Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kompilacja błędów + check engine + ESP


leelook

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Na wstępie zaznaczę, że przejrzałem już wiele postów dotyczących błędów czujnika wałka rozrządu, KZFR, elektrozaworu KZFR i co mogłem, to posprawdzałem w mojej Megance, ale nie mogę sobie nadal poradzić z usterkami po wymianie rozrządu.

Przed wymianą rozrządu regularnie wracał mi widoczny tylko na kompie (nie zapalała się kontrolka check engine ani service) błąd P0340-11 i P0340-16 dotyczące wadliwego działania czujnika położenia wałka rozrządu. Poza tym silnik działał OK, odpalał, wkręcał się na obroty ładnie, nie gasł. Kiedyś raz pod dużym obciążeniem w trasie zaczął mi szarpać i na kompie odczytałem błąd działania przepustnicy. Po skasowaniu błędu nie powtórzył się przez 3 lata aż do teraz.

Dodam jeszcze, że ostatnio wymieniałem rozrząd razem z KZFR i przejechałem około 200 km, po czym pojawił się "check engine" i z autem zaczęły dziać się cyrki. Podejrzewałem przestawiony rozrząd, ale od razu po odebraniu od mechanika silnik działał super. Teraz na zagrzanym silniku też wszystko gra, ale po dłuższym postoju, odpaleniu i ruszeniu mruga kontrolka ESP i silnik strasznie szarpie. Po zgaszeniu i odpaleniu wraca do normy. Na kompie odczytałem, że system ABS/ESP ma złe odczyty z przepustnicy, stąd tryb awaryjny i mruganie kontrolki. Po wykasowaniu wszystkich błędów i odpaleniu silnika od razu wraca błąd czujnika wałka rozrządu. Dla testu odpiąłem czujnik całkiem i silnik pracuje tak samo, również taki sam błąd się pojawia po odpaleniu. Czujnik już wymieniałem 2 razy na nowe (raz na Delphi, teraz jest Valeo), ale nie robi to kompletnie żadnej róznicy, błędy jak były przed wymianą rozrządu, tak są i teraz na wszystkich czujnikach, jakie już mam (3 szt.). Świece, cewki wymieniane na Beru parę lat temu (ale z nimi wszystko OK, bo silnik pracuje ładnie, jeśli nie ma tego błędu ESP).

Mógłbym tak jeszcze pisać i pisać, co już próbowałem i co auto ma za sobą, ale może ktoś poradził sobie z podobnymi objawami i mi coś podpowie. Dołączam zrzuty usterek, jakie odczytałem programami MaxiTest i MaxiECU.

Megane II 2022-10-10-1.png

Megane II 2022-10-10-2.png

Megane II 2022-10-10-3.png

Megane II 2022-10-10-4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, leelook napisał:

ostatnio wymieniałem rozrząd razem z KZFR i przejechałem około 200 km, po czym pojawił się " check engine "

 i z  autem zaczęły dziać się  cyrki.

1/ Nie  zmieniono  elektrozawór kzfr!!!!

     - odepnij elektrozawór kzfr - powinien zniknąć błąd P0340 oraz P0010,

     - lub zmierz kąt wyprzedzenia zapłonu,

2/ Pomierz napięcia sond lambda ;

     - błąd P0135 - sonda przed katalizatorem,

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!