Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie zaworów (ASO)/nagar - 1,2 TCE 130KM


tswirek

Rekomendowane odpowiedzi

@szwagier24aPróbowałeś tej płukanki od Ravenola? https://www.ravenol.pl/product/ravenol-professional-engine-cleaner-400ml/  Szczerze to trochę się cykam używania jakichkolwiek płukanek. Po pierwsze, czy to w ogóle działa, po drugie płukana cała nie zleci ze zużytym olejem. Coś tam zawsze zostanie. Czy to nie wpłynie negatywnie na pracę nowego oleju? Zaleję w czerwcu tego DXG. Zobaczymy jak będzie się sprawować. Może to rzeczywiście olej najlepszy do tego silnika.  

 

Czytałeś ten temat o DXG? https://www.oilclub.pl/index.php?threads/ravenol-dxg-5w30.739/ Niby sprzed 3 lat temat. Czy tylko gó...burza jednej osoby, czy jednak coś jest na rzeczy. 

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, emigrant_ napisał:

Zaleję w czerwcu tego DXG. Zobaczymy jak będzie się sprawować. Może to rzeczywiście olej najlepszy do tego silnika.  

Wg; reno zalecany olej to; 

   - YACCO GALAXIE A 0W40 PAO RN17 RSA

12 godzin temu, robtwo napisał:

u nas nie 1osoba z tym jeździ bo z takim szarpaniem da się jeździć ale nie Ja

Niekontrolowane samozapłony ( LSPI) mogą doprowadzać do ;

  - pękania pierścieni tłokowych,

  - utratę kompresji,

  - ubytku oleju,

  - szybkiej degradacji napędu rozrządu ( napinacz, łańcuch )

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno tego oleju nie zaleję, bo ten olej jest nieodpowiedni. To racingowy olej do Meganek RS. Jego KV100 to prawie 16. W takim silniku pewnie jest zmieniona charakterystyka pompy olejowej, inne ciśnienia, inna pompowalność. Jak widać potrzebny gruby film olejowy. Pewnie aktywacja pakietu dodatków przy jeździe torowej. Totalnie taki olej nie nadaje się do silnika 1.2 ani do 1.3. Wręcz taki olej może przynieść więcej szkód niż korzyści.  

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normy obowiązujące dla reno ; w ramach gwarancji to oleje ;

  1/ 0w20 - spełniające normę RN17 FE,

  2/ 5w30 - spełniające normę RN17,

  3/ 0W40 - spełniające normę RN 17 RSA,

  4/ Do pewnego czasu lano olej 5W-30 ze starszą normą RN 0720

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 1.2 TCe ASO aktualnie wlewa 5W-30 ze specyfikacją RN17, czyli tak naprawdę z normą ACEA C3. Innego lać już nie mogą. Wycofali się z A3/B4(Elf Evolution 900 SXR 5W-40) i bardzo dobrze, bo ten olej to była pomyłka dla tego silnika. W ostatnim roku gwarancji moja M4 1.2 załapała się już właśnie na olej Elfa RN17. Ja wycofuję się z tego oleju, bo on nie chroni przed LSPI i oleje z RN17 to słabe oleje - przynajmniej tak wynika z analiz fizyko-chemicznych. Nawet Ravenola RNV to zwykły hydrokrak.

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie mam zalany Elf 5W-30 RN17- już drugi raz. W czerwcu wleci, albo Castrol Edge 0W-40 ACEA C3 API SP, albo Ravenol DXG 5W-30. Jakie mam auto? Takie trochę głupkowate pytanie, bo nawet wystarczy zerknąć w opis pod moim nickiem, ale niech będzie - mam Megane IV 1.2 TCe 130... 

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to sory jak cię uraziłem.

Nie czytam opisu pod nickiem 😄

No to ja grandtur

Raczej wątpię by olej np był przyczyną padniętych moich wtrysków.bo leję dobry i paliwo 98 zawsze.to poprostu jakość kiepska i wadliwe są tak już mi w 2 salonach powiedzieli.

No i znajomy na serwisie pracuje,to także często to robią że na dziś nawet nie mają na sklepie w pl wtrysków do tego modelu.

To już mówi samo za siebie jaki jest popyt na tą część

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2023 o 10:15, robtwo napisał:

wymiana Wtrysków.jest taki popyt wogóle na nie ,że ciężko kupić.a do mojego modelu wkładali nawet 3rodzaje tych wtrysków.i własie będę wymieniał bo już niema innej opcji.choć autko pyka i niejeden by tak sobie z tym szarpaniem jeździł

Do tej pory bardzo enigmatycznie opisujesz swój problem,

Nie zaobserwowałem dotychczas wadliwych wtrysków w 1,2 TCe;

   1/ masz jakiś numer błędu z analizy pracy silnika??

   2/ możliwe, że przyczyna jest inna np; regulator ciśnienia paliwa na pompie wtryskowej, 

   3/  czy nie ma terkotania?

   4/ zwiększonego zużycia oleju?

   5/ czy zapala się kontrolka  check engine ? 

   6/ co ile zmieniasz olej? 

   7/ jaki charakter jazd przeważa? miasto/trasa ?

Co jakiś czas należy ;

  - wyjechać na trasę,

 -  wkręcić silnik pod 5000 obr/min, 

Sugerowałem już wcześniej;

  - aktualizacja sterownika,

  - pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu,

  - pomiar podciśnienia w układzie dolotowym,

  Dodatkowo;

    - pomiar ciśnienia paliwa na wolnych obrotach,

    - analiza pracy elektrozaworu kzfr,

    - przy jakiej temperaturze otwiera się termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wymiany,tak jak się należy 

Błędu niema wogóle żadnego.

Oleju nic nie zjada i terkotanie nie ma.

Jazda głównie miasto ale z częstą jazdą autostradą więc kopa dostaje.auto było jak w serwisie Reno czy u sprawdzonego mechanika potem i ten sam objaw.serwis nie wymieniał bo poprostu nie mają na stanie wtrysków.

Komputery pomiary sprawdzaly u nich na serwisie.auto śmiga normalnie -tak jakby więcej piło 98 no i głownie spokojna jazda 1700-2000obrotów przerywa,poszarpuje sobie.a czerpane było od przewodów po przepustnica,kółek dolotowy,itp.

Leję zawsze 98,a ostatnio 3x czyścik Liqui i bez zmian

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, robtwo napisał:

Komputery pomiary sprawdzaly u nich na serwisie. auto śmiga normalnie

Masz dane pomiarowe?

  - czy wszystko raczej na tzw; gębe!!!

Na jakiej podstawie obstawiają wtryskiwacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!