Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana końcówek drążków kierowniczych


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

Chce zabrać się za wymianę końcówek samemu drążków kierowniczych w Megane 3 Grandtour FL 2015, 1.5dci 110km 81kw i mam kilka pytań, ponieważ będę to robił pierwszy raz.

 

1. Jakiej firmy polecacie końcówki?

2. Jak zadabac o zbieżność po wymianie bez specjalistycznego sprzętu?

3. Czy da się wymienić końcówki bez klucza dynamometrycznego?

 

Będę wdzięczny za pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 2 . normalnie nie da się ale przy odrobinie wyobraźni można wymienić końcówkę i nie ustawiać zbieżności. Przed wymianą i po wymianie końcówka ma tyle samo wystawać z  drążka z dokładnością do 0,5 mm. Sprawdzone i naprawdę działa. Jeżeli po wymianie końcówki kierownica będzie delikatnie skręcona przy jeździe na wprost to należy pojechać na ustawienie zbieżności.

AD 3. klucz dynamometryczny przy wymianie końcówki nie jest potrzebny, wystarczy dokręcić mocno nakrętkę samohamującą. 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Moog

Ad 2. nie dziaduj tylko jedź na ustawienie zbieżności  - zalecam sprawdzenie drążków oraz sworzni wahaczy. Tu ćwierć obrotu drążka robi różnicę, później będzie ścinać opony a na oblodzonej drodze łatwo będzie wpadać w poślizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czwierć obrotu jest widoczne na oko jak ktoś umie prawidłowo spojrzeć. To jest w przybliżeniu 15* ( czyli bardzo dużo ) Tak na szybko żeby bezpiecznie dojechać na zbieżność używam wskaźnika laserowego na statywie. Druga dobra końcówka to TRW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szympop napisał:

 

2. Jak zadabac o zbieżność po wymianie bez specjalistycznego sprzętu?

Zrób sobie kropki na drążku żebyś wiedział w jakiej sa pozycji. Przy odkręcaniu licz ile razy obróciłeś końcówkę. Końcówkę dokręcasz o liczbę obrotów którą policzyłeś i kontrujesz. Z grubsza będzie dobrze, ale geometrię warto zrobić co jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, ja już końcówki wymieniłem, ale na pewno nie dlatego, że były roztelepane, raczej dla zasady, chyba jak amortyzatory wymieniałem. Już dokładnie nie pamiętam. Z taśmy zjechał na TRW Natomiast do dziś nie wymieniłem drążków osiowych (tych wewnętrznych) a dobiegam 0,5mln i prawie 12 lat

Swoją drogą, to chyba dość często polecasz tego MOOGa, partnerujesz? Jak przypadek, albo mi się coś pomieszało to przepraszam. Zresztą, każdy kto pyta ma swój rozum i sam podejmie ostateczną decyzję po przeczytaniu, albo przynajmniej sobie doczyta.

3 godziny temu, jabrze napisał:

To jest w przybliżeniu 15* ( czyli bardzo dużo )

Przepraszam, głupotę napisałem z tymi 90 stopniami. Nie zauważyłem, ze przeliczyłeś to na stopnie na kołach. Na pewno się da, ale nie będę wnikał i szukał jak. Pewnie też zależy od wielkości koła, bo w maluchu 15° to ledwie drgnie milimetr ale w traktorze z tyłu 15° to będzie 10cm

A nie prościej dla przejrzystości podawać przy zbieżności wartość w mm?? 1,2, czy 3mm zrozumie i inżynier i ksiądz i robotnik i nawet ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, omega napisał:

 

A nie prościej dla przejrzystości podawać przy zbieżności wartość w mm?? 1,2, czy 3mm zrozumie i inżynier i ksiądz i robotnik i nawet ja :)

No to dla zobrazowania, przekręcenie drążka o 90 stopni powoduje zmianę mniej więcej o 0,4mm na ustawieniu koła w zbieżności. Ta wartość nie zależy od wielkości koła tylko skoku gwintu na drążku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zaopatrzeniowcem w firmie przetwarzajacej stal. Obecnie nie mam nic wspólnego z branżą automotive. Kiedyś pracowałem w TRW. Obecnie nie nie kupię więcej produktów tej marki bo do Renault nie są one trwałe a są przede wszystkim drogie.

Żywotność przedniego zawieszenia zależy od kondycji amortyzatorów. Wystarczy wymienić cały komplet aby się o tym przekonać.  Później to tylko łatanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carsik, Tak? a weź wyjmij z pudełka dwie zapałki. Połóż je równolegle obok siebie. Następnie "ustaw zbieżność" na +1mm

Dołóż do nich po linii kolejne dwie zapałki i kolejne dwie i jeszcze dwie, jak nie widzisz różnicy. W końcu wyjdzie Ci stożek, gdzie ostatnie zapałki zetkną się ze sobą. I wtedy jeszcze raz się zastanów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!