Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd p0170


coder

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś w trakcie jazdy przywitał mnie komunikat "Skontroluj układ wydechowy" + check engine i kluczyk, auto działa poprawnie nie zauważyłem żadnych zmian, nie szarpie, obroty ok nic się generalnie nie dzieje. Ktoś miał podobny przypadek?

Widziałem gdzieś na forum, że ktoś miał podobnie i okazało się że mało czynnika w klimie, a akurat jakieś 2 tyg temu miałem dobijany czynnik do klimy, co daje mi do myślenia czy to nie klima.

Dodam tylko że jakiś miesiąc temu założyłem LPG, ale jak do tej pory nie było problemu z nim, więc nie wiem czy to może powodować jakiś problem i generować błędy.

Wybieram się do mechanika bo pewnie bez CLIP'a się nie obejdzie z tego co czytałem, dam znać co powie ale chciałem znać waszą opinię i czy ktoś przechodził przez taki błąd.

Dzięki za wszelkie opinie i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, coder napisał:

Dodam tylko że jakiś miesiąc temu założyłem LPG, ale jak do tej pory nie było problemu z nim.

Właśnie się zaczął - konieczne strojenie sterownika LPG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Ten komunikat niestety nic nie mówi. Komunikaty wyświetlane przy zegarach niestety są bardzo ogólne i przeważnie w ogóle nie odzwierciedlają tego co można odczytać z ECU. Polecam wyposażyć się w interfejs OBDII na bluetooth i np. aplikację Torque na smartfon. Z takim zestawem będziesz przynajmniej mógł odczytać bardziej konkretny komunikat (u mnie "skontroluj układ wydechowy" pojawiało się kiedy faktyczny kod usterki dot. obwodu elektrycznego przy wtryskiwaczu. Aby jednak odnaleźć dokładną przyczynę raczej niezbędny jest CLIP. 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi.

 

Przed chwilą odpaliłem ponownie i błędu już nie ma, sam znikł albo i nie sam bo jak wracałem z błędem z pracy to jechałem na benzynie (30km) zgasiłem i po ponownym odpaleniu błędu już nie było.

 

@jabrze posiadam sterownik LPG Optima Alex Expert, który jest spięty przez OBD do komputera samochodu, więc teoretycznie chyba powinien się samoczynnie dostroić?

 

Oglądałem silnik i zauważyłem jeszcze wypiętą mała wtyczkę/czujnik koło przepustnicy, załączam zdjęcie, może ktoś się orientuje co to jest? Włożyłem to z powrotem, ale to tak dosyć luźno wisi, chociaż ciężko wysunąć bo ma plastikowe zatrzaski w przeciwną stronę.

czujnik.jpg

Edytowane przez coder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyk wygląda na złącze od przepustnicy. To niebezpieczne jeździć z nie zaklikniętą wtyczką bo auto może przestać reagować na pedał gazu. Kłopoty z silnikiem zgłosić gazownikowi. Spięcie z OBD tak nie do końca działa: często gazownicy nie włączają automatycznej korekty czasów wtrysków gdyż wystawiane korekty mogą rozjechać mapę PB.

Błąd Skontroluj układ wydechowy związany jest ze wszystkimi elementami odpowiedzialnymi za spalanie mieszanki i emisję spalin. Błąd może świadczyć o złym wpływie nowego paliwa na proces spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, rzeczywiście gazownik wprowadził ręczne korekty, mapa korekt po OBD była rozjechana (zbyt bogata mieszanka), więc zostało to wyłączone i ustawione ręcznie. Na razie błąd się nie pojawia i oby tak dalej :) dzięki za sugestie i temat wydaje się do zamknięcia.

 

PS. to co myślałem że jest jakimś czujnikiem to tylko uchwyt na przewody wkładany w dolot :D 

 

EDIT:

Kod błędu jaki miałem to P0170 jeżeli komuś może to pomóc z podobnym problemem.

Edytowane przez coder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, że szybko zadziałałeś i pojechałeś do gazownika. Świecenie checka nie jest naturalnym następstwem założenia gazu - błędów ma nie być.

Silnik bardzo dobrze współpracuje z gazem, dbać o wymiany oleju, odstęp elektrod świec (najlepiej założyć Denso IK20TT), jedną cewkę wozić na zapas, kupić Elma w razie problemów z wypadaniem zapłonów podmienić uszkodzoną cewkę na sprawną.

Źyczę bezawaryjnej eksploatacji. Wróżbici wieszczą, że benzyna zaraz będzie po 7 PLN to taki samochód to skarb.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Cześć, witam wszystkich. Podpinam się pod temat. Samochód Megane III 2015 1.6 16V, przebieg 172 tyś. km - od nowości z LPG Landi Renzo.

Zaczęło się od komunikatu "skontroluj układ wydechowy" i kontrolki check. Auto pojechało na serwis LPG i zostało oddane z info, że należało wymienić jeden wtrysk gazu i ogólnie jest ok. Po tym serwisie może dwa dni było ok po czym błąd zaczął się pojawiać coraz częściej, a w ciągu miesiąca zaczęły się pojawiać kolejne tj. skontroluj ESC, system ruszania pod górę i jak już dochodziły te nowe błędy, to faktycznie silnik słabł i momentami pracował na 3 cylindrach. W ASO wymienili świece i tyle, uznali, że mogą wymieniać dalej metodą prób i błędów za 320zł za godzinę, więc raczej podziękowałem... Do tego wróżyli mi remont silnika, wypalone zawory czy jakoś tak. 

Na co dzień autem jeździ kobieta, więc przejąłem go na jakiś czas. Okazało się, że jeżdżąc na benzynie problem znika. Kontrolki gasną po jakimś czasie a auto jeździ ok. Wróciłem więc do serwisu LPG, tam stwierdzono, że to nie ich przeoczenie, tylko padły pozostałe wtryski, bo były już słabe. Kazałem wymienić, auto naprawdę odżyło i jeździ bez różnicy czy benzyna czy LPG, ale po paru dniach szczęścia ponownie pojawił się check i komunikat "skontroluj układ wydechowy". Dodam, że tym razem samochód jeździ niezmiennie dobrze, nic się nie dzieje jeżeli chodzi o pracę silnika. 

Mam interfejs OBD ELM327, podłączyłem i za pomocą Car Scanner odczytałem kody błędów zanim auto trafiło pojechało na wymianę pozostałych wtrysków gazu i odczytałem ponownie kody błędów dzisiaj. Czy ktoś mógłby rzucić okiem i podpowiedzieć, w jakim kierunku iść i co spróbować zrobić? Chciałbym koleżance oszczędzić kosztów, jest sama i niezbyt majętna, do tego wszędzie ją straszą remontem silnika. Ja wymienić cewki, sondę i tego typu rzeczy dam radę. Z góry dziękuję, jak ktoś naprowadzi na jakiś trop. 

Odczytane błędy sprzed wymiany pozostałych wtryskiwaczy gazu (poniżej błędy odczytane dzisiaj).

Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.105.1/401051/GP
DTC report
Connection profile: Renault Megane-III 1.6 H4MDate: 28.03.2024 17:10:50
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 7
----------------------------
P0304 [0x0304]
Cylinder 4 - misfire detected
Status: Potwierdzona
----------------------------
P0313 [0x0313]
Misfire detected - low fuel level
Status: Potwierdzona
----------------------------
P0170 [0x0170]
Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction
Status: Oczekująca
----------------------------
P0170(09) [0x017009]
Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction
Status: Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0304(F8) [0x0304F8] Archiwum (nieaktywne)
Cylinder 4 - misfire detected
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0304(66) [0x030466] Archiwum (nieaktywne)
Cylinder 4 - misfire detected
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0313(F8) [0x0313F8] Archiwum (nieaktywne)
Misfire detected - low fuel level
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
============================
Jednostka sterująca silnika (11 bit)Jednostka sterująca silnika (11 bit)
DTCs: 4
----------------------------
P0170(09) [0x017009]
Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction
Odometer: 165479 km
Status: Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0304(F8) [0x0304F8] Archiwum (nieaktywne)
Cylinder 4 - misfire detected
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0304(66) [0x030466] Archiwum (nieaktywne)
Cylinder 4 - misfire detected
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0313(F8) [0x0313F8] Archiwum (nieaktywne)
Misfire detected - low fuel level
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
============================
Jednostka sterująca ABS (11 bit)Jednostka sterująca ABS (11 bit)
DTCs: 3
----------------------------
C0051(96) [0x405196]
Steering Wheel Position Sensor
Odometer: 157637 km
Aging counter: 0
Occurrence counter: 1
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
----------------------------
C0074(81) [0x407481]
Requested Driving Torque
Odometer: 165414 km
Aging counter: 255
Occurrence counter: 50
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
----------------------------
U0422(00) [0xC42200] Archiwum (nieaktywne)
Invalid data received - body control module
Odometer: 165430 km
Aging counter: 255
Occurrence counter: 30
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
============================
Dashboard/Instrument cluster (11 bit)Dashboard/Instrument cluster (11 bit)
DTCs: 1
----------------------------
B1402(13) [0x940213] Archiwum (nieaktywne)
Odometer: 164658 km
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
============================
Heater & air conditioning (11 bit)
Nie znaleziono DTC.
============================
BCM (11 bit)BCM (11 bit)
DTCs: 3
----------------------------
B1570(15) [0x957015]
Odometer: 165081 km
Odometer: 165081 km
Odometer: 165081 km
Status: Test się nie powiódł, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
----------------------------
C1A60(7B) [0x5A607B]
Odometer: 165098 km
Odometer: 165098 km
Odometer: 165098 km
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
----------------------------
C1A72(7A) [0x5A727A]
Odometer: 131358 km
Odometer: 131358 km
Odometer: 131358 km
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
============================
EMM (11 bit)EMM (11 bit)
DTCs: 2
----------------------------
B1212(15) [0x921215] Archiwum (nieaktywne)
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
----------------------------
B1213(15) [0x921315] Archiwum (nieaktywne)
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
============================
Hill start assist (11 bit)
Nie znaleziono DTC.

 

Błędy odczytane dzisiaj.

Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.108.0/401080/GP
DTC report
Connection profile: Renault Megane-III 1.6 H4MDate: 17.06.2024 11:21:23
VIN: VF1KZM40252443088
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 4
----------------------------
P0170 [0x0170]
Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction
Status: Potwierdzona
----------------------------
P0133 [0x0133]
Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - slow response
Status: Potwierdzona
----------------------------
P0170(09) [0x017009]
Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
----------------------------
P0130(09) [0x013009]
Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
============================
Jednostka sterująca silnika (11 bit)Jednostka sterująca silnika (11 bit)
DTCs: 2
----------------------------
P0170(09) [0x017009]
Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction
Odometer: 170293 km
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
----------------------------
P0130(09) [0x013009]
Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction
Odometer: 170319 km
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
============================
Jednostka sterująca ABS (11 bit)
Nie znaleziono DTC.
============================
SRS/Airbags (11 bit)
Nie znaleziono DTC.
============================
Power steering (11 bit)
Nie znaleziono DTC.
============================
Dashboard/Instrument cluster (11 bit)
Nie znaleziono DTC.
============================
BCM (11 bit)BCM (11 bit)
DTCs: 2
----------------------------
B1570(15) [0x957015]
Odometer: 170299 km
Odometer: 170299 km
Odometer: 170299 km
Status: Test się nie powiódł, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
----------------------------
C1A60(7B) [0x5A607B]
Odometer: 170376 km
Odometer: 170376 km
Odometer: 170376 km
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
============================
EMM (11 bit)
Nie znaleziono DTC.
============================
Sonar (11 bit)
Nie znaleziono DTC.
============================
Hill start assist (11 bit)
Nie znaleziono DTC.

Edytowane przez Ursus_81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ursus_81 napisał(a):

P0133 [0x0133]
Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - slow response
Status: Potwierdzona

Do kontroli ;

    -  stan łączeń elektrycznych sondy I,

    -  użycie Kontakt 60; przy łączach sterownika silnika,

     - pomiar napięcia sond ;

           - na biegu jałowym,

           - przy nagrzanym silniku ok;90 C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu car scanner🤮.

Powtarza się błąd 4 cylindra z uboga mieszanką.

Skoro wyzioneły ducha wtryski to i reduktor też może wymagać regeneracji.

Zmienić gazownika i jechać do innego który ma dostęp do LR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!