Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie zaworów (ASO)/nagar - 1,2 TCE 130KM


tswirek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zgodzę się z przedmówcami co do jakości oleju RN17. RN17 musi być LOWSAPS aby przeciwdziałać LSPI w nowoczesnych silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny oraz dlatego że są wyposażone w filtr cząstek stałych. O ile w silnikach 1.2 nie ma filtra to w 1.3 już jest i trzeba o niego dbać. Z początku, swój 1.3 zalewałem niesławnym Elfem RN17, do którego nie miałem większych zastrzeżeń - nie ciemniał nawet po przekroczeniu 10 tyś. km, łańcuch dzwonił zaraz po uruchomieniu silnika ciszej i krócej niż na zalewanym przez serwis Castrolu RN17. Natomiast zupełnie inną kulturę pracy, silnik prezentował pracując na Revenolu RNV - tu również nie zauważam niebezpiecznych zmian koloru oleju, łańcuch ciszej pracuje niż na Elfie, silnik subiektywnie ciszej pracuje.

Do silnika 1.2 zalecał bym zmienić ówcześnie stosowany olej SXR na oleje RN17 z uwagi na LSPI. Dla wymagających można zastosować olej RN17FE. Olej, który ja bym użył po okresie gwarancyjnym to Ravenol DXG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szwagier24aRN17 nie może chronić przed LSPI, bo w ogóle norma ACEA C3 tego nie uwzględnia. RN17 opiera się o normę C3 i nic innego. Ten temat chyba był już wałkowany na oilclubie. RN17(C3) nie jest low saps tylko mid-saps. Jedynie organizacja API w normie SP uwzględnia tę przypadłość. O ile dobrze kojarzę nowa norma A7/B7 będzie uwzględniać problem LSPI i ochronę łańcucha rozrządu.  

35 minut temu, szwagier24a napisał:

Olej, który ja bym użył po okresie gwarancyjnym to Ravenol DXG.

To nie olej bardziej pod amerykańskie i japońskie silniki? Nawet ACEA nie ma. Sam olej bardzo ciekawy i "nowoczesny". 

 

https://www.ravenol.pl/product/ravenol-dxg-sae-5w-30-usvo/

 

Jak już Ravenol to ja bym to zalał, ale przed LSPI nie chroni. Olej bardziej chyba do silników bez turbo https://www.ravenol.pl/product/ravenol-vmp-sae-5w-30-usvo/

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat benzyny 98 to temat szeroki do omawiania - nie mam wiedzy czy w 98 jest mniej biododatków oraz czy posiada właściwości czyszczące. Wiem, że takie paliwo ma dodatek zmniejszający podatność do spalania stukowego co może być niekorzystne dla silników Mazdy SkyActive - to tak na marginesie. Nie ma ono właściwość, wg. mnie, podnoszącej moc, ale ze względu na możliwość przyspieszania zapłonu, silnik może spalić jej mniej i być relatywnie mocniejszy.

Co do dodatków czyszczących wtryski dolewanych do benzyny: chemia, chemii nie równa (każda ma swój skład i cenę), ale ważne jest stężenie - lepiej zaaplikować np na 1/2 zbiornika niż na pełny.

@emigrant na moim Revenolu jest napisane, że jest olejem niskopopiołowym o czym świadczy procent popiołu zawarty w karcie charakterystyki. Zgodzę się, że nie wszystkie oleje RN17 są LowSAPS bo na przykład Yacco RN17 jest MidSaps. Elf RN-Tech również jest LowSaps.

W aucie po gwarancji jakie ma znaczenie czy olej posiada normę ACEA? Ważne aby dobrze chronił przed zużyciem silnik tak jak np. Ravenol DXG. W mojej opinii VMP nie jest tak dobry.

Co do ochrony łańcucha: analizuję zbierane informacje z forów i uniwersytetu YT i narazie dochodzę do wniosku, że łańcuch ulega szybkiemu zużyciu w sytuacji niesprawnego napinacza łańcucha. Podejrzewałem również samą budowę łańcucha: vw stosuje łańcuchy rowerowe, Renault łańcuchy wielorzędowe, które w mojej opinii są trwalsze o ile nie zostały wykonane z gu...litu. Na sprawność napinacza ma wpływ zastosowany olej: olej, który nie pozostawia osadów jak np. DXG, jest pompowalny w niskich temperaturach. Dopełnieniem dbania o łańcuch jest cykliczne czyszczenie układu smarowania silnika za pomocą chemii - płukanka do oleju. W silniku 1.2 jest to szczególnie ważne, gdyż zastosowano specyficzny napinacz z zapadką, która potrafi zablokować napinacz powodując to że nie napina on łańcuch z wystarczającą siłą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, robtwo napisał:

wszystko mam pełny wypas w niej ale wtryski do wymiany to masaxa.

A popyt jest na nie bo to ten typ tak ma mówią w serwisie

To wina niskiej jakości paliwa i oleju a nie ten typ tak ma. Oczywiście sam wtrysk bezpośredni to też nic dobrego. Dlatego trzeba sobie radzić z dobrej jakości benzyną i dobrej jakości olejem. Innych możliwości nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie,myślę to bzdury-całe życie leję 98 i to nic panowie nieda poza wyższą zapłatą za nią i tyle 

Ja tego niewymyśliłem -to serwis mówi ten typ 1,2 tak ma to co już się dziwić.

Jakość Renault -porażka choć wykończenie lux

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba odróżnić Renaulty z silnikiem nissana od aut z silnikiem Renault. Niestety te nissanowskie nie mają zbyt dobrej opinii. Najmniej złego wyczytałem od 0,9 Tce i chyba 2.0.

Wracając do tematu czyszczenia dolotu to myślę, że trzeba cyklicznie zlecać taką usługę warsztatom, które czyszczą dolot łupinami orzechów. Trzeba dbać o sprawność odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to już gruby temat.

A panowie co tu wielce czyścić-auta po 10,15tyś km padają to co tu gadać.

Mi mówią 45tyś km mam  na Megane grandtur to  dojechałem bardzo długo  bez awarii tego typu, serwis czy mechanicy mówią.bo w dacie potrafią po 2tyś  km już wtryski padać

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!