Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chce ale nie może zapalić - Megane 2 1,6 16v benz.


neonit886

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją meganą. Jakieś 2 miesiące temu był w serwisie i wymieniali czujnik wału. Od tamtego czasu najpierw rzadko, teraz częściej ma problem z odpaleniem.

Nagrałem filmik:

 

Cześciej na rozgrzanym silniku. Czasami wskakuje za pierwszym, czasami za trzecim, czasem za 10 razem.

 

Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero jutro sprawdzę.

Może mieć to znaczenie, że po wymianie tego czujnika zaczęło się psuć?

Generalnie auto było naprawiane w autoryzowanym serwisie. (Poprzednio kręcił i nie chciał zapalić). Sprawdzali niby komputerem. Wymienili czujnik wału i chodził.

Czasamy mam problem z pokazującym się na chwile check engine. Na moim obd za 30 zł mam zawsze pokazujący się błąd P0300.

 

Pierwszy raz się spotykam z tym, żeby auto żęziło w taki sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, neonit886 napisał:

Może mieć to znaczenie, że po wymianie tego czujnika zaczęło się psuć?

Być może była błędna diagnoza, bo błąd jest związany z wypadającymi zapłonami, co jeszcze bardziej potwierdza problemy z ciśnieniem paliwa.

 

3 godziny temu, neonit886 napisał:

Czasamy mam problem z pokazującym się na chwile check engine

Skaczące ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Zachowuje się przez chwilę tak jak by jeden cylinder nie chodził. Najczęściej na gazie.

Jak przełącze na paliwo  to po chwili wraca do normy. Pomaga w tedy też wyłączenie i włączenie zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, neonit886 napisał:

Pomaga w tedy też wyłączenie i włączenie zapłonu.

To jest kasowanie zapisanego błędu.

Masz lpg i cały czas pracuje pompa benzyny, która jest nią chłodzona. Listwa wtryskiwaczy benzynowych nie jest sterowana, a paliwo w baku krąży przez zawór ciśnieniowo-strawiający w obiegu zamkniętym. W tym zaworze wybija się gniazdo i spada ciśnienie. Może być również utlenienie złącza zasilającego na pompie.

Zacząłbym od sprawdzenia tego 3 Barowego ciśnienia. Przy Twoim przebiegu można się spodziewać takiego uszkodzenia.

Na lpg może być uszkodzony wtryskiwacz na jednym cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu widzę problem z rozrusznikiem: jak nie chce zapalić to obrotomierz leży na 0 - zresztą słucha tylko kręcony rozrusznik ale bendiks nie zaziębiony z kołem zamachowym.

Błędy na lpg: wymień świece, może i cewkę. 

Pompa paliwa też będzie powodować problem tak jął opisał kol. Jabrze. wcześniej czy pozniej i tak pompa będzie do wymiany. Przerabiałem to dwa razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Chce ale nie może zapalić - Megane 2 1,6 16v benz.
  • 2 tygodnie później...

Ciekawa historia mi z tego wyszła.

Okazało się, że rozrusznik.

Co lepsze po zamontowaniu nowego. Przejechałem z 4km, nagle prądu brak.

Poszedł bezpiecznik przy akumulatorze. Gdzieś jest zwarcie, ale nie wiadomo gdzie.

 

Może być, że przez ten rozrusznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik był nowy czy "nowy" czy regenerowany?

Może również wiesza się bendiks ale zazębiony o koło zamachowe?

Bez demontażu rozrusznika się nie obędzie - sprawdzić mechanicznie czy działa, sprawdzić stan izolacji czy nie zwiera do masy plus - stąd może być spalony bezpiecznik przy akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!