Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie zaworów (ASO)/nagar - 1,2 TCE 130KM


tswirek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zgodzę się z przedmówcami co do jakości oleju RN17. RN17 musi być LOWSAPS aby przeciwdziałać LSPI w nowoczesnych silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny oraz dlatego że są wyposażone w filtr cząstek stałych. O ile w silnikach 1.2 nie ma filtra to w 1.3 już jest i trzeba o niego dbać. Z początku, swój 1.3 zalewałem niesławnym Elfem RN17, do którego nie miałem większych zastrzeżeń - nie ciemniał nawet po przekroczeniu 10 tyś. km, łańcuch dzwonił zaraz po uruchomieniu silnika ciszej i krócej niż na zalewanym przez serwis Castrolu RN17. Natomiast zupełnie inną kulturę pracy, silnik prezentował pracując na Revenolu RNV - tu również nie zauważam niebezpiecznych zmian koloru oleju, łańcuch ciszej pracuje niż na Elfie, silnik subiektywnie ciszej pracuje.

Do silnika 1.2 zalecał bym zmienić ówcześnie stosowany olej SXR na oleje RN17 z uwagi na LSPI. Dla wymagających można zastosować olej RN17FE. Olej, który ja bym użył po okresie gwarancyjnym to Ravenol DXG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szwagier24aRN17 nie może chronić przed LSPI, bo w ogóle norma ACEA C3 tego nie uwzględnia. RN17 opiera się o normę C3 i nic innego. Ten temat chyba był już wałkowany na oilclubie. RN17(C3) nie jest low saps tylko mid-saps. Jedynie organizacja API w normie SP uwzględnia tę przypadłość. O ile dobrze kojarzę nowa norma A7/B7 będzie uwzględniać problem LSPI i ochronę łańcucha rozrządu.  

35 minut temu, szwagier24a napisał:

Olej, który ja bym użył po okresie gwarancyjnym to Ravenol DXG.

To nie olej bardziej pod amerykańskie i japońskie silniki? Nawet ACEA nie ma. Sam olej bardzo ciekawy i "nowoczesny". 

 

https://www.ravenol.pl/product/ravenol-dxg-sae-5w-30-usvo/

 

Jak już Ravenol to ja bym to zalał, ale przed LSPI nie chroni. Olej bardziej chyba do silników bez turbo https://www.ravenol.pl/product/ravenol-vmp-sae-5w-30-usvo/

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat benzyny 98 to temat szeroki do omawiania - nie mam wiedzy czy w 98 jest mniej biododatków oraz czy posiada właściwości czyszczące. Wiem, że takie paliwo ma dodatek zmniejszający podatność do spalania stukowego co może być niekorzystne dla silników Mazdy SkyActive - to tak na marginesie. Nie ma ono właściwość, wg. mnie, podnoszącej moc, ale ze względu na możliwość przyspieszania zapłonu, silnik może spalić jej mniej i być relatywnie mocniejszy.

Co do dodatków czyszczących wtryski dolewanych do benzyny: chemia, chemii nie równa (każda ma swój skład i cenę), ale ważne jest stężenie - lepiej zaaplikować np na 1/2 zbiornika niż na pełny.

@emigrant na moim Revenolu jest napisane, że jest olejem niskopopiołowym o czym świadczy procent popiołu zawarty w karcie charakterystyki. Zgodzę się, że nie wszystkie oleje RN17 są LowSAPS bo na przykład Yacco RN17 jest MidSaps. Elf RN-Tech również jest LowSaps.

W aucie po gwarancji jakie ma znaczenie czy olej posiada normę ACEA? Ważne aby dobrze chronił przed zużyciem silnik tak jak np. Ravenol DXG. W mojej opinii VMP nie jest tak dobry.

Co do ochrony łańcucha: analizuję zbierane informacje z forów i uniwersytetu YT i narazie dochodzę do wniosku, że łańcuch ulega szybkiemu zużyciu w sytuacji niesprawnego napinacza łańcucha. Podejrzewałem również samą budowę łańcucha: vw stosuje łańcuchy rowerowe, Renault łańcuchy wielorzędowe, które w mojej opinii są trwalsze o ile nie zostały wykonane z gu...litu. Na sprawność napinacza ma wpływ zastosowany olej: olej, który nie pozostawia osadów jak np. DXG, jest pompowalny w niskich temperaturach. Dopełnieniem dbania o łańcuch jest cykliczne czyszczenie układu smarowania silnika za pomocą chemii - płukanka do oleju. W silniku 1.2 jest to szczególnie ważne, gdyż zastosowano specyficzny napinacz z zapadką, która potrafi zablokować napinacz powodując to że nie napina on łańcuch z wystarczającą siłą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, robtwo napisał:

wszystko mam pełny wypas w niej ale wtryski do wymiany to masaxa.

A popyt jest na nie bo to ten typ tak ma mówią w serwisie

To wina niskiej jakości paliwa i oleju a nie ten typ tak ma. Oczywiście sam wtrysk bezpośredni to też nic dobrego. Dlatego trzeba sobie radzić z dobrej jakości benzyną i dobrej jakości olejem. Innych możliwości nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie,myślę to bzdury-całe życie leję 98 i to nic panowie nieda poza wyższą zapłatą za nią i tyle 

Ja tego niewymyśliłem -to serwis mówi ten typ 1,2 tak ma to co już się dziwić.

Jakość Renault -porażka choć wykończenie lux

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba odróżnić Renaulty z silnikiem nissana od aut z silnikiem Renault. Niestety te nissanowskie nie mają zbyt dobrej opinii. Najmniej złego wyczytałem od 0,9 Tce i chyba 2.0.

Wracając do tematu czyszczenia dolotu to myślę, że trzeba cyklicznie zlecać taką usługę warsztatom, które czyszczą dolot łupinami orzechów. Trzeba dbać o sprawność odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to już gruby temat.

A panowie co tu wielce czyścić-auta po 10,15tyś km padają to co tu gadać.

Mi mówią 45tyś km mam  na Megane grandtur to  dojechałem bardzo długo  bez awarii tego typu, serwis czy mechanicy mówią.bo w dacie potrafią po 2tyś  km już wtryski padać

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!