Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana końcówek drążków kierowniczych


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

Chce zabrać się za wymianę końcówek samemu drążków kierowniczych w Megane 3 Grandtour FL 2015, 1.5dci 110km 81kw i mam kilka pytań, ponieważ będę to robił pierwszy raz.

 

1. Jakiej firmy polecacie końcówki?

2. Jak zadabac o zbieżność po wymianie bez specjalistycznego sprzętu?

3. Czy da się wymienić końcówki bez klucza dynamometrycznego?

 

Będę wdzięczny za pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 2 . normalnie nie da się ale przy odrobinie wyobraźni można wymienić końcówkę i nie ustawiać zbieżności. Przed wymianą i po wymianie końcówka ma tyle samo wystawać z  drążka z dokładnością do 0,5 mm. Sprawdzone i naprawdę działa. Jeżeli po wymianie końcówki kierownica będzie delikatnie skręcona przy jeździe na wprost to należy pojechać na ustawienie zbieżności.

AD 3. klucz dynamometryczny przy wymianie końcówki nie jest potrzebny, wystarczy dokręcić mocno nakrętkę samohamującą. 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Moog

Ad 2. nie dziaduj tylko jedź na ustawienie zbieżności  - zalecam sprawdzenie drążków oraz sworzni wahaczy. Tu ćwierć obrotu drążka robi różnicę, później będzie ścinać opony a na oblodzonej drodze łatwo będzie wpadać w poślizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czwierć obrotu jest widoczne na oko jak ktoś umie prawidłowo spojrzeć. To jest w przybliżeniu 15* ( czyli bardzo dużo ) Tak na szybko żeby bezpiecznie dojechać na zbieżność używam wskaźnika laserowego na statywie. Druga dobra końcówka to TRW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szympop napisał:

 

2. Jak zadabac o zbieżność po wymianie bez specjalistycznego sprzętu?

Zrób sobie kropki na drążku żebyś wiedział w jakiej sa pozycji. Przy odkręcaniu licz ile razy obróciłeś końcówkę. Końcówkę dokręcasz o liczbę obrotów którą policzyłeś i kontrujesz. Z grubsza będzie dobrze, ale geometrię warto zrobić co jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, ja już końcówki wymieniłem, ale na pewno nie dlatego, że były roztelepane, raczej dla zasady, chyba jak amortyzatory wymieniałem. Już dokładnie nie pamiętam. Z taśmy zjechał na TRW Natomiast do dziś nie wymieniłem drążków osiowych (tych wewnętrznych) a dobiegam 0,5mln i prawie 12 lat

Swoją drogą, to chyba dość często polecasz tego MOOGa, partnerujesz? Jak przypadek, albo mi się coś pomieszało to przepraszam. Zresztą, każdy kto pyta ma swój rozum i sam podejmie ostateczną decyzję po przeczytaniu, albo przynajmniej sobie doczyta.

3 godziny temu, jabrze napisał:

To jest w przybliżeniu 15* ( czyli bardzo dużo )

Przepraszam, głupotę napisałem z tymi 90 stopniami. Nie zauważyłem, ze przeliczyłeś to na stopnie na kołach. Na pewno się da, ale nie będę wnikał i szukał jak. Pewnie też zależy od wielkości koła, bo w maluchu 15° to ledwie drgnie milimetr ale w traktorze z tyłu 15° to będzie 10cm

A nie prościej dla przejrzystości podawać przy zbieżności wartość w mm?? 1,2, czy 3mm zrozumie i inżynier i ksiądz i robotnik i nawet ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, omega napisał:

 

A nie prościej dla przejrzystości podawać przy zbieżności wartość w mm?? 1,2, czy 3mm zrozumie i inżynier i ksiądz i robotnik i nawet ja :)

No to dla zobrazowania, przekręcenie drążka o 90 stopni powoduje zmianę mniej więcej o 0,4mm na ustawieniu koła w zbieżności. Ta wartość nie zależy od wielkości koła tylko skoku gwintu na drążku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zaopatrzeniowcem w firmie przetwarzajacej stal. Obecnie nie mam nic wspólnego z branżą automotive. Kiedyś pracowałem w TRW. Obecnie nie nie kupię więcej produktów tej marki bo do Renault nie są one trwałe a są przede wszystkim drogie.

Żywotność przedniego zawieszenia zależy od kondycji amortyzatorów. Wystarczy wymienić cały komplet aby się o tym przekonać.  Później to tylko łatanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carsik, Tak? a weź wyjmij z pudełka dwie zapałki. Połóż je równolegle obok siebie. Następnie "ustaw zbieżność" na +1mm

Dołóż do nich po linii kolejne dwie zapałki i kolejne dwie i jeszcze dwie, jak nie widzisz różnicy. W końcu wyjdzie Ci stożek, gdzie ostatnie zapałki zetkną się ze sobą. I wtedy jeszcze raz się zastanów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!