Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyłączenie "inteligentnego ładowania" - rozwiązanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Im niższa temperatura zewnętrzna tym wyższe napięcie ładowania - nie pomylić z prądem ładowania.

Im lepiej doładowany akumulator tym wyższe napięcie ładowania.

Akumulatory EFB przystosowane są do wyższych napięć aby przyjmować wyższy ładunek prądu w krótkim czasie. U mnie podczas hamowania silnikiem napięcie dochodzi do 15,1 V - i nie piszcie, że mam popsuty regulator itp.. tylko współczesne samochody tak mają.

W MIII to faktycznie przekombinowane to ładowanie.

W MIV nie ma takiego problemu - dziś cały czas miałem 14,4 V z włączonymi światłami - nie spadało niżej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co prawda GS3 ale problem ten sam. Obecnie po odpaleniu auta po nocy napięcie sięga 15,6 po nagrzaniu nie przekracza 15. Wyłączyłem inteligentne ładowanie jak wyżej. No różnicę widać, bo nie ma podziału na przyspieszanie i hamowanie tylko napięcie utrzymuje się praktycznie na stałym poziomie 14,8-15. Jednakże sypnęło błędami DF019 - Napięcie akumulatora(po wyłączeniu inteligentnego ładowania, ładowanie oscyluje 14,8-15,6 wg. Mnie trochę sporo)
DF040 - Prędkość samochodu
DF065 - Informacje multipl abs nieprawidłowe
DF063 - Brak sygnału multipl tablicy rozdzielczej
DF001- Zasilanie modułu elektronicznego

Z tego co poczytałem powinna być opcja zmiany aku na zwykły i opcja która sprawi że prąd ładowania będzie na poziomie 14,4 a może to jedna i ta sama. Czy ktoś wie co to jest za opcja? W sceniku II nazywało to się C_B_UbattManu_req

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć. 

Zmieniłem sobie w megane 3 1.5dci  110KM rok 2016 to ładowanie.

Pewnych rzeczy nie rozumiem, zmieniłem na noinhibition.

Objaw taki że przez około 30km ładowanie książkowe 14,3 do 14,4v. Potem niestety znowu wpada w tryb inteligentny, czyli jak hamuję to zwiększam ładowanie do 14,9 a jak jadę to jest stale 12,7

 Czemu się tak stało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2023 o 13:46, Blondyn napisał(a):

Co prawda GS3 ale problem ten sam. Obecnie po odpaleniu auta po nocy napięcie sięga 15,6 po nagrzaniu nie przekracza 15.

 

Faktycznie, za wysokie napięcie ładowania. Mierzone multimetrem czy woltomierzem w zapalniczce?

Napięcie wskazuje na usterkę alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W Megane III 1.5dci z 2014, zadziałało. Utrzymuje się ok. 14,35V. Momentami, raz na kilkadziesiąt minut wskaźnik pokazuje, spadek do 13,5V, ale dosłownie na ułamek sekundy. Nie robiłem jeszcze żadnej dłuższej trasy. Ale dokładnie o to chodziło, aby przy krótkich trasach ładowanie było efektywne.

Bardzo dziękuję :-)

Przy okazji mam pytanie czy jest jakiś parametr, w którym można odczytać aktualny prąd ładowania?

Albo jak komputer ocenia stan naładowania akumulatora?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prądu ładowania nie odczytasz, możesz tylko odczytać obciążenia alternatora w Watach.  Program Torque lub pyren. Parametr PR 1029.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 14.03.2023 o 16:21, aniewa napisał(a):

Ecutweaker nie chciał mi tego zmienić, być może problem w ELMm327 który mam na BT.

1339263776_Zrzutekranu2023-03-14160253.thumb.png.075e0119d95d7375e6fa784e4bc5ca96.png

 

Mi również ECU tweaker nie zapisuje zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!