polecam auto z silnikiem 2.0 /16 V/ TCe/ F4Rt /180 KM - b.udana, prosta konstrukcja, nie do zdarcia;

  - przy regularnym serwisie, można przejechać ok; 700 tys km, bez większych napraw,

  - Żywotność 2.0 tce 180

W zasadzie to skupiam się konkretnie na gamie RM IV, ale dzięki za uwagę, na przyszłość zapamiętam. :D

11 godzin temu, sylwekdm napisał:

Tylko pokaż mi Megane lV z tym motorem.

Weź pod uwagę, że wersja GT 205 kM, ma wszystkie koła skrętne, idzie jak po sznurku.

https://megane.com.pl/topic/83611-12-tce/#comment-584978

https://megane.com.pl/topic/64409-nadmierne-zużycie-oleju/?do=findComment&comment=604745

 

4Control, miałem okazję przejechać się wersją standardową i GT. Skłaniam się jednak ku GT, z wielu powodów. :d 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT 1,6 to super auto, ale jak jest nowe i na gwarancji ? a takich już nie ma.

silnik jest super - oszczędny, mocny, ciągnie ekstra. Ale skrzynia to porażka, nie pod względem pracy, tylko awaryjności.
Wejdź na forum Talismana i poczytaj jak krótko żyją sprzegła w tce 225 i innych. Jak możesz zabezpieczyć się jakaś dodatkowa gwarancja to bierz auto. Poszukaj na forum była koleżanka z Niemiec która miała gt 205 i przeboje ze skrzynia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marek202 będzie 140 z hakiem może 6 może 8

 

@sylwekdm  nie po raz pierwszy a dość często opierasz się na osądzie @Sarna1  Mieszkacie po sąsiedzku :-D(to tak poza tematem)

Nie neguję problemów kolegi, na którym tak często się opierasz jednak zauważ, że masę problemów jest i z innymi silnikami. Wystarczy otworzyć oczy.

Wiem tylko tyle, że jak się dba to tak się ma.

Jeżdżę przepisowo, nie zrywam gum na światłach, aby udowodnić temu obok, że jestem lepszy i dlatego spalanie jak wspomniałem 6.4 / 6.5 tak sobie skacze.

Wiosną wlany "TCE DYNAMIC"   W maju wlany TEC 2000 i wymiana oleju na Elf 17RN 5w30

Przed wypadem nad morze (chodziło o km) dodano ceramizer CS i przy okazji CB  i co tu więcej tłumaczyć.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, elf napisał:

jak się dba to tak się ma

Dbaniem jest trzymanie pod kocem w garażu. 

U Ciebie jest bardziej inwestowanie.

W dniu 27.09.2022 o 19:35, elf napisał:

Mieszkacie po sąsiedzku :-D(to tak poza tematem)

Nie. @Sarna1 jest z Pomorza, a ja z Sudetów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę otwierać popcorn?:) 

Ja uważam za dbanie wymianę filtrów k nie dawanie na zimnym:). Reagowanie na usterki. Tak to ma się wymieniać olej lać paliwo i ma jeździć. Wszystko ponad to to jest reagowanie na tttm lub inne wrodzone wady:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!