Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie zaworów (ASO)/nagar - 1,2 TCE 130KM


tswirek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pacjent MIV 2018 54k przebiegu, gwarancja skończyła się w lipcu. Słynny problem z szarpaniem nawet przy stałych obrotach - cholerny nagar.

Dziś ASO zastosowało płukankę + dodatek do paliwa:

https://allegro.pl/oferta/forte-profilaktyka-benzyna-wtrysk-bezposredni-mini-12718298030

Mam pojeździć 1000km i zobaczyć co będzie.

 

Jeśli nie pomoże, spotkał się ktoś z usługą czyszczenia zaworów w ASO renault ? Koszt, opinie, które ASO ?

Koledzy z forum nissana piszą o tej usłudze tu:

https://forum.nissanklub.pl/topic/117411-j11-nissan-qashqai-12-silnik-szarpie-przerywa/page/2/

 

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tswirek napisał:

pacjent MIV 2018/ 54k przebiegu,

Słynny problem z szarpaniem nawet przy stałych obrotach - cholerny nagar.

Dziś ASO zastosowało płukankę + dodatek do paliwa:

Mam pojeździć 1000 km i zobaczyć co będzie.

Jest poprawa po płukance?

Silnik brał olej?

Nadmierne złogi nagaru gromadzą się intensywnie w silnikach eksploatowanych ;

   1/ w trybie miejskim,

   2/ na krótkich dystansach a tym samym na niedogrzanym silniku,

   3/ przy jeździe z niską prędkością obrotową,

   4/ przy wymianie oleju co 30.000 km przebiegu;

         - dopuszczenie do dużego zużycie oleju;

         - stosowanie nie markowego oleju,

   5/ stosowaniu paliwa o niskim oktanie,   

   6/ jazda z wypracowanym łańcuchem rozrządu,

Zalecam;

 a/ dawać po garach co jakiś czas, na dłuższych odcinkach,

 b/ odczytać ilości tzw; spalań stukowych zarejestrowanych na poszczególnych cylindrach,

 c/ pomierzyć kąt wyprzedzenia zapłonu ;

       - na wolnych obrotach,

       - silnik nagrzany > 80 C,

 d/ pomierzyć ciśnienie paliwa na wolnych obrotach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000km jeszcze nie zrobiłem, dam znać co będzie po tym przebiegu (nadzieja umiera ostatnia :)). Silnik nie brał oleju, dolot czysty, serwis olejowy wykonywany co 10-12k, użytkowanie przeważnie poza miastem. Zalewany paliwem v-power (95).

Teraz zalany paliwem 98, kolejne tankowanie zrobię v-power racing lub podobnym. Przez te 1000 km będę jeździł na niższym biegu, w wyższym zakresie obrotów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tswirek napisał:

Przez te 1000 km będę jeździł na niższym biegu, w wyższym zakresie obrotów.

Masz dawać po garach aż po maximum a nie jeździć na niższym biegu,

Wg; opisu niby wszystko robisz jak trzeba - to dlaczego "płukanka"???;

  - zauważyłeś poprawę po płukance??????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po płukance jakby lekko żywszy, ale nadal poszarpuje - przy niższych i wyższych obrotach (dlatego płukanka była robiona).

Dajmy podziałać środkom (dodatek do oleju i paliwa), samochód dostanie ostro po garach przez kolejne tygodnie i wtedy wypowiem się na temat rezultatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tswirek napisał:

Po płukance jakby lekko żywszy, ale nadal poszarpuje - przy niższych i wyższych obrotach (dlatego płukanka była robiona).

Auto MIV 2018 / 54kkm przebiegu;

   - a więc z poprawionym układem dolotowym,

   - po płukance powinno być zdecydowanie lepiej,

Dodatkowo  zalecam;

   1/  aktualizowanie sterownika wtrysku ;

           - najnowsza wersja to 8000

   2/  dla silników z filtrem GPF zalecane oleje;

         Ravenol RNV Sae 5W-30 CleanSynto RN17

         Neste PRO 5W30 RN-17

         Yacco Galaxie a 0W40 PAO RN17 RSA

             a/ zapobiegają LSPI,

             b/ twardnieniu uszczelniaczy zaworowych,

             c/ wydłużają trwałość łańcucha rozrządu,

  3/ Korzystnie jest zastosować LPG z dotryskiem Pb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Póki co zrobione 600km od płukanki, jeden zbiornik wyjeżdżony, samochód dostawał nieźle po garach, teraz zalane V-power racing (100). Poprawy z szarpaniem nie widać, załączony zrzut z testera - spalanie stukowe. Sugestia niezależnego warsztatu - zalać liqui moly czyszczenie wtryskiwaczy do małej ilości paliwa (żeby stężenie było większe) i zobaczyć czy będzie poprawa.

 

1685801223_spalanie_stukowe_meganekopia.thumb.jpg.c5f57b4dcd7b8a30961b1fd5bc4e0127.jpg

Edytowane przez tswirek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tswirek napisał:

Poprawy z szarpaniem nie widać, załączony zrzut z testera - spalanie stukowe

Zrób jak najszybciej zalecane pomiary, bo;

   - łańcuch rozrządu produkuje opiłki metalowe które ;

        - zatykają rozpylacze na tłoki i inne mniejsze kanały,

        - niszczą łańcuch, panewki, gładź,

        - obniżają ciśnienie oleju,

            - siła napinacza łańcucha sterowana jest ciśnieniem oleju,

            - kzfr również jest sterowane olejem,

  -  nieprawidłowy kat wyprzedzenia zapłonu;

          - niszczy napinacz, łańcuch, pierścienie tłokowe, 

          - przeciąża korbowody, wał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może ktoś polecić specjalistę od TCE w okolicach Bydgoszczy/Torunia ?

 

Udało się komuś uzyskać częściowe pokrycie kosztów naprawy silnika po gwarancji (ile %) ? Samochód serwisowany w ASO cały czas więc chyba warto spróbować.

 

Dziękuję

Edytowane przez tswirek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co mają niby te płukanki wypłukać - bo nie bardzo rozumiem. W jaki sposób ma to opłukać trzonek/grzybek zaworu z nagaru.

Przecież te płukanki to są do układu paliwowego - czyli płukają przewody, pompę, wtryski. A jak to ma wypłukać zawory z nagaru.

Przecież to jest wtrysk bezpośredni - czyli wtryskiwane paliwo nie ma żadnego kontaktu z górą zaworu (a tam robi się nagar).

Takie płukanki to by wypłukały zawory przy wtrysku pośrednim - bo tam mieszanka paliwowo/powietrzna obmywa non stop trzonek i grzybek zaworową od góry, a nie przy bezpośrednim.

 

Ja pier..e jakie herezje w tych ASO wciskają klientom.

Dopóki fizycznie mieszanina do czyszczenia nie ma pełnego kontaktu z trzonkiem/grzybiem to se można płukać.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, MarcinDe napisał:

z górą zaworu (a tam robi się nagar)

Groźniejszy jest nagar na pierścieniach, bo mogą się zapiec, a później już będzie problem z poborem oleju i porysowanymi cylindrami. Więc dodatek do oleju i paliwa ma sens.

https://www.youtube.com/watch?v=a4L7iE0Mub8

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Czyszczenie zaworów (ASO)/nagar - 1,2 TCE 130KM

tak, płukanki mają sens. Ale ... ASO powinno uświadomić klienta i proponować płukankę przy każdej wymianie oleju od nowości. Jestem pewien, że to opóźniłoby powstanie opisywanego wyżej problemu, może nawet wyeliminowało go. Wcześniej się tym nie interesowałem (po to kupuję nowe samochody, żeby się tym nie martwić), gdybym wiedział jaka jest skala tego zjawiska sam poprosiłbym o taką usługę przy każdym przeglądzie olejowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!