Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sonda lambda przed katalizatorem


dam.kurek

Rekomendowane odpowiedzi

Na rysunku oznaczona jest numerem 887, numer jest przy wtyczce a sama sonda wkręcona jest za turbinką. Za katalizatorem widać dolną sondę z numerem wtyczki 242.

 

S83.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aniewa napisał:

Na rysunku oznaczona jest numerem 887, numer jest przy wtyczce a sama sonda wkręcona jest za turbinką. Za katalizatorem widać dolną sondę z numerem wtyczki 242.

 

S83.PDF 153 kB · 6 pobrań

Ten pdf to część jakieś całości? Można poprosić o jakieś namiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Witam w piątkowy wieczór, podepnę się pod temat bo nie chce zakładać nowego wątku, choć nie do końca problem ten sam (wymiana). Dzisiaj rano renia megi 2 ph2, mnie zaskoczyła 'czekem' odnośnie układu wydechowego, podpiąłem pod komputer, błąd tylnej sondy lambda DF093, i tylna sonda lambda zwarcie lub obwód przerwany DF093, do tego usterka szyny multipleksu DF624.

Więc sprawdzam napięcia i grzalki sond w kompie (ogólnie dzisiaj jest ciepło)

 

Sonda górna (pierwsza), grzanie włączone, nacięcie mV stoi sztywno na ~478 mV

 

Sonda dolna (druga za katem), grzanie NIE włączone, napięcie skacze od 0,1 do  nawet ~0,9

 

Po skasowaniu błędów, i 10 min przejażdżce (wyprawa 2-3 sklepy jak to piątek) pojawił się tylko błąd tylnej sondy lambda DF093 ale już bez komunikatu i bez 'czeka'

 

Jutro rano sprawdzę czy włączy się grzanie drugiej sondy, ale coś mi się to nie klei. Pierwszej sondzie chyba też powinno skakać napięcie, może nie tak bardzo jak drugiej, ale jednak, a tu stoi na sztywno, a wywala błąd tylnej sondy!? Może ktoś ma jakieś pomysły i mnie nakieruje, mechanik kazał mi jak na razie obserwować co będzie dalej?

 

Miłego weekenda :)

 

 

20230728_151127.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd dotyczy obwodu kontrolnego dolnej sondy, nie dotyczy obwodu ogrzewania. Ogrzewanie dolnej sondy jest załączane po jakimś czasie od uruchomienia silnika i po upływie czasu, którego długość zależy od ostatnio zmierzonej temperatury płynu chłodzącego przy pracującym silniku i gdy pedał jest w położeniu innym niż górne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aniewa napisał:

Ogrzewanie dolnej sondy jest załączane po jakimś czasie od uruchomienia silnika i po upływie czasu, którego długość zależy od ostatnio zmierzonej temperatury płynu chłodzącego przy pracującym silniku i gdy pedał jest w położeniu innym niż górne. 

Trochę zawiłe, prawie jak 'Pan Tadeusz', tylko że nie w płynie, ale logiczne.

Tylko co z tym obwodem kontrolnym? Powoduje że czujnik lambda głupieje!? Jak to zdiagnozować, od czego zacząć? Najchętniej to bym wymienił obie sondy żeby nie było problemów (jeśli to rozwiąże problem), to ma jeździć a nie stać w garażu, mam tydzień urlopu i chciałem gdzieś pojechać, a tu taka heca :)

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykluczone że w maxiecu odczyty sond są zamienione. Jak miałem MIi to interweniowałem w tej sprawie do producenta oprogramowania. Poprawili to ale w kolejnej aktualizacji powrócili do błędu. Później auto sprzedałemi nie sprawdzałem jak jest.

Wyglada na to że druga sonda powiedziała dowidzenia, ale sprawdzić wiązkę,  rezystancja grzałki, czujnik położenia wałka rozrządu (konieczny demontaż).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Rbt86 napisał:

Najchętniej to bym wymienił obie sondy żeby nie było problemów (jeśli to rozwiąże problem), to ma jeździć a nie stać w garażu, mam tydzień urlopu i chciałem gdzieś pojechać, a tu taka heca

Obie sondy są takie same;

  - kup 1 sztukę i wymień,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2023 o 00:28, szwagier24a napisał:

Nie wykluczone że w maxiecu odczyty sond są zamienione.

Bingo! Wielkie dzięki. Już tego samego dnia wsiadłem do furmanki, maxiecu w ruch i jazda wokół komina, a nóż widelec coś się pojawi. No i jest! włączyło się grzanie drugiej sondy na chwilę, wtedy zaczął zmieniać się voltarz pierwszej sondy :D toż to szok! nie podejrzewał bym tego, nie ma szans.

Wymieniłem dzisiaj sondę i jest git (brak błędów po prawie 30km), pomimo że grzanie było nie włączone w momencie podłączenia mexiecu (bo chyba grzałka sondy nie musi być non stop na ON) to voltarz i tak się zmienia w granicach 500-800 mV, domniemam że jest ok!?

 

Stan na dzień 16.08.2023

W Maxiecu poprawione odczyty sond lambda.

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to napięcie drugiej sondy, dla wolnych obrotów powinno być stałe, im wyższe tym lepiej pracuje katalizator. Jeżeli oscyluje w rytm pierwszej to znaczy że zbliża się koniec katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na wolnych obrotach constans około 680 mV, w trakcie gazowania 500-800 mV

P.s tak to druga sonda, bo u mnie druga to pierwsza, a pierwsza to druga (czasem sam się muszę zastanowić chwilę żeby dobrze interpretować wyniki :)

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!