Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik pracuje nierówno - Megane III1.5 dci


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam problem w swoim samochodzie i nie wiem jak za bardzo go rozwiązać ?

Pewnego dnia podczas zwykłej jazdy po mieście wyskoczyły mi kontrolki: "skontroluj układ wtrysku paliwa", " skontroluj ESP" i gdy tempomat jest włączony mam komunikat " skontroluj ogranicznik prędkości". Auto wtedy zaczęło szarpać, nierówno pracować, przyśpieszanie było męką dla moich uszu, ale jak wróciłem do domu skasowałem błędy i było okej przez tydzień. Problem powrócił po tygodniu, ale kasowanie błędów nic nie dało pojawiły się błędy których mój komputer nie potrafił zidentyfikować 1525F329, 02012921. auto zaczęło również palić masakryczne ilości paliwa. przeczyściłem świece, odpinałem akumulator, odpinałem wtyczki od różnych czujników, ale moją uwagę zwróciła przepustnica która ciągle jest otwarta nieważne czy wciskam gaz czy nie cały czas jest otwarta i pokazuje napięcie 4,5v. wartości te zmieniają się gdy gaszę silnik wtedy wartość ta skacze do 0.5v ale finalnie zawsze jest to 4.5v. I nie wiem co dalej?? czy to wina przepustnicy te objawy i błędy i to spalanie. Czy może czujnik od przepustnicy albo czujnik ESP?? Może cos z pedałem gazu ?? Nie mam pojęcia w którą stronę iść ? POMOCY

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w stopce masz diesla a w nim przepustnica bardziej służy do łagodnego gaszenia silnika niż do sterowania ilością powietrza. Ma być cały czas maksymalnie otwarta.

Masz błąd (0201921) związany z usterką wtryskiwacza numer 1 przy kole zamachowym i stąd nierówna praca silnika. Błąd z tempomatem (1525) jest pochodną błędu wtryskiwacza i nie ma związku z esp lub tempomatem. Poczytaj tematy o uszkodzonym wtryskiwaczu w silniku 1,5 dci.

Jak masz czym to zmierz rezystencję pierwszego wtryskiwacza od strony koła zamachowego. Opór powinien wynieść około 200 kiloomów. 

Jeżeli masz inny silnik to sprecyzuj.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wątpię w sens regeneracji, wtryski są trwałe tylko z wiekiem spada oporność stosu piezo który podobno nie występuje jako część zamienna. Moim zdaniem tylko wymiana na cztery nowe lub pojedyńczo gdyby któryś miałby znowu paść. Zapytaj czy podczas regeneracji wyminią stos piezo na nowy oryginalny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Megane III silnik 1.5 dci pracuje nie równo.

Pamiętaj o momencie dokręcania bodajże 28nm. Przyda się klucz 10 nasadowy. 13 płaski do poruszania wtryskiem lewo prawo i 17 do odkręcenia rurki paliwowej. No i oczywiście podkładka i kodowanie:)

Edytowane przez halas2
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Silnik pracuje nierówno - Megane III1.5 dci

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!