Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Akumulator rozładowuje się na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem zielony jeśli chodzi o auta. Ostatnio walczę z siadającym akumulatorem na postoju, czytałem różne wątki i oglądałem filmiki na youtube. Sprawdzałem miernikiem przepływ prądu podczas wyjmowania bezpieczników. Zauważyłem, że faktycznie przy wyjęciu 3A bezpiecznika od radia, prąd spadał z 0.08A na 0.02A. Bezpiecznik był lekko przepalony, więc wymieniłem go na nowy - bez skutku. Wyjąłem radio i po odłączeniu go, prąd spadł. Pomyślałem sobie "ok, znalazłem winowajcę - radio lub wtyk od radia".

 

Jednak zaintrygowały mnie dwa fakty:

- przy samym wyjmowaniu i ruszaniu/obracaniu radia, czy też kabla zasilającego radio, prąd na mierniku "szalał" i pokazywał wartości między 0.02A - 0.50A. Czy to normalne? Może kabelek od radia jakieś spięcie robi? Albo coś z radiem?

 

- oglądałem filmik, na którym pewien pan przedstawiał jak sprawdzać przepływ prądu, lecz u niego miernik pokazywał cały czas stałą wartość 0.35A, a po wyjęciu określonego bezpiecznika prąd spadał do 0.00A. U mnie jednak wygląda to inaczej. Kiedy chcę sprawdzić przepływ prądu, po styknięciu przewodów od miernika najpierw pokazuje mi wartość 0,50A na 10 sekund, potem coś koło 0.23A na 1 minutę, a następnie dopiero spada do tej znikomej wartości 0.02A i taka wartość zostaje. Gdy tylko podniosę na chwilę przewód od miernika i zetknę znowu, dzieje się to samo. I teraz zastanawiam się czemu tak jest? Czy w aucie jest jakiś system albo urządzenie, które przy otrzymaniu prądu jakby załącza się i po 10 sekundach się wyłącza? I kolejne po 1 minucie? Czy coś tu jest nie tak?