Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ikonka akumulatora i brak wspomagania.


Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym się z Wami przywitać i od razu mam pytanko ;).

Problem dotyczy Megi 2 z silnikiem 1.6 benzyna. Samochód poza domem około 400km, żonka wczoraj jechała i dzwoni, że co jakiś czas zaświeca się kontrolka akumulatora.

Za jakiś czas dzwoni ponownie, że zrobiła się choinka na zegarach, wyskoczył napis ESP/ASR SYSTEM FAULT i kierownica zaczęła ciężko chodzić (odcięło wspomaganie)

choinka.thumb.PNG.b282679082a317851abd150954d9be2b.PNG

 

Kazałem jej się zatrzymać i zobaczyć czy aby pasek się nie ślizga i czy w ogóle jest ....... odpowiedziała , że z okolicy paska dochodzi jakby syczenie

Za brak ładowania podejrzewam coś z alternatorem ale dlaczego odcięło wspomaganie? Gdzieś czytałem, że tak się dzieje przy braku prądu w sam. ale w Megi z tego co widzę pompa wspomagania jest napędzana paskiem osprzętu.

Z góry dziękuje za podpowiedzi co do zaistniałego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, lechos napisał:

Za brak ładowania podejrzewam coś z alternatorem ale dlaczego odcięło wspomaganie?

Wspomaganie jest elektryczne i przy braku prądu w większości przypadków następuje jego wyłączenie. Pompy wspomagania napędzanej paskiem w M II nie ma.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, aniewa napisał:

Wspomaganie jest elektryczne i przy braku prądu w większości przypadków następuje jego wyłączenie.

Dzięki. To mnie troszkę pocieszyłeś bo już myślałem, że nastąpiła kumulacja problemów. Ponoć ciężko jest wytargać alternator z komory silnika .........czy macie jakieś sprawdzone metody wyciągnięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcaz i wyciągasz tylko regulator napięcia. Tam mogły się zawiesić lub skończyć szczotki. Wystarczy je wymienić-trzeba lutować. Nie namawiam na wymianę całego regulatora, żeby nie było niespodzianek (na rynku dużo chińczyków). W M2 masz łatwy dostęp. Akumulator należy odłączyć jedna klemą.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przedlift a więc na osi alternatora jest rolka - metalowo-gumowa rolka i ta guma lubi się zerwać, dosłownie spalić. Moża kupić: nową Febi FEB26458 lub kupić rolkę stałą z polifta. Nie mylić rolki od alternatora od diesla bo to nie jest sprzęgło jednokierunkowe. Zaleta stałej: nie zepsuje się, zaleta elastycznej dłużej pożyje koło na wale głównym.

Do szczotek warto zajrzeć, niemniej przy tym przebiegu i koniec będzie szczotek i pierścieni ślizgowych, warto zajrzeć wg. wskazówek kol. Jabrze. Potrzebny będzie klucz 13, 7 i do zdjęcia klemy z akumulatora.

Światła dzienne wydłużają życie alternatora.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj późnym wieczorem sam. przyjedzie na lawecie a z rana lecę się "bawić" i żeby być już od rana przygotowanym to chciałbym doprecyzować 😉

 

7 godzin temu, jabrze napisał:

Odkręcaz i wyciągasz tylko regulator napięcia. Tam mogły się zawiesić lub skończyć szczotki. Wystarczy je wymienić-trzeba lutować.

Szczotki są dedykowane do danego modelu regulatora czy jakieś uniwersalne?

 

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

To jest przedlift a więc na osi alternatora jest rolka - metalowo-gumowa rolka i ta guma lubi się zerwać, dosłownie spalić. Moża kupić: nową Febi FEB26458

Sprawdzenie i ewentualna wymianę tej rolki można zrobić przy zdemontowanym regulatorze czy trzeba szarpać z komory altka? Mowa tutaj o sprzęgiełku? Bo jeśli tak to wiem od poprzedniego właściciela, że było to wymieniane bo mu stanęło w miejscu.

 

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

niemniej przy tym przebiegu i koniec będzie szczotek i pierścieni ślizgowych

Pierścienie ślizgowe to jak wyżej?

 

Nie korzystam z Megi ale jakieś 3 miesiące temu na alternator polał się olej (mechanik przesadzi z ilością, młody w trasie go podusił na obrotach i wyleciał przez stara i sztywną uszczelkę między odmą a kolektorem ssącym) może to tez ma jakiś związek z zaistniała sytuacją.

Edytowane przez lechos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego silnika leję się górny stan na miarce.

Olej z odmy bardziej będzie się sączył z tyłu silnika niż dostanie się na alternator. Wcześniej jest jeszcze listwa wtryskowa i tam by się zbierał ten olej, a nie będzie go dużo,  chyba że silnik ma przedmuchy, ale wtedy przepustnica będzie pływała w oleju.

Pierścienie po których ślizgają się szczotki. Jeżeli rolka była wymieniona to spokojnie pojeździ 10 lat. Osobiście jej nie wymieniałem tylko robił to mechanik, ale raczej nie demontował altka bo by mu się nie chciało.

Szczotki wymienisz bez problemu. Pierścienie tylko oryginalne Valeo niestety po demontażu altka i lepiej dać do fachowca. Pierścienie mają grubość 2 mm. U mnie po 275 tyś jeden był cały a drugi 0,5 mm był cieńszy. Ostatnie 100 tyś. było z lampami dziennymi. Szczotki miały może z 5 mm. Ja wymieniłem profilaktycznie szczotki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Prawdopodobnie usterka wykryta ...............wytarte szczotki i stopiony szczotkotrzymacz (młody niedawno coś wspominał, że troszkę czuć spalenizną)

979274954_staryspalony.thumb.jpg.a4af90dc1eaf49695d2e1f018a5ab6af.jpg

 

Bieżnie raczej nie wyglądają tragicznie choć jeszcze nie czyszczone a tylko przedmuchane.

269483667_bienia.thumb.jpg.cad5e4d2f1268f8d4d60c25591d4c775.jpg

 

Też tak macie, że zamiast nakrętek plastikowa pokrywa trzyma się na dwóch szpilkach za pomocą naciętych blaszek?

blaszki.thumb.jpg.9a90ee49afb76dd457c3d800e7f2e611.jpg

 

Mam pod ręką alternator z renaulta Trafica który miał coś z uzwojeniem ale cały ten regulator ze szczotkami wizualnie jest taki sam. Jest to regulator napięcia czy tylko szczotkotrzymacz ?

1699222525_porwnanie.thumb.jpg.5a36e866227dd2be6919541105130991.jpg

 

Jeśli regulator napięcia to nie wiem czy można go zamontować do mojego alternatora gdyż mój altek ma 110 amper a ten ma 123.

2086694957_110A.thumb.jpg.493aaf8c44d8d436a80cb58a59230aba.jpg

 

Jeśli istnieje taka możliwość i nic się nie stanie to czy w tym, który będę zakładał szczotki maja jeszcze "mięsa" czy już się kwalifikują do wymiany (nie mam porównania jak daleko wystają szczotki w nowy regulatorze)?

185544795_nowy2.thumb.jpg.f853d9bcaff59f386c424b468eb91938.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator z trafica nie można zastosować. Alternator do silnika o znacznie mniejszych dopuszczalnych obrotach. Regulator to stabilizacja napięcia do zmieniających się obrotów plus zewnętrzne sterowanie. Szczotki można przelożyc jeśli pasują. Na zdjęciu nie widzę zwichowanych pierścieni więc wystarczy je doszlifować drobnoziarnistym płótnem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowany regulator jest stopiony przy szczotkach i chyba w środku bo szczotki siedzą sztywno ........tak, że nie wiem czy da się go zreanimować.

Na jednej aukcji regulatora Valeo znalazłem opis alternatorów do których pasuje regulator i tam występują dwa oznaczenia z mojego altka i jedno oznaczenie altka z Trafica.

https://allegro.pl/oferta/regulator-alternatora-valeo-renault-dacia-nissan-13488183766?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=CjwKCAjw67ajBhAVEiwA2g_jEHcYxkHIJqzq1Ah7vUOzUEtfU4vLhGcgBZc_j_nF18bp5o7FqVYe7xoCqSUQAvD_BwE

 

Z mojego  2542664: VALEO   TG11C011: VALEO    Z Trafica  SG12B050: VALEO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena zabójcza. Może znajdziesz taniej. Jeśli będzie przeciążał silnik na biegu jałowym to odeślesz.

Pewnie kupisz używany alternator za polowę tej kwoty. Sprawdź użytkownika Mamauto z tego portalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jabrze napisał:

Cena zabójcza. Może znajdziesz taniej.

Ale po co mam kupować skoro taki mam z Trafica za free.?.......... podałem przykład, że wpisując numer z mojego altka 110A wychodzi ta sama aukcja co wpisując numer altka z Trafica 123A. Więc już sam nie wiem czy można zamienić czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!