Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przepalający się bezpiecznik światła pozycyjnego prawego.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Postanowiłem kupić nowy akumulator i wymienić na zimę bo stary już ma 5 lat.

Podpiąłem nowy no i pali super, już zaczynam się cieszyć a tu się okazuje że nie działa mi:

-podświetlenie rejestracji

-tylne prawe światła pozycyjne

-regulacja oświetlenia w środku

-podświetlenie zapalniczki

 

Poszperałem i poszukałem w rozpisce bezpieczników który bezpiecznik za te rzeczy odpowiada i się okazuje, że pali mi bezpiecznik nr. 1 10A w skrzynce pod maską koło akumulatora.

Na starym było wszystko w porządku, reszta rzeczy działa ok i pali mi tylko ten jeden bezpiecznik.

Akumulator jest dobrany katalogowo, wymiary są takie jakie mają być, pojemność 54AH, 540 prąd.

 

Może ktoś miał tak kiedyś?

 

Auto: Megane III hatchback 1.6 benzyna 110KM 2008

 

Z góry dziękuje za przydatne informacje :) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator nie ma związku z przepalaniem się bezpiecznika. Możesz nawet założyć stary akumulator i też będzie paliło ten bezpiecznik. Może to tylko zbieg okoliczności, że zauważyłeś te braki dopiero po wymianie akumulatora. Może któraś żarówka od pozycyjnych robi zwarcie. Prawdopodobnie z przodu też nie masz pozycyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie założyłem stary z ciekawości i tak samo pali, a te rzeczy co mi nie działają teraz to działały napewno przed wymianą akumulatora bo widziałem.

Ale popatrzę na te żarówki, może odłącze je to zobaczę czy robi dalej zwarcie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Przepalający się bezpiecznik światła pozycyjnego prawego.

Mam dokładnie taki sam problem czyli:

-podświetlenie rejestracji

-tylne prawe światła pozycyjne

-regulacja oświetlenia w środku

-podświetlenie zapalniczki

Też próbuję dość co jest nie tak. Dam znać jak coś ustalę, prośba o to samo ?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wogóle mechanik mówił ostatnio że tylne lampy (wszytskie cztery) są do wymiany bo są rozszczelnione, i dostaje się tam woda i robi wilgoć i mogą być problemy przez to.

 

Tłumaczył to tym że one fabrycznie są lekko klejone czy zgrzewane i od słońca i warunków atmosferycznych się rozszczelniają.

 

Edytowane przez Chudy1906
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nic nie robiłem/zmieniałem przed wystąpieniem tego problemu.

Tak na prawdę nawet nie byłem świadomy tego, że nie świeci mi podświetlenie tablicy, dopiero po przeczytaniu wątku stwierdziłem, że mam problem również z pozostałymi rzeczami. 

Diagnoza na teraz - uszkodzony moduł USM. Wszystkie żarówki posprawdzane. Poprowadzony został nowy kabel do lampy (stary się musiał gdzieś przetrzeć). Kupię używany moduł, podmienię i zobaczymy.  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie podczas zmiany akumulatora zrobiłeś zwarcie.

USM nie pali się sam z siebie , teraz czeka Cię kupa kasy do wydania , używkę trzeba przeprogramowac do kart i nr vin , taniej i pewniej będzie kupić USM "czysty" programowalny do kart i auta po odpaleniu * samoczynnie

 

Dłuższa jazda z uwalonym USM skutkuje wykończeniem do końca sprawnych ścieżek w środku , mogą zgasnąć światła z przodu , z tyłu , wyłączyć się poduszki powietrzne a na końcu program z odpaleniem auta.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Refild napisał:

USM nie pali się sam z siebie , teraz czeka Cię kupa kasy do wydania , używkę trzeba przeprogramowac do kart i nr vin , taniej i pewniej będzie kupić USM "czysty" programowalny do kart i auta po odpaleniu * samoczynnie

Chyba mylisz USM z UCH, wymiana USM to tylko kwestia wypięcia i wpięcia wtyczek, używane kosztują grosze. Nie trzeba programować kart, wpisywać VIN itp.

Koledzy co mają problem z przepalającym się bezpiecznikiem powinni stwierdzić czy przepala się od razu podczas wymiany bezpiecznika czy dopiero po włączeniu świateł pozycyjnych lub uruchomieniu silnika.

Raczej niemożliwe jest uszkodzenia USM/UPC podczas wymiany akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 31.12.2022 o 01:44, rumcajs21 napisał:

Możecie polecić jakiego dobrego elektryka samochodowego w okolicach Katowic?

Zerknij w odpowiednim dziale na forum, może ktoś poleca jakiegoś speca dla Twoich okolic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!