Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie zaworów (ASO)/nagar - 1,2 TCE 130KM


tswirek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam na foto pomiary były właśnie robione w serwisie Renault.to już chnet się okaże bo wtryski zamówione.-tam chyba od góry są wkładane nie ,to dużo roboty niebędzie z wymianą i przy okazji znów regulator przejrzą.

A regulator ciśnienia na pompie też wykluczyli bo to by błąd wyskoczył mówili

Edytowane przez robtwo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nie widziałem samochodu na oczy ani nie mogę przeprowadzić diagnostyki więc to wróżbiarstwo, ale w tym silniku problemy sprawia zmienna faza i daje efekty jak opisujesz. Jeśli miałoby być coś z wtryskami to widać to od razu po wypadających zapłonach, wystarczy przejechać się z clipem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, robtwo napisał:

Nie mam na foto, pomiary były właśnie robione w serwisie Renault. to już chnet się okaże bo wtryski zamówione.

Żądaj wyników na piśmie;

  - za to płacisz,

  -przydadzą się ewentualnie do analizy przez innych mechaników

Wykonaj czynności zalecone przeze mnie dniu 25.02.2023 o 10:15

Z którego roku auto???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosuję płukanki od Valvoline do oleju. Ta od Ravenola: jest droga, ma specyficzny skład, odmienny od innych producentów.  Polecane są bardzo od Liquiy lub Tec2000.

Jeżeli dolot jest czysty, to należy również obejrzeć tłoki po wykręceniu świec. Jeżeli w środku jest brudno to użyć antykoksa.

Jeżeli przyczyną mogą być zmienne fazy to: diagnostyka komputerowa powinna pomóc. Płukanka może pomóc uleczyć. Może warto zajrzeć do zaworów zmiennych faz - mogą się blokować tak jak to było w 1.6 K4M. Również dało się wyczuć nieprawidłową pracę silnika w zakresie 1500-2500 obr.

DXG ma fajne właściwości: nie pozostawia osadów, dobrze chroni silnik obniżając tarcie. Nie analizowałem pod kątem 1.2

Yacco to olej Midsaps - tak deklaruje producent.

RNV wg. mnie to dobry olej RN17 i dla mnie nie ważne jest czy jest 100% PAO - ważne aby dobrze chronił silnik.

Należy pamiętać, że 98 ma wyższą temperaturę spalania a w 1.2 są szklanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Należy pamiętać, że 98 ma wyższą temperaturę spalania a w 1.2 są szklanki.

Co masz na myśli, że w 1.2 są szklanki? Aluzja do doboru oleju jaki powinien być w 1.2? BTW, ja poważnie myślę nad DXG do 1.2. Jak masz wiedzę olejową to napisz, czy DXG  to dobra alternatywa dla tego silnika. Dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że 1.2 nie ma hydraulicznie regulowanych luzów zaworowych. Jeżeli będą się nadpalać gniazda to silnik tego sam nie skompensuje. Nie bez powodu producent samochodu wskazuje gatunek paliwa do którego przystosował silnik. Tak np było w przypadku golfa czwartego, ale nie pamiętam o który silnik chodziło.

Nie masz filtra cząstek to nie musisz skupiać się na parametrze popiołów.  Jeżeli dla Ciebie jest ważny parametr Saps to wybierz olej z niskim alby przeciwdziałać LSPI. Ważne aby olej nie zostawiał osadów: łańcuch i jego napinanie, zmienna wydajność pompy oleju.

Co do lepkości: optymalna jest 5W30. 0W40 ma lepkość wyższą,  której walory można docenić przy temperaturach, wg. mnie powyżej 20 stopni Celsjusza.  Zimą ten olej zbyt długo będzie "gęsty" zwłaszcza przy eksploatacji na krótkich odcinkach. Innym problemem jest dostawanie się benzyny do oleju i jej wpływ na właściwości środka smarnego. Myślę, że SXR nie jest na to przygotowany, lepiej przygotowane do tego są współczesne oleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szwagier24aWe wlewie paliwa jest naklejka Pb95 i Pb98, więc producent dopuszcza 98 oktanową benzynę. Pewnie tak samo jest w 1.3. Zimą 0W-40 będzie gęściejszy od 5W-30? Ogólnie rozpiętość lepkościowa jaka jest w 0W-40 to też nie do końca coś dobrego. Zgadza się? Pytałem Ciebie wcześniej, czy nie masz obiekcji co do zbyt niskiego HTHS i KV100 w DXG? Chociaż nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie przy takiej klasie oleju. Ochrona może być lepsza niż przy takim SXR. 

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oilsyn PEA Tech Petrol Doctor - ktoś wlewał do TCe? W sensie do baka z benzyną. To jest niby jedyny specyfik PEA, który działa na depozyty w komorze spalania. 

 

https://sklep.archoil.pl/produkt/oilsyn-peatech-petrol-doctor/

 

edit:

Żeby nie śmiecić w tym temacie więcej o dobrze oleju do jednostki 1.2 TCe, czy 1.3 po gwarancji znalazłem moim zdaniem odpowiedni olej 

 

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2023 o 17:30, szwagier24a napisał:

Mam zamiar obejrzeć jak się trochę cieplej zrobi.

Obawiam się, że będą jak nowe bo i świece wymieniane przez serwis mało okopcone, w listopadzie.

20221116_200704.jpg

Mogę prosić o podanie numeru świec lub zdjęcia z numerem referencyjnym.

dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!