Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Akumulator rozładowuje się na postoju


Recommended Posts

Cześć, jestem zielony jeśli chodzi o auta. Ostatnio walczę z siadającym akumulatorem na postoju, czytałem różne wątki i oglądałem filmiki na youtube. Sprawdzałem miernikiem przepływ prądu podczas wyjmowania bezpieczników. Zauważyłem, że faktycznie przy wyjęciu 3A bezpiecznika od radia, prąd spadał z 0.08A na 0.02A. Bezpiecznik był lekko przepalony, więc wymieniłem go na nowy - bez skutku. Wyjąłem radio i po odłączeniu go, prąd spadł. Pomyślałem sobie "ok, znalazłem winowajcę - radio lub wtyk od radia".

 

Jednak zaintrygowały mnie dwa fakty:

- przy samym wyjmowaniu i ruszaniu/obracaniu radia, czy też kabla zasilającego radio, prąd na mierniku "szalał" i pokazywał wartości między 0.02A - 0.50A. Czy to normalne? Może kabelek od radia jakieś spięcie robi? Albo coś z radiem?

 

- oglądałem filmik, na którym pewien pan przedstawiał jak sprawdzać przepływ prądu, lecz u niego miernik pokazywał cały czas stałą wartość 0.35A, a po wyjęciu określonego bezpiecznika prąd spadał do 0.00A. U mnie jednak wygląda to inaczej. Kiedy chcę sprawdzić przepływ prądu, po styknięciu przewodów od miernika najpierw pokazuje mi wartość 0,50A na 10 sekund, potem coś koło 0.23A na 1 minutę, a następnie dopiero spada do tej znikomej wartości 0.02A i taka wartość zostaje. Gdy tylko podniosę na chwilę przewód od miernika i zetknę znowu, dzieje się to samo. I teraz zastanawiam się czemu tak jest? Czy w aucie jest jakiś system albo urządzenie, które przy otrzymaniu prądu jakby załącza się i po 10 sekundach się wyłącza? I kolejne po 1 minucie? Czy coś tu jest nie tak?

 

I tak przykładowo tydzień temu w weekend jeździłem autem i zostawiłem je w garażu do dnia dzisiejszego. Akumulator tydzień temu pokazywał napięcie 12.71V, dziś przed odpaleniem sprawdziłem - 12.40V. Bezpiecznik od radia był przez cały tydzień wyjęty. Czy to możliwe, że przez tydzień przy zużyciu 0.02A by tak spadło? W ogóle przy odpalaniu miałem podłączony miernik i napięcie spadło do niedopuszczalnej wartości 9.90V. Akumulator chcę kupić nowy, jakiś porządny, bo ten na pewno jest uszkodzony. Obawiam się jednak, że przy takim problemie, nowy też będzie się niszczył i chciałbym przed zakupem ogarnąć najpierw ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, daniel92 napisał:

U mnie jednak wygląda to inaczej. Kiedy chcę sprawdzić przepływ prądu, po styknięciu przewodów od miernika najpierw pokazuje mi wartość 0,50A na 10 sekund, potem coś koło 0.23A na 1 minutę, a następnie dopiero spada do tej znikomej wartości 0.02A i taka wartość zostaje. Gdy tylko podniosę na chwilę przewód od miernika i zetknę znowu, dzieje się to samo. I teraz zastanawiam się czemu tak jest? Czy w aucie jest jakiś system albo urządzenie, które przy otrzymaniu prądu jakby załącza się i po 10 sekundach się wyłącza? I kolejne po 1 minucie? Czy coś tu jest nie tak?

Wszystko jest prawidłowo. Podnosząc i ponownie łącząc przewód od miernika powodujesz ponowne "uzbrajanie" samochodu i znów należy czekać tę minutę aż prąd spadnie do wartości stanu spoczynkowego samochodu.

Należy zwrócić uwagę, że chwilę po zgaszeniu samochodu napięcie akumulatora będzie zawsze o te 0,2 -0,4 V wyższe niż po dłuższym postoju.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś nic o samym akumulatorze i napięciu ładowania podczas pracy. Ile lat ma, jakie parametry. Od kiedy to się dzieje, jak często jeździsz ? Tydzień czasu auto stało, to przypuszczam, że używasz sporadycznie. Napięcie przy rozruchu za niskie, ładowałeś go ostatnio lub kiedykolwiek ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem nic o aku, bo wiem, że jest do wymiany i chcę kupić nowy. Zastanawia mnie po prostu czemu radio zżera mi 0,06A na postoju, co powoduje całkowite zużycie 0,08A na postoju, co wydaje mi się nieco zbyt wysokie. Chcę kupić nowy akumulator, ale chciałbym dojść o co chodzi z tym radiem i rozwiązać problem, żeby nie niszczyć nowego akumulatora. Tak, autem jeżdżę sporadycznie, dlatego doładowuję akumulator prostownikiem co jakiś czas.

 

Akumulator podczas pracy ma napięcie 14,7V, ma ponad 2 lata, wrzucam zdjęcia

316954701_676469984067747_178969184412320702_n.jpg

317143635_1496425757498090_4470361510242756603_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, daniel92 napisał:

Zastanawia mnie po prostu czemu radio zżera mi 0,06A

Zżera aż 0,06 A :D bo każde radio ma podtrzymanie pamięci. Gdyby nie pobierało tego prądu to musiałbyś po każdym odpaleniu samochodu wprowadzać swoje ustawienia. 0,06 A to praktycznie nic, normalny sprawny akumulator tego nie zauważa. Powiedzmy, że ze swoich 60 Ah straci niewiele trochę ponad 1,Ah po całej dobie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo radio 0,06A? W internecie piszą

Cytat

Wynik końcowy powinien być od 0.00A do 0.04A ale to jest również uzależnione od tego jaki mamy samochód. Przyjmuje się w średniej klasy pojazdach wynik 0.04A za normę, natomiast w samochodach z bardzo dużą ilością elektroniki pobór prądu może sięgać od 0.06 do 0.08A.

 

Moja meganka zżera razem 0,08A, to co ona jest [cenzura] robocop?

 

Na tym forum, wysławiamy się cenzuralnie :!: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio masz oryginalne?

Cała instalacja włącznie z uch po uśpieniu pobiera poniżej 30 mA bez alarmu i bez sterownika LPG.

U mnie jest 21 mA przy błysku diody led- bez błysku 16 mA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, jabrze napisał:

Radio masz oryginalne?

Cała instalacja włącznie z uch po uśpieniu pobiera poniżej 30 mA bez alarmu i bez sterownika LPG.

U mnie jest 21 mA przy błysku diody led- bez błysku 16 mA.

Oryginalne. Dioda miga. Alarmu i lpg nie mam. Czyli to jest ok, bo bez radia pobiera mi 20mA

 

33 minuty temu, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Masz rację. Aczkolwiek wynika to z tego, że się nie znam i po prostu sugeruje się tym, co wyczytałem w internecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz zwykłego wyświetlacza, nie mam żadnego innego zewnętrznego. Wcześniejszy właściciel miał CB radio, które zabrał ze sobą, ale zostawił uchwyt (wieszak mikrofonowy). Może to ma jakiś związek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetlacz radia jest na środku kokpitu. Wyświetla również temperaturę zewnętrzną i nie zapięte pasy. CB radio było włączane do zasilania wtyczką w gniazdo zapalniczki. 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!