Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośna praca silnika, rezonans wydechu? Megane III 1.6


marckolin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. 

Jestem posiadaczem Megane 3 1.6  z grudnia 2013 r. Mam też Megane 2 1.6 . Wcześniej było dwie Megane 1. Z obecną mam problem od początku mianowicie głośna praca nie wiem wydechu, silnika? Ciężko to określić. Dwa razy wymieniałem tłumik środkowy ale  bez efektów. Buczy powyżej 3 tys. Błędów brak. Byłem ze dwa czy 3 razy na Clip, jedyne co to większe spalanie stukowe wychodzi. Auto ma LPG ale jak kupiłem bez LPG, to było to samo. Zastanawiam się nad pękniętym kolektorem, ale w mojej Megane 2 mam kolektor pęknięty i tamta już pełnoletnia chodzi o niebo ciszej w tej jest jakbym leciał odrzutowcem - tak głośno. Natomiast są dni że jest nieco ciszej i wtedy auto ma jakby więcej mocy.

Moja prośba może ktoś z Warszawy lub okolic, Grójec, Piaseczno i te strony jest w posiadaniu takiego auta z takim silnikiem z tego roku, może byłaby możliwość przejażdżki żebym mógł porównać czy ten typ tak ma, chociaż nie sądzę. Trasa tym autem to męczarnia przeważnie. Byłbym wdzięczny za jakiś odzew. 

Pozdrawiam Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Głośna praca silnika, rezonans wydechu? Megane III 1.6

Dzięki za odzew. Poduchy poza ta pod skrzynią nowe, oryginały, plecionki w tym modelu nie ma, układ wydechowy sprawdzony, kat też jak wymieniany był środkowy tłumik było go widać i nie jest rozsypany. Do wymiany końcowy tłumik ale on takich wibracji nie przenosi, one raz są wieksze raz mniejsze. Wszystkie takie kwestie oczywiste sprawdzone. Nie wiem może to poducha pod skrzynią ale to też raczej nie. 

Nie, nie rozleciał się, bardziej już jednak obstawiał bym kwestie związane z kolektorem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich kwestiach zawsze ciężko cokolwiek doradzić, bo każdy ma inne odczucia i wrażliwość na dźwięki.

Jednak powiem Ci szczerze, że mam 1.6 16V Megi III i kulturą pracy oraz wyciszeniem to ona się nie wyróżnia...

 

Ten silnik, szczególnie przy 5 biegowej skrzyni, działa mniej więcej tak: do 2500 obrotów względna cisza, powyżej robi się głośno lub bardzo głośno. Przy 5000 jest jakby ciszej :-)

Swoją drogą całkiem przyjemnie brzmi w porównaniu do wielu uturbionych nowoczesnych 3 cylindrowców i innych wynalazków (choć jest dużo głośniejszy). Raczej bym się nie przejmował, albo zmienił auto z klasy D :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie rozleciał się, bardziej już jednak obstawiał bym kwestie związane z kolektorem. 

Zdaje sobie sprawę, że to kwestia indywidualna, ja Mégane II z tym silnikiem ma od 13 lat, znam ją na pamięć i tam jest o niebo lepiej, niż w tej a tą też wygluszalem, płyty grodziowej nie. Czasami spotykam się z takimi postami o dziwnym buczeniu i rezonansie w innych autach np. Opel i też to są jednostkowe przypadki i nikt nie zna przyczyny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siostra ma Megane II 1.6 i rzeczywiście ten silnik wydaje się mniej "agresywny" dźwiękowo przy wchodzeniu na obroty.

To wcale nie jest tak, że zawsze nowszy będzie pod każdym względem lepszy. W Megane III silnik jest bardziej dopracowany, ale być może właśnie głośniejszy i raczej bym się tym mocno nie przejmował.

Oczywiście Twoją sytuację znam jedynie z opisu, być może jest tam jakaś usterka, jednak pod uwagę weź, że sporo osób - również tutaj na forum - narzeka na kiepskie wyciszenie kabiny względem silnika.

Ja w swojej dorzuciłem uszczelki słupków B, dodatkową uszczelkę pomiędzy deską a szybą oraz uszczelki w drzwiach (tam gdzie oryginalnie jest goła blacha). Do tego z tyłu dałem zwykły filc na blachę pod kanapą, a pod maską uniwersalna mata wyciszająca na spinki. Efekt jest naprawdę zauważalny - jest ciszej, a hałas ma wyraźnie inną częstotliwość. W większe wyciszenia się nie bawiłem bo to zwykłe, wiekowe już wozidło klasy średniej, pewnych rzeczy się nie przeskoczy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej wyciszyłem bagażnik  filc plus pianka, tylne siedzenie mata bitumiczna plus pianka, podłoga mata i pianka została tylko podłoga pod stopami kierowcy, wyciszyłem nadkola nawet plus maska mata i pianka a i tak łeb urywa, to nie jest głośność to jest buczenie i nie są to łożyska jakby ktoś miał zamiar sugerować, nie jest to też wg mnie dźwięk silnika tylko układy wydechowego ale może bardziej jego rezonansu, wieszaki wymienione na oryginały ponad rok temu. Nie. Wiem może to ten końcowy tłumik tak buczy tylko ten dźwięk się rozchodzi ale to buczenie połączone z rezonansem, odbiera to zupełnie przyjemność z jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no widzę, że Ty zrobiłeś wyciszenie w sposób profesjonalny:-)

Jeżeli to gdzieś z okolic tylnej kanapy (tak jakby) rezonuje, to być może kierunek pn. "tłumik końcowy" nie jest zły. U mnie jak wypadał zapłon na jednym cylindrze i trzęsło rurą wydechową to też na postoju słychać było właśnie buczenie.

Osobiście polecam dodać te kilka uszczelek w różne miejsca, sprawy groszowe, a wg mnie efekt słyszalny i to znacznie.

 

Mi przyjemność z jazdy odebrała jakiś czas temu konieczność dużego serwisu (nowa skrzynia biegów, sprzęgło, rozrząd, maglownica, termostat, drążki, amorki przód i jeszcze kilka innych), ale od czasu kiedy Megi jest drugim autem i mniej jeździ to znów zaczynam doceniać jej walory hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2023 o 12:59, CzechuXX napisał:

mocowanie osłony termicznej wydechu przerdzewiało i powyżej jakiś obrotów drżało i wydawało dźwięk.

Sprawdziłeś co radził kolega :?: 

Czasem nie musi przerdzewieć ale wystarczy inne ułożenie - dogięcie tej osłony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie sorry za określenie prozaiczne rzeczy jak osłona to oczywiście sprawdzone, bardziej ten dźwięk jest z przodu wg mnie okolice kolektora. Pan od tłumików powiedział że to nie układ wydechowy powoduje drżenie silnika np tylko silnik układu wydechowego :-) , odkrywcze :-). Ja mam przy lekkim przygazowaniu takie drgania silnika, które czuć w kabinie, jak pisalem poduszki wymienione na oryginału poza poduchą skrzyni ale te podobno nie padają. Jak byłem na Clip to wg pana wszystko ok ale mam wysokie spalanie stukowe, może to jakiś trop? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, marckolin napisał:

jak pisałem poduszki wymienione na oryginału poza poduchą skrzyni, ale te podobno nie padają

Nie byłbym taki pewny, właśnie w sobotę wymieniłem poduszkę nad skrzynią biegów i trzęsieniem silnikiem znacznie osłabło. Dla mnie jest idealnie. Zużyta poduszka była niższa o jakieś 5-6 mm od nowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!