Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd czujnika temperatury spalin


Rekomendowane odpowiedzi

omega, bardzo dziękuję za porcję wiedzy. Jeszcze zapytam, dlaczego sugerujesz zakup czujnika o innym numerze niż ten który był fabrycznie założony?

Co do kolorów wtyczek: był brązowy, jest założony brązowy. 

Edytowane przez b_chm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wybór z katalogu Inter Cars, ale w tym przypadku, wydaje mi się trafnym wyborem. Nie wiem, coś mi to lekko zalatuje smrodkiem... Jakieś NTK (tańszy produkt NGK) fabrycznie założone przez RENO??? Coś jakby już przy tym było grzebane...

No, ale w obu te wtyczki są brązowe, tiaaa, ale wiesz co, one maja znacząco różne długości tych przewodów. Wg mnie właściwy dla Ciebie ma ok 600mm a ten drugi 300mm

Jak to się ma do Twojego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, omega napisał:

Nie wiem, coś mi to lekko zalatuje smrodkiem... Jakieś NTK (tańszy produkt NGK) fabrycznie założone przez RENO??? Coś jakby już przy tym było grzebane...

Auto od nowości, salon Polska…

18 minut temu, omega napisał:

Wg mnie właściwy dla Ciebie ma ok 600mm a ten drugi 300mm

Jak to się ma do Twojego?

Zdecydowanie 600mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, szczerze Ci powiem, że nie mam 100% pewności... A nie kosztuje on 100zł. Poplątane jest tu dość mocno. Na pewno warto, żebyś podszedł do ASO udając (a nawet nie) że chcesz taki czujnik kupić. Czasem może się okazać, że cena będzie lepsza niż na aftermarkecie, ale może uda Ci się od sprzedawcy uzyskać aktualny nr. OE? Na pewno w takiej sytuacji ja do ASO bym podszedł, może mam łatwiej, bo znajomy sprzedaje, ale spróbuj.

Tylko tak jak wcześniej napisałem, to "moje" po VIN nie musi się = wyszukiwarce po VIN w ASO RENO  A jednak warto byłoby mieć ten czujnik nowy i poprawnie dobrany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK, rozumiem. Ale może głupio zapytam, po co iść do ASO skoro mam numer czujnika który od nowości siedział w tym samochodzie i można go gdzieś tam kupić? Pomijam tutaj potencjalne 100 czy 200 zł możliwe do zaoszczędzenia, jestem zmęczony całą sytuacją, warsztat również;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat jest proste. Ten numer mógł się zmienić. Tak się dzieje, szczególnie, że są to elementy związane z normami ekologii itp.

Możesz sprzedawcy zasugerować ten numer, że taki masz spisany i czy się nie zmienił, bla bla bla bo nie możesz dobrać.

Wziąłem ten "Twój" numer i wbiłem w google. Zwraca np. ALLEGRO: https://allegro.pl/oferta/ntk-czujnik-temperatury-a6079050000-226408209r-9280618532?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax_sc&ev_campaign_id=18003445430&gclid=Cj0KCQiA4aacBhCUARIsAI55maGcjKVg3po-ZAcsS8KAFxHGWnChHB48fYk2TRT-HQ3w1yFmopvNw1EaAlPREALw_wcB

Może kup, jak już mamy pewność, że to ten, bo samochód masz salonowy? Zawsze pierwszy krok będzie tym właściwym :) a czy pomoże, to już życie zweryfikuje...

Dodatkowo to Warszawa, możliwy odbiór osobisty, jak sprzeda shit to wiadomo kogo dusić. Bierz.

i daj znać czy pomogło.

Taniej. Też Warszawa: https://auto724.pl/czujnik-temperatury-spalin-ntk-226408209r  no, ale za Ciebie to ja szukać nie będę. Na pewno jest w kraju więcej, niż jedna sztuka.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chciałem sprawdzić po numerach ale na catcar nie ma tak nowego vinu:) moim zdaniem też powinien być brązowy tylko chciałem numery porównać. A ASO renault polecam nieraz jeżdżę po części do ASO i już nie raz się zdziwiłem że coś co jest niedostępne na necie i w sklepie leżało na półce i nie płaciłem jak za mokre zboże:)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysunek zamieszczony przez @omega nie odzwierciedla faktycznego rozmieszczenia elementów, dotyczy starszych wersji silnika k9k z lat 2009.  Numer 4 z tego schematu nie istnieje w silnikach wyprodukowanych po  2013 r, podobnie jak widoczny na schemacie filtr pod podłogą. Czujnik temperatury wkręcony jest do kolektora wydechowego pod turbosprężarką. 

Dla rozwiania wątpliwości na rysunku kółkiem oznaczony czujnik temperatury i jego wtyczka z numerem 1589.

image.thumb.png.c2d54869cda0383902033ebec57606dd.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt. mechanika: „czujnik jest wkręcony w turbinę” - więc pewnie o ten chodzi. Po niedzieli będę chciał go podmienić na ten o wyżej ustalonym numerze i dam znać jak sytuacja wygląda. 
 

Edit: błąd zniknął, pojawiły się odczyty z zamontowanego czujnika lecz niezbyt prawidłowe -20 stopni na biegu jałowym, +20 po dodaniu gazu. Coraz bardziej utwierdza mnie to w przekonaniu, że włożony jest czujnik o nieprawidłowych parametrach. Co o tym myślicie?

Edytowane przez b_chm
Aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!