Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3. Czy warto dołożyć ESP


MichalMegane

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim,

 

Własnie dołączyłem do grona posiadaczy Megane 3 1.6 16 v 2011 r. Samochód udało mi się kupić z pewną historią, bezwypadkowy, ogólnie jestem bardzo zadowolony z egzemplarza ale także z samego modelu. Niestety - poprzez niedopatrzenie, a także wprowadzenie w błąd w treści ogłoszenia, kupiłem samochód bez ESP - nie spodziewałem się że w rodzinnym kombi z 2011 roku w bogatej, jaką posiadam wersji wyposażenia, może zabraknąć ESP. Do tej pory jeździłem autami bez tego systemu, ale w tym chciałem już mieć współczesny standard...

Czy ktoś z Was dokładał ESP do swojego samochodu ? Czy jest to możliwe w rozsądnych pieniadzach ? Czy przy normalnej jeździe taki system bardzo Wam pomaga ?

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Megane 3. Czy warto dołożyć ESP
27 minut temu, MichalMegane napisał:

Czy przy normalnej jeździe taki system bardzo Wam pomaga ?

Nie, w normalnej jeździe taki system kompletnie nie ma zastosowania. A czego sie spodziewasz po tym systemie tak na marginesie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, MichalMegane napisał:

Czy przy normalnej jeździe taki system bardzo Wam pomaga ?

Latem w normalnej jeździe praktycznie nigdy mi nie zadziałał. Mam moduł abs z ESP i ASR i zimą przy ruszaniu na śniegu system przyblokowuje uślizgujące się koło. W zasadzie to jedyny przypadek, że system jest wykorzystywany.

Z tego co się orientuję potrzebny jest odpowiedni moduł ABS, czujnik ESP w okolicy lewarka, przełącznik i konfiguracja. Nie wiem jak z kolumną kierownicy i czujnikiem kąta skrętu.

Gdybyś decydował się to warto zakupić moduł abs z funkcją HSA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem megane z myślą o powiększającej się rodzinie, w związku z tym chciałem samochód bezpieczny. Przejechałem bez ESP 250 tys km, ale teraz myślenie zmieniło się trochę bardziej w kierunku bezpieczeństwa, ochrony przed obrotem samochodu na zakręcie w zimie itd..

Chętnie zostawiłbym sobie ten samochód na dłużej, bo dobra sztuka, nie muszę się martwić o to że coś było spawane, prostowane w garażowych warunkach itd.. jednak ten brak ESP trochę zepsuł mi humor. Rozważyłbym domontowanie ale:

 

- to nigdy nie będzie oryginał.. pytanie jak na samochód będzie patrzył potencjalny kupujący w przyszłości, osobiście miałbym obawy przed kupnem takiego auta, gdzie nie wiem jak i w jakich warunkach tak istotny i wrażliwy system został domontowany

- znalezienie specjalisty może być problemem, nie zaufałbym przeciętnemu elektrykowi samochodowemu, ani tym bardziej sobie w montażu takiego systemu - zawsze miałbym w głowie że źle zainstalowany spowoduje więcej szkody niż pożytku

- koszt - jeśli byłby to koszt 1-2 tys zł to można to wziąć pod uwagę, ale jeśli w grę wchodziłoby duże kilka tysięcy złotych to nie ma sensu... lepiej pojeździć jakiś czas tym autem tak jak jest, a przy sprzedaży dołożyć zaoszczędzone pieniądze na młodszy rocznik

 

Na pewno postaram się ten brak jakoś zrekompensować oponami z wyższej półki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to jesteś trochę ofiarą marketingu i dziennikarzy motoryzacyjnych (w większości). Nie wiem jak Ty chcesz eksploatować ten samochód jeżdżąc z rodzina jak sam piszesz, ale lepsze efekty niż ESP przyniosłoby zainwestowanie w jakieś szkolenie z szybszej jazdy.

Edytowane przez carsik
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza zabawa i szkolenie - jazda na tyrolkach. 

Zadziałanie ESP jest przerażające - szarpania boczne, sygnał dźwiękowy i dyskoteka na desce. Mało tego - pedał gazu nieaktywny do stabilizacji. Szkoda, że po wyłączeniu ESP nie działa przydatny asr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bardzo pozytywne odczucia z posiadania ESP. Nie dawno bo 2 tyg. do tyłu wszedłem w zakręt na którym było ograniczenie do 50 z prędkością 68 km/h. ESP zadziałało bezbłędnie - zaczął mnie wyprzedzać tył (takie miałem odczucie na plecach), nie zapaliła się żadna kontrolka, nie było głośnego charakterystycznego terkotu pompy ABS, jedynie delikatny dźwięk. Moja pasażerka nawet tego nie zauważyła. Bez ESP okręciło by mnie wokół osi. Opony mam sprawne, Continental. Po prostu było mokro.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, znany portal z filmami prezentuje mnóstwo sytuacji gdzie jakoś ESP nie pomogło. Może ja podchodzę do tego nieco inaczej po wielu latach w sporcie samochodowym ale wiem też, że jak ESP zacznie działać to kierowca już nic nie zrobi. Można tylko liczyć, że się uda. 68 na 50 to nie jakieś ekstremum. Ale generalnie jest jak z chorowaniem, lepiej zapobiegać niż leczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szwagier24aczy to możliwe żeby podczas dziania systemu nie zaświeciła się kontrolka ? 

 

Ogólnie widzę że lepiej mieć niż nie mieć, zorientuje się w kosztach, podobno jednym z problemów jest czujnik skrętu kierownicy - zintegrowany z kolumna ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MichalMegane napisał:

@szwagier24aczy to możliwe żeby podczas dziania systemu nie zaświeciła się kontrolka ? 

Jeszcze nie spotkałem auta w którym nie było informacji o działaniu sytemu ESP kontrolką. Ale nie wiem jak jest w Megane, nigdy nie zmusiłem mojej do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem zaświecenia tej kontrolki.

System łatwo zmusić do działania na śniegu przy małej prędkości i niskim biegu i gaz w podłogę. Koła zaczynają booksować a pomimo tego auto skręca tak jak karze Kierowca.

Czujnik skrętu na kolumnie to jest ze względu na elektryczne wspomaganie, ale nie wiem czy pomiędzy fotelami nie powinno być czujnika od orzyspieszenia grawitacyjnego - system musi wiedzieć czy auto się nie okręca wokół osi. Czy przypadkiem nie jest wbudowany w moduł poduszek?

Trzeba znaleźć taka megi z ESP na złomie i kupić wiązkę i Moduł ABS (tylko będzie miał zapisany przebieg).

M iv nawet nie ma wyłącznika ASR. Co prawda uruchomiłem w rlinku ale nie używałem. Dobre opony to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie zadziałał tylko ASR, który nic nie sygnalizuje jeśli systemem nadrzędnym jest ESP. Musiałeś prędzej uzyć pedału hamulca. Słuzbowe Megane tylko z ASR i opisany manewr wykona dokładnie tak samo, ale będzie sygnalizował. Przy zadziałaniu ESP na dużej prędkości oprócz głośnej pracy pompy jest przeraźliwe szarpanie w dwie strony, a reakcja obronna wydawało mi się, że nie działa.  Poślizgnąlem się na suchym asfalcie w temperaturze w okolicy 0 stopni ( świecilo słońce) na oznakowanym niebezpiecznym zakręcie bez ograniczenia prędkości.

Wielokrotnie pokonywałem ten zakręt z podobną prędkością. Żeby nie ten system byłbym w rowie, a tak zatrzymałem się lewymi kołami na asfalcie, a prawymi na poboczu. Praktycznie tak jechał calą drogę Po zdarzeniu podglądałem ślady na odcinku grubo ponad 200 m - poszarpałem tylko opony od wewnątrz i dwa Alusy do prostowania - Espace. 

Mi się zdażylo jeszcze raz Laguną na obwodnicy Trójmiejskij po zajechaniu drogi, ale było delikatnie ( 4-5 szarpnięć ).  Jako pasażer kolejny raz w Superbie też dramatycznie ale samochód rozbity.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!