Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w temacie błąd DTC011517, to obwód czujnika temperatury wody. W opisie Napięcie za wysokie.

Czujnik w korpusie silnika wymieniony. Nie ma reguły kiedy błąd się pojawia, czasami niema a czasami to jak światła w dyskotece.

Towarzyszy temu błędowi oczywiście włączający się wentylator.

Czy jest jeszcze jeden czujnik w tym modelu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, qva69 napisał:

Czy jest jeszcze jeden czujnik w tym modelu?

Nie ma więcej takiego czujnika i błąd dotyczy właśnie tego co mechanik wymienił. Czujnik wymieniony i dalej to samo to tylko kontrola połączeń między czujnikiem a sterownikiem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @aniewa masz jakieś źródło schematów żebym mógł sprawdzić połączenia do ECU?

Muszę sprawdzić obwód elektrozaworu wtryskiwacza filtra cząstek stałych , błąd DTC163213 - CO (obwód przerwany)

oraz obwód czujnika temperatury wody błąd DTC011517 - 5.DEF (napięcie za wysokie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schematy są na tym forum Schematy elektryczne Megane i Scenic - Dokumentacje - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Ściągnij schemat: Megane III (X95) NT 8422 12-09-2008.rar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystanie ze schematów jest bardzo proste, rozpakowujesz plik, otwierasz foldery i klikasz w "Indeks". Wybierasz odwróconą flagę polski i program powinien otworzyć się w przeglądarce. Schematy otwierają się jako pdf-y. Po lewej stronie okna masz opis podzespołów. W rozpakowanych folderach jest też instrukcja programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to i proste ale jak się już wie.

Pierwszy problem to oznakowanie silnika, dokopałem się że mam wersję K9k836 ale przy wyborze są jeszcze literki a tego już nigdzie u siebie nie znalazłem i nie wiem co one oznaczają , a w zależności który się wybierze to te schematy się zmieniają jednak.

Nie mogę znaleźć w podzespołach ECU, nie wiem jak jest opisany. A od niego pewnie znalazłbym połączenie do czujnika temperatury wody.

Mam trackera połączeń to może uda mi się znaleźć uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Literki przed numerem silnika oznaczają niektóre rodzaje wyposażenia, np obecność czujnika wody w paliwie. Wrzucam schemat sterowania dla tego silnika, podkreśliłem czujnik temperatury wody (244) i elektrozawór paliwa dla piątego wtryskiwacza (1890). Oba czujniki podłączone są do czarnej środkowej wtyczki sterownika silnika. By wypiąć tę wtyczkę należy najpierw wypiąć mniejszą górną wtyczkę, opisy pinów są wytłoczone na wtyczce. Należy uważać by przy wkładaniu wtyczki do sterownika nie powyginały się piny, zatrzask powinien gładko się zapiąć.

Przy elektrozaworze paliwa sprawdziłabym czy po włączeniu zapłonu pojawia się na nim 12 V na fioletowym przewodzie.

1558518625_Zrzutekranu2023-04-05204503.thumb.png.0aaf85da49b647265d6739ffdb236b13.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam drogich forumowiczów.

Chciałem napisać że właśnie skończyły mi się problemy z elektroniką z błędami które tak długo mnie męczyły. Ale nie jest tak słodko jak myślałem.

Wymieniałem czujniki, wtryski, ECU, sprawdzałem wielokrotnie obwody które były wskazywane przez Clipa że są przerwane. Nic to nie dawało.

Kiedyś podłączyłem Clipa, umieściłem laptopa tak żebym widział ekran i zacząłem ruszać wtyczką przy ECU.I okazało się że w odczytach zaczęły zmieniać się błędy.

Wywnioskowałem że przyczyną są złe styki pomiędzy wtyczką a ECU. Na drugim ECU było to samo więc stwierdziłem że winowajcą jest wtyczka.

Ciężko było znaleźć taką wtyczkę w necie, ale chinczyki mają na szczęście wszystko. Kabelek po kabelku przełożyłem wtyczkę. I hurra błędy zniknęły.

Ale jest jedno ale , o ile wcześniej przed pojawieniem się błędów nie wiedziałem co to jest DPF , to teraz już wiem. Zapycha się w zastraszającym tempie.

Po pierwsze nie mogę go wypalić ręcznie do zera, tzn. wypala do 14 gram i koniec. Próbowałem kilka razy. Raz jak wypaliłem do 14 gram i wyskoczyłem w dłuższą trasę  to sam wypalił do 8 gram. Ale codzienna jazda to 35 kilometrów do pracy i tyle samo do domu. trochę miasta , ale i kawałek krajówką. No i w tym czasie w ciągu 10 km przybywa 10 gram osadów. W tym czasie większość drogi to 70 i 100 km/h. Więc jak wypaliłem do 14 gram to po przyjeździe do domu miałem już 24 gramy, a przy 40 gramach jest już komunikat. Auto ma już 320 tyś. km pewnie trzeba będzie wymienić DPF, tylko czy to rozwiąże problem? Co ewentualnie sprawdzić Clipem, jakie parametry? 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!