Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd czujnika temperatury spalin


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim, prośba o pomoc.

Pacjent Megane III Grandtour 2016r. 1.5dci, 110KM.

Komputer pokazał błąd w obwodzie czujnika temperatury spalin (P0545), rząd 1, czujnik 1.

Po wymianie czujnika, jego odczyty pokazują temperaturę -40 stopni. Czujnik podmieniany na jeszcze inny - to samo. Połączenia elektryczne sprawdzone.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. A może jest ktoś w Warszawie kto podjął by się naprawy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś temperaturę na uruchomionym silniku? Są dwa typy rezystorów tych czujnikach, jeden typ pokazuje temperaturę od -40 do 900 stopni i drugi typ od 100 do 900 stopni. Z tego co piszą inni to w 1,5 dci czujnik powinien pokazywać od 100 stopni wzwyż.

Doraźnie w miejsce czujnika bezpośrednio do wtyczki załóż rezystor (opornik) 100 Ω. Jeżeli błąd zniknie to wykluczysz instalację do czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Tak sprawdzałem, temperatura wyświetlana to -40 cały czas. Sugerujesz, że może być założony nieodpowiedniego typu czujnik?

Auto jest w warsztacie i widzę, że powoli zaczynają rozkładać ręcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj wskazywana temperatura -40 stopni oznacza przerwany obwód. Piszesz, że przewody były sprawdzane więc najprostszym sposobem jest wpięcie do wtyczki rezystora np. 100 -300 omów (pokaże temperaturę od 600 do 400 stopni) by potwierdzić sprawność obwodu między sterownikiem silnika a wtyczką wpinaną do sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujników były 2 rodzaje. Z zielonym przewodem i brązowym. A dokładniej to kolor koszulki osłaniającej przewody od temperatury. Jak byl już kiedyś wymieniony na zamiennik to będzie w innych. No ntk sprzedają czarne:) zamiast zielone. 

 

Co do wskazywanej temperatury silniki 836 z zielonym czujnikiem pokazują 100 stopni minimum nawet jak odepnie się czujnik. Komputer raportuje błąd dopiero gdy temperatura spalin nie rośnie przy przyspieszaniu. Ale wystarczy wskazanie 102 stopnie aby błędu nie było. Pomimo że temperatura powinna być no 450. Jak jest w silniku 636 nie wiem bo nie miałem w rękach.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w warsztacie w którym znajduje się auto. 

Po odpięciu czujnika i wpięciu w kostkę rezystora nic się nie zmienia, po wpięciu rezystora w jeden pin od kostki czujnika, a drugą stroną do masy pojawiają się odczyty. 

Rozumiem, że to wskazuje na przerwę w obwodzie jednego z kabli od kostki czujnika do sterownika? Czy może i w samym sterowniku coś się mogło stać?

Zasugerowałem mechanikowi zrobienie bypassa - 2 kabelki bezpośrednio od czujnika do pinów sterownika, aby ominąć oryginalną wiązkę. Co o tym sądzicie? Może macie jakieś inne pomysły? Napięcie na jednym z przewodów kostki ze zwarciem do masy 5V, ze zwarciem do drugiego pinu w kostce 0V.

Druga sprawa, mam ze sobą stary czujnik, rzekomo niesprawny. Chciałem to zweryfikować - jaką powinien mieć rezystancję? Jak najlepiej go sprawdzić?

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, b_chm napisał:

Napięcie na jednym z przewodów kostki ze zwarciem do masy 5V

5 V jest to znaczy, że zasilanie czujnika jest prawidłowe. Szukałbym przerwy na szarym sygnałowym przewodzie. Wchodzi ona do złącza A2 w szarej wtyczce sterownika silnika. Bypass może rozwiązać sprawę.

Stary możesz sprawdzić tylko podgrzewając go na ogniu. Rezystancja powinna maleć. Zimny ma pewnie ponad 2 kiloomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starym czujniku multimetr pokazuje przerwany obwód, po pogrzaniu czujnika nic się nie zmienia, czyli raczej uszkodzony. Nowy czujnik podłączony „bypassem” do sterownika pokazuje nadal -40. Czy to możliwe aby nowo wkręcony czujnik miał na tyle inne parametry aby generować przerwany obwód? Nie znam numeru czujnika który mi założono, wtyczka taka sama, numer odczytany ze starego czujnika to 226408209R NTK

Po wpisaniu powyższego numeru na znanym wszystkim portalu aukcyjnym wyskakuje o dziwo tylko 1 szt. Czy to nie oby jakiś dziwny wynalazek?

Edytowane przez b_chm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VF1KZxxx

Dodam, że to ostatni wypust Megane III i po VIN-ie często wychodzą głupoty typu, że ten model był produkowany do 2015 roku, a mój jest z 2016. 

Edytowane przez b_chm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie da się poprawnie dobierać po VIN, to temat rzeka, jak chcesz się dokształcić, to czytaj hasła typu "wojna części OE vs aftermarket" "Dyrektywa GVO" W sumie rzecz jest prosta, to producenci dysponują dokładnymi informacjami, bo to oni tworzą produkt. Chcą na nim zarobić, jak również zarobić później, na sprzedaży części. Jak nie wiadomo o co chodzi, to zawsze chodzi o pieniądze. Wg mnie, to powinien być to ten czujnik firmy NGK: TSA95738 (dostępny w Inter Cars) Tyle, że on w detalu 411zł kosztuje... Może szrot? Mechanikom także trzeba trochę pomóc, bo to nie są jacyś wybitni intelektualiści, tylko normalni fizyczni pracownicy, a nie biernie się przyglądać. No, ale Ty akurat pomagasz.

i chyba kolega @halas2 ma rację, że te kolory (kabla) rozróżniają te dwa typy czujników. Twój moim zdaniem, powinien być brązowy.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!