Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana końcówek drążków kierowniczych


Rekomendowane odpowiedzi

No wiesz, każda zbieżność kiedyś się zejdzie a rozbieżność rozjedzie w świat, ale nie mówimy o tym gdzie i jak, tylko jak drobny ruch drążkiem wpływa na zmianę położenia koła względem osi symetrii auta.

  • Zwycięzca 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz, o ile kolega nie jest płaskoziemcą :)

Obrót drążkiem o wartość X, spowoduje zmianę kąta koła o wartość Y Ten kąt będzie jaki będzie np. 10° ALE, jeżeli felga będzie większa (do felg ustawiamy kąty) to w mm będzie większa wartość zbieżności. Jak to się ma w praktyce? Ano tak, że jak mamy zbieżność +1mm dla felg 13" a założymy felgi 20" to będziemy mieli zbieżność (tu strzelam) 3mm Jak to policzyć dokładnie nie wiem, chcesz się dokształcić szukaj. To będzie na pewno sinus kąta i coś ze średnicą felgi.

 

Podsumowując: Ten sam obrót drążka o 90° przy mniejszej feldze da mniejszą wartość zbieżności w mm a przy większej feldze większą. Dlatego, na pewno maszyny do ustawiania geometrii zapytają o wielkość felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, omega napisał:

Dlatego, na pewno maszyny do ustawiania geometrii zapytają o wielkość felg.

no jednak nie pytają. Może z tym dokształcaniem zacznij jednak od siebie ponieważ jak widać nie masz pojęcia co to jest zbieżność. Wielkość felgi/koła kompletnie nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, że po gmeraniu przy zawieszeniu zwłaszcza przednim należy skontrolować a w zasadzie ustawić zbieżność. Rozchodzi się nam o to czy wydać 100 PLN na zbieżność czy 800 -1200 za zbyt szybko zużyte opony. Bezpieczeństwa się nie wycenia.

Podam prosty przykład: czasem latem zdarza się, że skręcając z całkiem nie dużą prędkością 20-30 km/h słyszymy pisk opon - nie którzy mówią, że to gorący asfalt i guma piszczy - nic bardziej mylnego - kontrola zbieżności wykaże nieprawidłowości.

Podam swój przykład: czy po zmianie przednich amortyzatorów trzeba ustawiać zbieżność w Megane? u mnie po wyminie kierownica już nie patrzyła na wprost.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność: jest to różnica odległości brzegu felgi kół samochodu, zmierzonych za i przed osią obrotu kół w ich płaszczyźnie, równolegle do podłoża.

Nie wiem czy się nie pomylę, z grubsza spróbujmy: U mnie z przednim napędem zbieżność wynosi powiedzmy +0°10'

sinus z tego wynosi 0,001 : 432 (fi 17" felgi w mm) = 2,3mm

Znalazłem taką tabelę: http://www.misiu.ugu.pl/pdf/tabela_zbieznosci.pdf i tu wychodzi 1,4mm i gdzieś robię błąd. Jak ktoś z kolegów na bieżąco z trygonometrią, proszę o korektę.

W każdym razie nie ma wątpliwości, że wartość w mm JEST zależna od wielkości. Wartość w stopniach jest oczywiście uniwersalna. I oczywiście wielkość felgi MA ZNACZENIE. Z tej tabeli widać, że te wartości może i są bez znaczenia (u mnie 0,1mm pomiędzy 15" a 17"), ale fakt jest faktem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, szwagier24a napisał:

Co nie zmienia faktu, że po gmeraniu przy zawieszeniu zwłaszcza przednim należy skontrolować a w zasadzie ustawić zbieżność.

pełna zgoda

 

12 minut temu, omega napisał:

I oczywiście wielkość felgi MA ZNACZENIE. Z tej tabeli widać, że te wartości może i są bez znaczenia (u mnie 0,1mm pomiędzy 15" a 17"), ale fakt jest faktem.

dobra to inaczej bo widać nie rozumiesz tej różnicy. Jak wielu klientów robi praktycznie. Powiedzmy, że masz felgi z oponami zimowymi 195/65/15 i zmieniasz na lato 205/50/17, robisz geometrię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Ustawiamy do felgi. Aleś mi dał zadanie, nie mogę się doliczyć wartości z tej tabeli hehe, ale posiedzę

19 minut temu, omega napisał:

Zbieżność: jest to różnica odległości brzegu felgi kół samochodu

 

Chyba, ze felgi są innej średnicy, ale jak widzisz wartości w tabeli, jest to bez znaczenia.

Między 15 a 17 masz 0,1mm różnicy. To pewnie nawet mniej niż tolerancja dla danej wartości, bo przecież masz podany zakres, albo +/- coś tam

Co jeszcze raz podkreślę, że mieści się w tolerancji nie oznacza, że wielkość felgi nie ma wpływu na zbieżność. Bo ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi zaczyna wychodzić hehe

1' = 0.016° z tego sinus, bo to może być tylko przyprostokątna do przeciw = 2,8 i zdaje się, trzeba to przez 2 bo... dwa kola?? :) ale to by dało to magiczne 1,4mm

Szerokość felgi nie ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie męcz się. Nie zmienisz zbieżności jakimiś dziwnymi ruchami. Przeczytaj dokładnie co to jest zbieżność takie tam dyrdymały o osiach symetrii pojazdu toczeniu koła i co tam jeszcze. Wujek google też ma sporo materiałów a mi się nie chce szukać czegoś przystępnego. Aby można było coś zmierzyć w mm trzeba posiadać dokładne dane wg których producent określa punkty pomiaru w mm i wszelkie pozostałe warunki. Dlatego też każda maszyna do geometrii robi to w minutach i stopniach. I nie ma znaczenia jakie założysz koło, wartości się nie zmienią co oznacza że zbieżność się nie zmienia, To, że jest jakaś tabela z dziwnymi wartościami nic nie oznacza, zadałem Ci dodatkowe pytania aby Ci to uzmysłowić. Nie chce mi się dochodzić co ktoś sobie wymyślił ale w ustawianiu geometrii ta tabelka nie ma racji bytu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopnie nie zmieniają tu logiki, dokładnie tak samo ma znaczenie wielkość felgi. Ona ginie w tolerancji. Podejrzewam, że ta tabelka ma taki sens, że jak ktoś ma podaną wartość zbieżności +0°10' i chce sam z pomocą metrówki ustawić zbieżność, to musi ją przeliczyć na mm i tyle.

Może rano mnie olśni, to coś dopiszę :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że kolega @szympop otrzymał już satysfakcjonującą odpowiedź a dalsza dyskusja o szczegółach ustawiania zbieżności niewiele już do założonego tematu wnosi. Temat do zamknięcia.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!